Söker "trådlös" högtalare till dator på jobbet.

Permalänk
Medlem

Söker "trådlös" högtalare till dator på jobbet.

Hejsan. Efter en del googlande så hittar jag inte det jag söker så undrar om någon klok här har något bra tips.

På mitt jobb skulle vi verkligen behöva nya högtalare till datorn men vi vill inte behöva dra kablar genom hela rummet.
Vi har ett stort rektangulärt rum där vi har en packmaskin som låter väldigt mycket. Vår dator står i ena hörnet och även så högtalarna. För att alla ska kunna höra musiken så blir ljudnivån väldigt hög och därför söker jag högtalare där den ena kan vara kopplad till datorn med en sladd och den andra högtalaren är trådlös så man kan placera den var som helst i rummet.
Finns det något sånt?

Letar gärna efter något enkelt som inte kräver att man ska spela musik från en telefon eller surfplatta utan gärna något som är kopplat till datorn.

Blir tacksam om någon har ett bra tips.

Permalänk
Rekordmedlem

Om datorn har BT så kan du nog lösa det genom et par BT högtalare som paras för stereo och sedan matar du dem med en monosignal från datorn.
Ikea Vappeby är prisvärda om du letar nått billigt.
https://www.ikea.com/se/sv/p/vappeby-bluetooth-hoegtalare-vit...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.