Gaming laptop 15.000kr black week

Permalänk
Medlem

Gaming laptop 15.000kr black week

Hej,

Jag söker en laptop för lite tyngre spel så som rainbow six siege men även annat nytt som kommer framgent.

Minst 4070 gtx med 144hz skärm.
Somsagt min budget ligger på 15 000kr.

Mycket dator för pengarna är väl det jag vill åt mest. Gärna att det går att utöka minnet med en m2 disk men inte ett krav.

Sjukt svårt med alla nya termer var ju ett tag sedan man byggde en stationärdator, man är ju helt utanför loopen numera.

Jag har hittat följande bra? Finns det bättre för pengarna?
Gigabyte AORUS 16x för 15.000kr på Inet.

Tack snälla!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tror du fick gamla inlägget kring datorn jag hittade på power men den på inet som jag skrev nu i min redigering är den i par med det du lagt upp nu?

Permalänk

aha yes den verkar vara i paritet med de andra jag länkade

Permalänk
Medlem

Velar fortfarande kring köp av bärbar och har liknande parametrar och fastnade och vid datorn som nämndes av TS.

https://www.inet.se/produkt/1975560/gigabyte-aorus-16x-i7-16g...

Har kortläsare, bättre skärm, bra med ström och batteri etc., och den verkar för mig som måhända inte förstår allt som prisvärd, även om den inte är hårt "rabatterad" som andra i den här prisklassen, inklusive de som länkades ovan? Finns det en hake?

Permalänk
Medlem

Körde lite benchmarks på processorerna i dessa och även benchmark i helhet verkar absolut som att man får mest för pengarna av gigabyte aorus.

Sämst scoring fick TUF. Som hade en processor från 2023.

Frågan är finns det något än mer starkare än detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flashkan:

Körde lite benchmarks på processorerna i dessa och även benchmark i helhet verkar absolut som att man får mest för pengarna av gigabyte aorus.

Sämst scoring fick TUF. Som hade en processor från 2023.

Frågan är finns det något än mer starkare än detta?

Sitter också och tittar på Aorus, verkar på pappret överlägset det bästa köpet just nu. Dock hittar jag begränsat med info om hur deras byggkvalitet är och det verkar som att fläktarna kan låta ganska mycket.

Visa signatur

//Hokvinge

Permalänk
Medlem
Skrivet av hokvinge:

Sitter också och tittar på Aorus, verkar på pappret överlägset det bästa köpet just nu. Dock hittar jag begränsat med info om hur deras byggkvalitet är och det verkar som att fläktarna kan låta ganska mycket.

Om komponentkvaliteten är bättre kan man kanske hoppas att byggkvalitaten inte är sämre, men det är ett hypotetiskt antagande.

Ett alternativ i samma klass vore den här Lenovon med 24 ram:

https://www.inet.se/produkt/1975842/lenovo-loq-gaming-ryzen-7...

Permalänk
Skrivet av Wokelius:

Om komponentkvaliteten är bättre kan man kanske hoppas att byggkvalitaten inte är sämre, men det är ett hypotetiskt antagande.

Ett alternativ i samma klass vore den här Lenovon med 24 ram:

https://www.inet.se/produkt/1975842/lenovo-loq-gaming-ryzen-7...

Kollade också på den men såg att tdp var 115w vilket ska vara dåligt?

Är grön på laptops och inte hört talas om tdp innan förrän jag själv nu letar gaminglaptop i prisklass runt 15-20k

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Sitter själv och tittar på Aorusen en timme innan priset höjs igen.
Den har två trevliga saker som de flesta konkurrerande modeller saknar: Wi-Fi 7 och Thunderbolt 4.
Den har dessutom ett rejält stort batteri (99 Wh) jämfört med LOQ:ens batteri på 60 Wh.