Hjälp med att skapa egna kort till sällskapsspel

Permalänk
Medlem

Hjälp med att skapa egna kort till sällskapsspel

Hej!

Nu är det som så att jag har bestämt mig för att skapa ett riktigt riktigt bra sällskapsspel men har stött på lite problem som ni på Swec kan hjälpa mig med. Det finns givetvis forum specifikt för brädspel, men jag har över tid insett att Swec funkar fin fint till det mesta!

Jag har kommit så pass långt att jag smått skulle kunna börja prova spelet. Mitt största problem just nu är hur jag på ett smidigt sätt kan få fram temporära kort med liknande konsistens som spelkort där saker står nedskrivna. Jag vill ogärna köpa blanka kort och skriva ner saker för hand för att jag dels skriver väldigt fult, och för att många kort kommer att behöva balanseras och slängas när de visar sig vara odugliga. Blir lite väl mycket skrivande om det ska finnas ett par hundra kort som ständigt görs om.

Jag vet att det finns tjänster som löser det här, men det springer snabbt iväg i pris när korten som sagt ständigt behöver modifieras och antalet balanseras. Att själv skriva ut klisterlappar låter billigt men då behövs antagligen en vettig skrivare som i sig är väldigt dyr och specialpapper som jag såg inte heller är helt gratis, och då är frågan om det ens blir billigare.

Vad skulle ett smidigt sätt vara för att enkelt få fram temporära spelkort med en text och eventuellt en liten bild?

Finns det någon med praktisk erfarenhet av det här sedan tidigare?

Alla tips mottages tacksamt!

Permalänk
Medlem

Köp en bunt vanliga kortlekar och sleeves, sen kan du skriva ut text på vanligt papper och lägga ihop med korten i sleeves.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Finns blanka kort på Amazon som går bra att skriva på men det beror ju på hur mycket info som ska stå på korten.

Permalänk

Det blir helt ok resultat av att använda typ magic set editor, och sedan printa korten och sedan laminera dom.