Prispressat(!) gamingpaket för CS2/PUBG

Permalänk

Prispressat(!) gamingpaket för CS2/PUBG

Hej!

Jag köpte min senaste gamingdator år 2011 och har inte haft koll på teknikutvecklingen sedan dess, så som ni förstår är jag i desperat behov av er hjälp.

Jag söker efter ett prispressat gamingpaket som;

• Ger bra prestanda i CS2 (vill inte skylla på datorn när alla kids hinner döda mig först)

• Kan maxa PUBG (renderar hela maps snyggt och utan FPS-drop)

• Kan klara av spel som Helldivers/COD/BF (även om jag kommer spela CS2/PUBG 99% av tiden)

• Är tyst och stilren

• Är ointressant för småbarn (dvs dolda knappar/ointressant chassi)

• Innehåller vettig skärm med bra uppdateringsfrekvens

• Innehåller tyst mus och tangentbord (har trådlöst blivit lika bra som sladd nuförtiden?)

• Innehåller Windows-licens (som kan installeras utan CD-läsare?)

Viktigt: Vill lägga så lite pengar som möjligt. Med det sagt vill jag gärna att datorn ska vara framtidssäkrad, så får gärna vara relativt nya komponenter (inte restlagret som butikerna inte får sålt ). Ju fler tusenlappar ni kan skala bort genom att välja plånboksvänligt, desto bättre!

Bonusfråga: Kommer vilja koppla in skärm, mus, tangentbord till jobbdator och gamingdator samtidigt, så att jag enkelt kan byta mellan jobb och gaming. Är denna switch lösningen, eller har ni bättre tips?

Jag kan bygga ihop den själv, men om det finns färdigbyggda riggar som uppfyller mina önskemål så kikar jag gärna på dessa också!

Tack för hjälpen!