Permalänk
Medlem

Cpu, Cooler osv

Uppgraderade nyligen till amd och vill därför sälja följande delar:

* Intel Core i7 12700K
* Arctic Cooling Liquid Freezer III 360 A-RGB (Bl
* ASUS PRIME Z690-A
* be quiet! Straight Power 11 850W

Har inga direkta riktpriser, skriv bud nedan

Läs hela annonsen här

Permalänk
Moderator
Moderator

Bra skick på kylaren? Hur kommer det sig att du inte körde vidare med den?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Börjar väll med 2000kr hämtar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Bra skick på kylaren? Hur kommer det sig att du inte körde vidare med den?

ville köra luft istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av plyxan:

Börjar väll med 2000kr hämtar

noterat

Permalänk
Medlem

2100kr och hämtar

När tar budgivningen slut?

Permalänk
Medlem

2200+frakt

Permalänk
Medlem

2300+f

Visa signatur

Mvh
Gabriel

Permalänk
Medlem

2400+frakt

Permalänk
Medlem

2500+f

Visa signatur

Mvh
Gabriel

Permalänk
Medlem

2500 kr hämtar

Permalänk
Entusiast

2700 + frakt

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

3000 + frakt

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med att starta datorn. Det var därför jag valde att uppgradera samtidig. Har nu i mån om tid satt ihop allting igen. Oklart vad det är som skulle fela men Kaj är relativt säker att det är moderkorts relaterat vet dock ej varför.

Har kvitto på allting. Kylaren är från 2024, resterande saker är köpta på inet 2022-04-10. Bifogar order nedan. Har personligen ej tid och felsöka vad det är som felar men CPU + kylare är i sig väldigt bra så den som hämtar och vill luska ut det får gärna göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tylvaen:

Jag hade problem med att starta datorn. Det var därför jag valde att uppgradera samtidig. Har nu i mån om tid satt ihop allting igen. Oklart vad det är som skulle fela men Kaj är relativt säker att det är moderkorts relaterat vet dock ej varför.

Har kvitto på allting. Kylaren är från 2024, resterande saker är köpta på inet 2022-04-10. Bifogar order nedan. Har personligen ej tid och felsöka vad det är som felar men CPU + kylare är i sig väldigt bra så den som hämtar och vill luska ut det får gärna göra det. <Uppladdad bildlänk>

Jag hänger inte riktigt med här. Moderkortet är förmodligen defekt, är det vad du menar?

Och vad menar du med "problem att starta"? Går den igång alls, eller går den igång ibland. Postar den, får du bild? Är det samma problem nu när du provat igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kesse2:

Jag hänger inte riktigt med här. Moderkortet är förmodligen defekt, är det vad du menar?

Och vad menar du med "problem att starta"? Går den igång alls, eller går den igång ibland. Postar den, får du bild? Är det samma problem nu när du provat igen?

Testade att plugga in allt nu precis som förr. Den ger grön led vid startknappen, om jag drar ur 8-pinnen för cpun indikerar den att power saknas. Men när jag trycker på start knappen på moderkortet händer ingenting. Hade jag haft tid hade jag monterat isär mitt andra system och parallel testat men har varken ork eller energi för det. Låter den som vill ha detta projekt testa sig fram. Kan med högsta sannolikhet säga att både CPU, kylare och psu fungerar. Alternativt att psun ej fungerar men resten och den därför inte startar.

Är villig och låta någon betala en handpenning, testa sig fram och sedan betala resten om det är så. Tycker det är lite för bra komponenter för och bara ligga i lådan i garderoben.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tylvaen:

Är villig och låta någon betala en handpenning, testa sig fram och sedan betala resten om det är så.

Haha, så att du tar 0 risk och kunden all risk?

Du får ju sälja i defekt skick i så fall.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Haha, så att du tar 0 risk och kunden all risk?

Du får ju sälja i defekt skick i så fall.

Jag är öppen för att "sälja" den och köparen testar sig fram. Jag hade kanske hoppats att någon köper delarna som har möjlighet att testa med andra komponenter hemma. Jag bytte till amd, kanske finns folk som vill lägga tiden på att felsöka och ev köpa komponenter till ett väldigt förmånligt pris. Jag är öppen mot att ej ta något betalt alls innan ev köparen har testat sig fram och ser vad som fungerar, inte fungerar.

Jag har sålt otåliga datorer/delar till folk på sweclockers under åren. Jag har inget intresse i att blåsa någon, tycker samtidigt att det är onödigt att dessa delar ligger i garderoben när med säkerhet någon mer kunnig kan få användning för dem.

Permalänk
Medlem