Vilken bra pryl är du mest nöjd med på ditt skrivbord?

Permalänk

Är väldigt nöjd med min monitorlampa av märket Mi

Permalänk
Medlem

Gillar nog hela min setup som jag fixade till runt nyår:

Tillskottet blir en Macbook Pro M4 Max nu i dagarna också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Medlem

En hylla under skärmen där man kan lägga småsaker, men framförallt så kan jag enkelt glida min musmatta med tangentbord och mus under hyllan och direkt få mycket tom yta på skrivbordet. Perfekt för bygga lego, plugga (böcker, skisser, anteckningar), äta osv.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Skrivet av Kaufmeister:

En extender som låter mig dra in bl.a. HDMI 2.1 (4K120) + USB + Ethernet genom en enda CAT 6A. Datorn står 20m bort i ett annat rum så kontoret blir svalt och knäpptyst.

Vilken modell har du?

Visa signatur

Fractal Design R5 vit, i7 7700K, Noctua NH-D15, Corsair 2x16Gb 3200 MHz, Asus Strix Z270F Gaming, Corsair Force Series MP500 480Gb, EVGA Supernova G2 750W, Gigabyte Auros Extreme 1080 Ti, Asus Xonar STX Audio Card.

Permalänk
Medlem

Helt vattenkylt 4090, 7800x3D MFF system med sju tunna RGB fläktar i en sidofönster Asus AP201 chassi. Konstverk

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaufmeister:

En extender som låter mig dra in bl.a. HDMI 2.1 (4K120) + USB + Ethernet genom en enda CAT 6A. Datorn står 20m bort i ett annat rum så kontoret blir svalt och knäpptyst.

Vad är det för extender? Låter som en lösning jag hade behövt.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Vägledare

Cooler Masters Novatouch!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av rask:

Så vad är det smartaste, nyttigaste eller det du är mest nöjd med på ditt skrivbord?

Ursäkta off-topic.. men är det en ICEMAT jag skådar på skrivbordet?? Den måste ha varit med i många år nu

On topic:
Det jag är mest nöjd med just nu är min 32" 4k 240hz/480hz OLED skärm, helt sjukt bra bild vid 4k och perfekt att köra 1920x1080/480hz när man spelar FPS.

Permalänk

En låda som jag har byggt själv, några rattar, några spakar, några knappar. Det blinkar och har sig, jag vet dä tusan själv vad den gör, men den gör det bra.

Om jag hade haft obegränsat tid så hade jag skaffat en 3d skrivare.

Permalänk
Medlem

Antingen min NAS eller min Meckarmatta för RC bilarna, blev svårt att välja🤔

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ELF:

Min NAS. Sunology DS418play

Skrivet av Mega-Dark:

Antingen min NAS eller min Meckarmatta för RC bilarna, blev svårt att välja🤔

Här trodde man poängen med en NAS delvis var att den inte behöver stå ens i närheten av skrivbordet...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Här trodde man poängen med en NAS delvis var att den inte behöver stå ens i närheten av skrivbordet...

NAS:en fick inte plats i skåpet och jag har ingen dator på mitt skrivbord. Den står på oftast på en stol brevid sängen eller ligger i soffan nämligen 😄😁😅

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Miniklumpen:

Vilken modell har du?

Skrivet av NatureBoyyy:

Vad är det för extender? Låter som en lösning jag hade behövt.

https://www.amazon.se/dp/B0CHJV3TPH

Priset är rätt saftigt, även om jag fick en hel del rabatt i utbyte mot en ärlig recension.

Länk städad. // MOD
Permalänk
Medlem

Nu blir jag osäker på vad jag gillar mest. Köpte ju den här 31,5 tum Oled skärmen med 4K, hdr och 240hz/480hz
Men tror nog jag diggar Ju-06A mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Har inget bättre ställe att ha den på för nuvarande.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Bortsett från lite fint ljud (Neumann KH 120 + KH 750 DSP sub) så är det helt klart NFC/smartcard läsare till hårdvarunycklar.

Permalänk
Skrivet av Kaufmeister:

Var hittar man en sån?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av JakeHimself:

Var hittar man en sån?

Länkades ovan

Skrivet av Kaufmeister:

https://www.amazon.se/dp/B0CHJV3TPH

Priset är rätt saftigt, även om jag fick en hel del rabatt i utbyte mot en ärlig recension.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Har inget skrivbord längre. 😢

Permalänk
Medlem

Denna skrivbordslampan som man sätter på skärmen tycker jag gjort väldigt mkt att ögonen inte ansträngs så mkt när det är mörkt.

https://amazon.se/dp/B08W2C5W59

Länk städad. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaufmeister:

Är det mindre fördröjning än att bara streama det lokalt över ethernet? Känns ju svårt att motivera det priset annars.
Jag streamar allt lokalt till TVn från min dator, med Virutal Here USB server så kan jag ha t ex series x dongel i shielden som sedan då tror att den är i PCn mm.

Vet inte vad jag är mest nöjd tbh detta är nog top 4:

Skrivbord: https://www.dpj.se/hoj-och-sankbart-skrivbord/14710-185726-ho...

Stol: https://malmstolen.se/produkt/classic-7000-hog-2/

Monitorarm: https://www.dustin.se/product/5011249777/hx-bildskarmsarm-bor...

Och ett ergodox ez, som jag är nöjd med för det mesta. Vill ha ett dygma defy men 7000 spänn tar emot..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Självklart mitt ny gamla XFX Speedster Merc 310 7900 XTX som köptes av en trevlig medlem här på Sweclockers!
Är riktigt nöjd med min nya skärm LG 27GS85Q som köptes i år
På tredje plats kommer mitt tangentbord HyperX Alloy Elite 2

Visa signatur

XFX Speedster Merc 310 7900 XTX
Ryzen 7 5800X3D
Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 32GB
LG 27GS85Q 27" 1440p
MSI G244F 25" 1080p

Permalänk
Medlem

Trevlig tråd! Måste säga mitt Logitech MX Keys Mini. Väldigt trevligt tangentbord som ger mer plats över på skrivbordet. Jag tycker dessutom det är väldigt skönt för både axlar och armar att kunna ha musen lite närmare tangentbordet. Kombinerat med en stor musmatta och en MX master.

Permalänk
Medlem

Jag satte upp skärmarna på väggen istället för att ha stativ, det är jag otroligt nöjd med!

Ger så mycket utrymme och är så cleant samtidigt som skärmen är lättare att anpassa som jag vill ha den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaufmeister:

Vänta, hur har jag missat detta?
Jag har letat väldigt länge efter något liknande då jag anser att streaming med Moonlight/Sunshine är riktigt kasst i 4K/HDR. Letade så länge så att jag faktiskt gav upp och köpte en PS5 Pro till vardagsrummet och nu svider det när jag såg detta.

Tycker att skisserna på produktsidan på Amazon är lite otydliga, men förstår jag det rätt att transmittern och receivern måste vara direkt kopplade med en Ethernetkabel och att det inte fungerar att koppla ihop de via router/switch?
Och varför visar den att både transmittern/receivern måste vara kopplade till internet också?

Permalänk
Medlem

Hörlurarna är jag nog mest nöjd med, de används många timmar per dag både när jag jobbar och gejmar!
Lyckades hitta ett hörlursställ i samma träslag, så det var väl grädden på moset.

Minst nöjd är jag med oredan, för mycket prylar!

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Min oled skärm. Den är fönstret till allt bra jag kan göra med min dator.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements
- Demon's Souls Remkae
- Bloodborne
- Elden Ring
- Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

Min "lånade" fractal design qi laddare. Som jag "hittade" på ett av moderskeppen (förlåt).

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Skrivet av qwertylol1:

Vänta, hur har jag missat detta?
Jag har letat väldigt länge efter något liknande då jag anser att streaming med Moonlight/Sunshine är riktigt kasst i 4K/HDR. Letade så länge så att jag faktiskt gav upp och köpte en PS5 Pro till vardagsrummet och nu svider det när jag såg detta.

Tycker att skisserna på produktsidan på Amazon är lite otydliga, men förstår jag det rätt att transmittern och receivern måste vara direkt kopplade med en Ethernetkabel och att det inte fungerar att koppla ihop de via router/switch?
Och varför visar den att både transmittern/receivern måste vara kopplade till internet också?

Precis, det sker inte över IP så TX och RX behöver en CAT 6A direktkopplad mellan sig. Ingen av de behöver vara kopplade till internet utan de har en passthrough för Ethernet (funkar åt båda hållen). För USB utnyttjas kopparkärnan som finns i alla CAT 6A.

Upplever ingen extra latens utöver vanlig displayport, inte ens i FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Razer Deathadder, är inne på min 4e sen jag köpte den första utgåvan runt 2007-2008 (borde varit originalet)

utöver den har jag haft:

https://www.inet.se/produkt/6606188/razer-deathadder-respawn-... (körs hemma hos en kompis)
https://www.inet.se/produkt/6600076/razer-deathadder-elite <-- backup mus / till laptopen
https://www.inet.se/produkt/6601123/razer-deathadder-v2 <-- den jag brukar nu

Nästa steg känns för tillfället som den trådlösa varianten.

Trevligt med en till Deathadder fanboi! Jag är nog inne på min 3e, har den trådlösa nu. Extremt besviken på trådlösa kopplingen, som tappar kontakten i typ 1 sekund lite då och då. Jag kör den konstant ikopplad efter diverse försök med firmware upgrades och annat. Så den funkar som en vanlig gammal hederlig trådad Deathadder nu

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱