Sony WH-1000XM5 dåligt ljud

Permalänk
Medlem

Sony WH-1000XM5 dåligt ljud

Har Bose® QuietComfort® 35 II och varit nöjd med de lurarna.

Skaffa Sony WH-1000XM5 och har använt de i några månader och upplever att ljudkvaliten är riktigt riktigt dålig. Har bara haft de kopplade till en laptop. Är det någon annan som upplevet liknande?

Sony WH-1000XM5 verkar få beröm för ljudkvaliten var jag än läser. Men jämför jag med mina andra Bose® QuietComfort® 35 II är det som natt och dag. Sony WH-1000XM5 låter dåligt.

Permalänk
Skrivet av Zwaaaap:

Sony WH-1000XM5 låter dåligt.

Har du uppdaterat mjukvaran i dom?

Har inte haft XM5, så det skiljer sig säkert, men har XM3. Hade dåligt ljud tills jag uppdaterade mjukvaran i dom.
Och tydligen kunde man bara göra det via telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zwaaaap:

Skaffa Sony WH-1000XM5 och har använt de i några månader och upplever att ljudkvaliten är riktigt riktigt dålig. Har bara haft de kopplade till en laptop. Är det någon annan som upplevet liknande?

Sony WH-1000XM5 verkar få beröm för ljudkvaliten var jag än läser. Men jämför jag med mina andra Bose® QuietComfort® 35 II är det som natt och dag. Sony WH-1000XM5 låter dåligt.

Vad har du för laptop? Beror ju mycket på vilken bluetoothstandard som stöds.

har du provat med sladd?

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zwaaaap:

Jag har haft båda och Sony-lurarna är mycket bättre.
Det som förmodligen händer när du kopplar dessa mot laptopen är att de går in i "fel läge", det finns ett som är till för ljudsamtal som låter förskräckligt via datorn och ett för "normalt" ljud.

Du kan potentiellt välja mellan dessa lägen under ljudinställningar om du kör Windows.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Hej!

Det är inte så konstigt att ljudet blir dåligt:
-"Skit in = Skit ut".

Ett klassiskt ordspråk i hela ljudbranschen sedan många årtionden tillbaka.

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: Okänt i skrivande stund! Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mhillstrom:

Har du uppdaterat mjukvaran i dom?

Har inte haft XM5, så det skiljer sig säkert, men har XM3. Hade dåligt ljud tills jag uppdaterade mjukvaran i dom.
Och tydligen kunde man bara göra det via telefonen.

Nej, har jag inte gjort. Segt att man inte kan göra det via datorn.

Permalänk
Medlem

Installera https://electronics.sony.com/sound-connect-app?srsltid=AfmBOo... i telefonen och ta det därifrån.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det som förmodligen händer när du kopplar dessa mot laptopen är att de går in i "fel läge", det finns ett som är till för ljudsamtal som låter förskräckligt via datorn och ett för "normalt" ljud.

Du kan potentiellt välja mellan dessa lägen under ljudinställningar om du kör Windows.

Känns som att det är det här.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Vad har du för laptop? Beror ju mycket på vilken bluetoothstandard som stöds.

har du provat med sladd?

HP z-book. Testade med sladd nu och då låter det betydligt bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zwaaaap:

HP z-book. Testade med sladd nu och då låter det betydligt bättre.

Du behöver kolla vilken profil hörlurarna hamnar i när du ansluter med bluetooth.
Om dom kopplar upp sig i headset-läge så låter det som en gammal kommunikationsradio,
får du dom att koppla upp sig med LDAC så ska det låta tydligt och klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Hittade, låter betydligt bättre nu.

Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Man skulle ändra från (Headset WH-1000XM5 Hands-Free AG Audio) till (Headphones WH-1000XM5 Stereo) i Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zwaaaap:

Man skulle ändra från (Headset WH-1000XM5 Hands-Free AG Audio) till (Headphones WH-1000XM5 Stereo) i Windows.

Kul att höra att det fungerade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zwaaaap:

Hittade, låter betydligt bättre nu.

Tack för alla svar!

Ha i åtanke bara att om du kör det läget och försöker spela så kommer det fungera mindre bra (enligt min upplevelse).
Då det var ~300 ms delay utan kabeln.

Visa signatur