Veckans fråga: Hur många skärmar har du på skrivbordet?

Permalänk
Medlem

En 27" skärm hemma. Räcker perfekt för gaming. Enkelt och avskalat.

Permalänk
Skrivet av SnowgubbeN:

2st 34" Alienware OLED. Väldigt nöjd

<Uppladdad bildlänk>

Mysigt värre! Växterna gör mycket 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hmm vid vidare eftertanke så köpte jag här:

https://www.proshop.se/Monitorfaeste/Ergotron-HX-Desk-Monitor...

https://www.ergotron.com/en-us/products/product-details/45-64...

https://www.ergotron.com/en-us/company/cf-technology

Sen betalar jag inte moms heller så lite billigare. Helnöjd, överlever nog ett kärnvapenkrig. Nej, de har en fjäderbaserad teknik ("constant force") istället som funkar galant för mig iaf och kvalitén känns mycket hög och rejäl jämfört med det 399kr fästet jag hade från komplett tidigare.(som var för mindre skärmar, därför jag behövde en starkare arm för 49" skärmen).

Moms betalar inte jag heller förvisso, men kändes ändå saftigt. Undrar hur en "constant force" fjäder står sig efter 5-10år, vågar väl anta att den tappar sin fjädringsförmåga markant snabbare än en gasfjäder läcker gas (och därmed sin förmåga)? Men kanske dröjer fler än 10-15år och då är det ju ok.

Men jag tackar och bockar för tips och information!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

En, men det är en G9 49".
Annars hade jag nog kört med tre skärmar.

Samma här, men jag kör med två kablar till den och picture by picture mode så den beter sig som två separata skärmar.

Permalänk

2 x 34'' monterade vertikalt över varandra,
1 x 32'' brevid
1 x 34'' på andra sidan i porträttläge

Permalänk
Medlem

En 27-tummare för spel och läsning/redigering av ritningar, bilder osv. En stående (portrait mode) 24,5-tummare bredvid för läsning av dokument, e-post samt Discord/TeamSpeak.
Jobb-laptopen har en dockningsstation med egen 24-tums skärm en bit bort på skrivbordet. Det får duga, de gånger jag behöver jobba på den här hemma.

Permalänk
Medlem

En 34" UW för det jag aktivt kör (spel, jobb, film m.m.).
En 17" 4:3 för det jag semi-passivt kör (Spotify, resursanvändning, chatt m.m.)

...och 1 eller 2 st laptops, den ena för jobb och den andra för surfande när huvudskärmen är upptagen med annat.

Permalänk
Medlem

Haft tre skärmar några vändor men alltid gått tillbaka till två. Tycker det är the sweet spot

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

En kopplad till main station (som även speglar på tv).
Tre om jag räknar med linuxburken och Macbooken.
Fyra om iPaden råkar stå där också.
Fem om...

Svarade "Två" då det är vad som står där stationärt.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 32GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Jag har kört med 3st 27" 1080p skärmar i massor av år. Men då jag väldigt sällan spelade i nVidia Surround och oftast kollar videos samtidigt som man chattar och slösurfar. Så uppgraderade jag mig till 1st 32" 4k skärm istället.

Har även konfigurerat in "grids" jag kan sätta fönstrena efter, så man lätt kan ha 4st fönster uppe samtidigt och ha översikt över dem.

Utöver detta så blir platsen det tar på skrivbordet betydligt mindre, vilket gör det mycket trevligare. (hade 3st skärmar i en båge).

På jobbet körs bara 2st skärmar, men saknar hemmaskärmen varje dag

Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070, CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 32GB SD, RPi-OS.

Permalänk

Om du sitter med 6+ skärmar i hemma kontoret, måste du ha värsta kontrollrummet hemma. Tycker de imponerande att ha 3 skärmar hemma med tanke på flesta har 1-2 skärmar max.

Permalänk
Medlem

Jag har två skärmar. Huvudskärmen är en 32" 4K och den andra skärmen är en 27" 1440p.
Jag tycker två skärmar är lagom skulle aldrig kunna gå tillbaka till endast en skärm.