Här är senaste trailern för GTA VI

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ju rätt fett ut faktiskt lite "next gen" känsla måste jag säga.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Mest intresserad om interface och styrning har ändrats. Spelade inte klart SP delen ens pg.a att jag inte kom överens med styrningen samt att spelet kändes "jobbigt" att spela och styra.

Hoppas att det blir bättre, men det är samma sak med många Rockstar Spel, bra story, sköna karaktärer och intressant som suger in en - men styrningen och kontrollerna skapar bara frustration.

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Mest intresserad om interface och styrning har ändrats. Spelade inte klart SP delen ens pg.a att jag inte kom överens med styrningen samt att spelet kändes "jobbigt" att spela och styra.

Hoppas att det blir bättre, men det är samma sak med många Rockstar Spel, bra story, sköna karaktärer och intressant som suger in en - men styrningen och kontrollerna skapar bara frustration.

Kände detsamma när jag körde GTA V första gången efter att varvat om IV precis innan, men med lite tid bara så vänjer man sig.

Visa signatur

Chieftec Apex Air - 9800X3D - 4080 Super - Gigabyte B650 UD AX - Cooler Master V850 Gold V2 - Corsair Vengeance 32GB (2X16) 6000MHz CL30 - Arctic Liquid Freezer 3, 360 - Kingston KC3000

Permalänk
Medlem

Tar det på engelska

Rockstar Games is just trolling us

GTA 6 will not release on May 26, 2026

It will release this year I believe

Because something doesn’t add up.

They announced the game is “delayed” until May 26, 2026 — but just 4–5 days later, they drop a brand new trailer and around 70 screenshots?

Meanwhile, Strauss Zelnick said in an interview that they usually release content closer to the actual launch date.

And now that GTA 6 is on PS Store, something is definitely off

Permalänk
Medlem
Skrivet av aLx:

Tar det på engelska

Rockstar Games is just trolling us

GTA 6 will not release on May 26, 2026

It will release this year I believe

Because something doesn’t add up.

They announced the game is “delayed” until May 26, 2026 — but just 4–5 days later, they drop a brand new trailer and around 70 screenshots?

Meanwhile, Strauss Zelnick said in an interview that they usually release content closer to the actual launch date.

And now that GTA 6 is on PS Store, something is definitely off

Du har alldeles rätt. Det blir nog försenat återigen, till hösten 2026. Sedan igen till våren 2027. Släpps då på PS5/Xbox. Hösten 2027, släpp på PS6. Tidigast våren 2028 till PC. Trippeldippa.

Permalänk
Medlem

Himla snack om trippeldippa. Är det någon som är tvingad att köpa spelet när det dyker upp senare på annan plattform? Infantilt. Jag säger inte att det inte fungerar för Rockstar, men och?

Permalänk
Medlem

Här kommer en genomgång av trailern av en utvecklare som var med i GTA5 och RDR2. Det är en riktig kvalitetskanal på YouTube:

https://youtu.be/Wb7cJXyvIms?si=4E0Z_rzfTi68isIy

Permalänk
Medlem

8 småklipp av Rockstar är renderade i 60 fps:

https://rockstarintel.com/watch-new-gta-6-gameplay-running-at...

Gissningsvis renderade in-engine scener? Skulle kanske kunna vara PS5 Pro hårdvara men tveksamt, återstår att se. Tror de är gjorda för GTA VI hemsida för att det ska se bra ut när man skrollar. Men fasen vad smooth det ser ut, särskilt tredje klippet. Kommer vara lite segt att behöva uppleva spelet i 30 fps på min bas PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av first:

Himla snack om trippeldippa. Är det någon som är tvingad att köpa spelet när det dyker upp senare på annan plattform? Infantilt. Jag säger inte att det inte fungerar för Rockstar, men och?

Vilken tur att det inte är något tvång. Jag undviker att handla av företag som inte värdesätter mig som kund. Blir alltså inget köp av GTA om Rockstar försöker trippeldippa och släpper PC-versionen senare.

Permalänk
Medlem

Bra trailer! Första spelet jag blivit sugen på att köpa på väldigt många år! Senaste GTA jag spela var GTA 3.

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabcity:

Kände detsamma när jag körde GTA V första gången efter att varvat om IV precis innan, men med lite tid bara så vänjer man sig.

Ja, är det bra nog - kommer jag sitta där och svära och ha kul ömsom

Permalänk
Medlem

Definitivt ej köp! (om inte moral-predikarna gnäller för mycket, då blir det stödköp annars inte.)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad blir förväntat prislapp för spelet undrar jag?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Definitivt ej köp! (om inte moral-predikarna gnäller för mycket, då blir det stödköp annars inte.)

Så du vägrar köpa men ändrar dig om folk klagar på spelet?
Intressant ståndpunkt må jag säga.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Räkna med en tusenlapp. De kommer göra allt för att blöda oss konsumenter på pengarna och det lär fortfarande inte hindra dem från att pressa in så mycket mikrotransaktioner som möjligt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

80€ för Standard
99€ för Deluxe

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Livsnjutare 😎

Alltså jag är nog en utav de få som inte är taggad inför det här släppet / spelet...

... Meeen daamn, det ser ju riktigt jäkla bra ut!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Om ni får gissa. Vad tror ni minispecs kommer bli för GTA 6 på PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergstromJ:

Om ni får gissa. Vad tror ni minispecs kommer bli för GTA 6 på PC?

Ryzen 5 3600 och RTX 3050, typ.