Nu kan du delbetala ett grafikkort hos Telia

Permalänk
Medlem

Fan kom tillbaka när ni släpper ett orange televerkets-inspirerat grafikkort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Det stämmer väl till tillvis del Telia har ju överlägset bäst teckning i Sverige och du får mer surf via roaming när du är utomlands inom EU/EES dock inte utanför EU/EES som operatörer såsom Telenor och 3 erbjuder vilket är lite dåligt med tanke på hur dyrt Telia är.

Sen är det ju upp till en själv om man tycker att detta är värt extra pengarna.

Telia äger Fello, samma nät och uppkoppling vad jag vet. Ingen egentlig skillnad, inget bättre med Telia riktigt, bara dyrare "premium" namnet 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Har du missat denna som numer alltid dyker upp om man inte betalar direkt…, den varningen fixar allt! (precis som cancer- och impotens-bilder på tobaksprodukter)
<Uppladdad bildlänk>

Den löser alla problem med betalningsanmärkningar.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Telia är ointressant där jag bor för på Wexnet tar dom just nu 349:- och efter 12 mån 449:- medan min internetleverantör eller som det förkortas på engelska isp tar 185:-.

Och ja jag är en boomer född 61 som inte vet vad DLSS står för men som lyckats få till att webbserver körs och via tjänst upptaterar min internetadress via schemaläggaren då den ändras eftersom jag satt på routern att den ska startas om varje natt så varje morgon ny ip-adress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Svaret jag fick nu när jag byter mobilabonnemang och de försökte övertala mig att stanna kvar: Jag nämnde att Comviq hade bättre deal och att Telia var för dyrt.
"Ja, vi är ju en premiumleverantör" sa hon.

Samma svar fick jag av telenor. Jag frågade vad hon menade då det är digitalt, hon kunde inte svara. Adjöss.

Permalänk

Förr eller senare kommer jag gå tillbaka till telia men då blir det pga alla ipv4 adresser de sitter på. När alla andra gått över till CG-NAT el liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Han_stog_still:

Grafikkortsabonnemang.. intressant affärside.Lockar en del, men 5070 om 36 månader är väll nästintill elektronikskrot vid det laget?

Då rättar jag då... Jag sitter på en 3080, och frugan uppgraderade just till 5070ti från ett 1080ti, som fungerade utmärkt för henne. En GPU håller några år. Du kan ju kolla min sig på mina övriga komponenter (även ifall uppgraderingen ligger i delar bredvid mig).

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Svaret jag fick nu när jag byter mobilabonnemang och de försökte övertala mig att stanna kvar: Jag nämnde att Comviq hade bättre deal och att Telia var för dyrt.
"Ja, vi är ju en premiumleverantör" sa hon.

Vad exakt klassas som en "premiumleverantör" dock?

Jag har Comviq och haft dem sedan några år tillbaka... kommer jag märka av om jag skulle byta till "premiumleverantören" när jag scrollar på diverse app? Tror knappast det och därmed, vad är det som gör dem till "premium"? Premium kostnad varje månad däremot? - det tror jag definitivt.

Tror inte direkt det är en lika stor skillnad som med bilar, om man jämför en Peugeot med en Volvo exempelvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Telia äger Fello, samma nät och uppkoppling vad jag vet. Ingen egentlig skillnad, inget bättre med Telia riktigt, bara dyrare "premium" namnet 😂

Telias egna abonnemang kommer definitivt vara snabbare. Det hade inte förvånat mig om det hade bättre latens också

Permalänk
Medlem

När televerket blev Telia blev de Felia med en gång och har sugit hårt sen dess. Förutom 2g mottagningen I början.

Felia ska man bara undvika på alla sätt, att köpa graffekort via dom!?

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intels fabrik på mark tagen av Israel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmosghz:

Förr eller senare kommer jag gå tillbaka till telia men då blir det pga alla ipv4 adresser de sitter på. När alla andra gått över till CG-NAT el liknande.

Uhm sitter Felia på massa ipv4 adresser??

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intels fabrik på mark tagen av Israel