Medlem tipsar: Så reparerar du ett åldrande stolsäte

Permalänk
Melding Plague

Medlem tipsar: Så reparerar du ett åldrande stolsäte

Mrwu reparerade sin slitna sätesdyna – för 550 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man kan. ckså köpa ett stolskydd i förebyggande syfte, kostar inte många kronor på Amazon.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Man kan. ckså köpa ett stolskydd i förebyggande syfte, kostar inte många kronor på Amazon.

Man kan också plasta in sin soffa i förebyggande syfte.

Visa signatur

GeForce 3 > 9800 Pro > X800 > 7800 GTX > 8800 GT > 4870 CF > 6870 CF > 280X > 390 > Vega 56 > 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomerino:

Bättre att köpa två soffor så att du kan ha kvar ena i originalförpackningen helt orörd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bättre att köpa två soffor så att du kan ha kvar ena i originalförpackningen helt orörd.

Vi har kvar vår soffa i kartongen stående i vardagsrummet. Visst, den är lite hårdare och inte särskilt skön men jäklar vad andrahandsvärdet kommer hålla sig bättre än om vi packat upp den.

Permalänk
Medlem

Vår soffa står kvar i butiken, åker dit när man behöver sätta sig ner en stund. Vi ser dock inte vår tv som sitter på väggen hemma men man kan inte få allt.

Visa signatur

Här nere kan man skriva lite olika saker.

Permalänk
Medlem

Köpte en svindyr soffa som står i en speciell lagerlokal med perfekta förhållanden, fick pinnstolar på köpet som vi använder istället. Fått jättefina kort på soffan. Supernöjd.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Vi bygger våra egna soffor, har 24 stycken vakuumpaketerade i en Faraday bur bakom TV:n.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomerino:

Skrivet av jOnÄTÄn:

Våra katter älskar min stol så den blir väldigt hårig och äcklig. Det är dock mycket enkelt att köra skyddet i tvättmaskinen istället för att försöka rengöra stolsdynan på plats. 😁

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomerino:

Man kan också magasinera sin möbelgrupp i förebyggande syfte.

OnT: 500 är klart överkomligt idag. Jag förnyade mina säten för uppskattningsvis 30.000k

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Nu är ni lite dumma. Dumma er!

Nej, jag tycker det är jättebra att man tar hand om och reparerar sina grejor så länge det är rimligt. Slit och släng är aldrig nåt jag har förstått. Och planeten mår dåligt av det. En mycket bättre approach och livsinställning än de ibland krystade miljölösningarna som politiken lägger på oss och som vore helt onödiga om man levde lite mer med insidan av huvudet. My 2 cents.

Hemma går jag under epitetet "pappa kan laga allt". Stämmer oftast.

Permalänk
Medlem

Skämt åsido. Klart man ska reparera saker när det går. Det är ju hit alla djävla rut och rot pengar ska gå tycker jag. Laga möbler, elektronik, kläder och verktyg. Avdrag för nya kök och pooler pekar ju bara åt ett klass-samhälle med slit och släng som inte lutar åt det miljövänliga.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk

Skärp er

Svenskar: ”laga stolen? Haha vem fan gör det, jag har pengar på kontot så jag köper nytt!”

Också svenskar: ”Faaaan vad dyrt allt blev med inflationen! Btw, en genomsnittsvilla går på 4 millar numera! Hur har folk råd med det??”

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?