Permalänk
Medlem

Lite datornärbilder

Tog lite foton precis, lite närbildsfoton och så.

Tagna med min Sony DSC-F717 och det går att klicka på dem för att se högre upplöst foto.

Permalänk

En del var riktigt snygga

Visa signatur

Argaste

Permalänk

musen var grymm

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Jag gillade 4:an och 5:an.

Sådana bilder är ganska bra när man ska göra logos till datorsidor... (dock är det fruktansvärt vanligt, men inte mindre snyggt för det!)

Visa signatur

We shall never cease from exploration And the end of all our exploring Will be to arrive where we started And know the place for the first time.
- T. S. Eliot

Permalänk
Medlem

Håller med! 4-5 jävligt snygga, även fisheye effekten var snygg

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Hedersmedlem

Det där är väl inga närbilder...

Detta är närbilder! (och, nej man kan inte klicka på dem för högre upplösning, detta är max för kameran)

Benen på minnena på ett matrox millenium 200, lite kort skärpedjup

M3 skruv, torx. Vanligt 120mm fläktgaller

Texten längsmed kortsidan på 20-lapparna. Går nästan att läsa med förstoringsglas.

Gängorna på samma m3 skruv.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

En del var riktigt snygga, blev faktiskt lite inspererad nu. Ska nog försöka mig på ett eget spektakel ikväll

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Det där är väl inga närbilder...

Detta är närbilder! (och, nej man kan inte klicka på dem för högre upplösning, detta är max för kameran)

OK...

Extra: Jag har också M3-skruvar hemma

Permalänk
Medlem

Wow, gillade första bilden skarpt. Bakgrundsvarning på den, men jag vill ju inte avslöja att är sån total-geek när jag får gäster :).

Permalänk
Hedersmedlem

Lite knepig att ta med autofokusen, men det gick. http://files.afraid.ath.cx/Dsc00721.jpg

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Lite knepig att ta med autofokusen, men det gick. http://files.afraid.ath.cx/Dsc00721.jpg

Den var tuff, men skärpedjupet var nästan lite för kort. Har du en Sony-kamera också?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lithod
Den var tuff, men skärpedjupet var nästan lite för kort. Har du en Sony-kamera också?

Jaa. dsc-s70.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Ohh, jag vill också vara med och tävla
Bild ett är taget på ett ljudkort. Bild två är taget på kanten av chippet i mitten av bild ett.
(Klicka på bilderna för att få bilderna i 1600x1200-pixlars upplösning)

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Usch, tekniksnusk.

Peta på den för en aningen större.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Lithod: Får jag låna 2-3 st av de där bilderna och ha på en php sida jag bygger?

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Snyggt! Närmare än såhär kommer jag inte med min Kodak CX4230

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Lithod: Får jag låna 2-3 st av de där bilderna och ha på en php sida jag bygger?

Jo, det kan du få göra, säg till om du behöver högre upplöst bild och om möjligt kan du ju skriva ut vems bilderna är (lite beroende på vad det är för sida du ska göra).

Permalänk
Medlem

1:an var riktigt snygg! Hur mycket kostar en sådan kamera?

Skulle man retushera bort dammet och höja upplösningen till 1280x1024 skulle det vara en perfekt bakgrundsbild.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskis
1:an var riktigt snygg! Hur mycket kostar en sådan kamera?

Skulle man retushera bort dammet och höja upplösningen till 1280x1024 skulle det vara en perfekt bakgrundsbild.

Kameran kostar nu runt 9500 kr.

Dammet skulle man förstås kunna ta bort och ta en ny bild. Har också fotona i original-upplösning, vissa i 2048x1536 och andra i 2560x1920, om någon skulle vilja ha större bild.

Här är förresten startknappen visad på min skärm. Klicka för större.

Och här är en RJ45-kontakt:

Permalänk
Medlem

får väl posta mina fina macrobilder då

Permalänk

Vad ska man ha för kamera för att kunna få den djävulskt grymma bildkvalitén så nära? Makro-mode på min sketna Kodak är ju pinsamt.

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [0verlord]
Vad ska man ha för kamera för att kunna få den djävulskt grymma bildkvalitén så nära? Makro-mode på min sketna Kodak är ju pinsamt.

Tja, jag använder som sagt en Sony DSC-F717 och jag ser att Ca[[pp använder en Nikon Coolpix 775 och han behöver för övrigt rengöra sin mus

Permalänk

Okej... dyrgripar. En jobbig sak är autofocus... har aldrig använt nåt annat men det måste vara jävligt skönt ibland att kunna ställa in focus själv manuellt.

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

Om kameran har funktionen att man trycker ner utlösaren halvt så att den fokuserar och sen helt för att ta bilden så kan man fokusera på det avståndet man vill och sen flytta kameran. Men givetvis är det trevligt när man kan ändra själv också.

Permalänk
Medlem

Jag testade lite närbilder jag också.. En dvkamera, modell billigare. (sharp vl-me10).

Permalänk
Medlem

Jag vill givetvis också vara med!

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Det var bäst i början av tråden, med thumbs. Tänk på lilla jag som modemanvändare

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.

Permalänk
Medlem

Modemanvändarna är utdöende och jag tänker inte bidra till deras existens!

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Pc_Power: tycker inte du ska klanka ner på modemanvändare.. Det finns många som inte kan få nån annan uppkoppling än modem..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.