Permalänk
Medlem

Iceman17
win mod? jag har det.

Ca[[pp
vissa klagar men inte jag

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Medlem

jag tycker inte det låter så mycket och jag kör med öppen låda

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Tjenare jag har införskaffat en ShuttleX SB75G2 och jag blev då ganska nöjd med min . Det enda felet som jag har upptäckt på min är att fläkten på mitt chip låter illa. Men en fråga har jag till er som har shuttle vad ska jag använda för program om jag vill se tempen på morderkortet och cpu i win xp. Det följde inte med nått prog för det. Jag blev faktiskt lite besviken på det. Jag har provat MBM 5 men jag vet ju inte vad jag ska välja för moderkort det finns ju inte med på mbm5 listan. Kan någon hjälpa mej med det ..

/Fabian

Visa signatur

MSI K8N NEO4 F, nForce4/AMD Athlon 64 3800+/Corsair Value S. PC3200/PowerColor Radeon X850XT 256MB/Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabian
Tjenare jag har införskaffat en ShuttleX SB75G2 och jag blev då ganska nöjd med min . Det enda felet som jag har upptäckt på min är att fläkten på mitt chip låter illa. Men en fråga har jag till er som har shuttle vad ska jag använda för program om jag vill se tempen på morderkortet och cpu i win xp. Det följde inte med nått prog för det. Jag blev faktiskt lite besviken på det. Jag har provat MBM 5 men jag vet ju inte vad jag ska välja för moderkort det finns ju inte med på mbm5 listan. Kan någon hjälpa mej med det ..

/Fabian

ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Systemövervakning/speedfan408.e...

du kan även ställa hastigheten på vissa fläcktar som är koplade till mobot.

edit: en lite jul bild med rött

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabian
Tjenare jag har införskaffat en ShuttleX SB75G2 och jag blev då ganska nöjd med min . Det enda felet som jag har upptäckt på min är att fläkten på mitt chip låter illa. Men en fråga har jag till er som har shuttle vad ska jag använda för program om jag vill se tempen på morderkortet och cpu i win xp. Det följde inte med nått prog för det. Jag blev faktiskt lite besviken på det. Jag har provat MBM 5 men jag vet ju inte vad jag ska välja för moderkort det finns ju inte med på mbm5 listan. Kan någon hjälpa mej med det ..

/Fabian

du kan använda speedfan för att se dina temperaturer och för att styra fläktarnas hastigheter

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Tänkte än en gång smyga in en fråga här i tråden

Jag planerar ett inköp utav en Shuttle SB61G2, i865G och panga in min P4, minne, hårddisk och grafikkort i den.

Dock undrar jag om någon av er har några synpunkter på SB61G2 burken, dvs funkar den bra och hur funkar överklockningen osv..

uppskattar svar

Edit: Jo en sak till... Jag vet att 9800Pro går in i chassit med nöd och näppe men hur trångt kommer det bli? Bara småtrångt eller ren ut sagt j*vligt trångt?

Permalänk
Medlem

det är nog alltid trångt i den shuttle men så farligt ska det nog inte bli och om du ska oc ska du fixxa lite bättre kylning

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Medlem

funderar på o köpa någon mer shuttle. förutom dom 2 jag har. och klocka den nå grymt.. kanske vattenkylning om det ger tillräcklig effekt? förslag?? vräk på..

Visa signatur

MS k8n Neo2 Platinum, AMD 64 3000+ 2x256mb Corsair XMS pc3200, Gf4Ti4800, WD200gb-IDE, NEC 3500 DVD-R, bla bla bla bla.. o nå mer skräp i en hypad låda (not)

Permalänk
Medlem

qvertY och UndCon. Jag tackar för svaren..

Jag har testat fläktarna i burken på min shuttle sb75g2 och det är fläktarna i nätaget som lever om.
Jag såg att det är fler som har det problemet. Är det någon som har en lösning på detta problem. Annars så är jag ganska nöjd med burken. Kanske lite trång när det gäller stora grafik kort tex lead tech gf4 4600 tar lite utrymme. Det finns inte så mycke platts över i denna lilla burk då..:)

/Fabian

Visa signatur

MSI K8N NEO4 F, nForce4/AMD Athlon 64 3800+/Corsair Value S. PC3200/PowerColor Radeon X850XT 256MB/Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
jag måste bara få fråga: hur mycket låter nätagget i en shuttle?

tyvärr så låter nätdelsfläkten rätt mycket.
inte kul alls. men det ska komma externa nätdelar snart till de nya modellerna.
kanske man kan använda de till de gamla shuttlellåderna med=) med lite ombyggnad.
vore skönt om nätdelen försvann.... lite mer plats och bättre kylningsmöjligheter.

Permalänk
Medlem

Hej Hej drar upp denna tråd i gen.

nu sitter jag vid en korsning ska jag ta Thermaltake Aquarius II och köpa ett gpu block eller ta den pasiva zalman?

och går det att köra mer än ett block på tt´s ? annars blir det ett annat cpu block.

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Medlem

det går att köra fler block på TT-A-II

kolla här...
http://forums.sudhian.com/messageview.cfm?catid=46&threadid=4...

jag blir glad när allt kan vara internt, det går inte med Zalman-kylare på graffet

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Kan man ha ett Herkules 9800 pro i en sb75g2 . Jag har beställt ett sådant kort men tänkte inte mej för om det rymms i lådan.

UndCon
Tar Zalman kylaren i nått i lådan ?? Föresten bra länk ser snyggt ut

Visa signatur

MSI K8N NEO4 F, nForce4/AMD Athlon 64 3800+/Corsair Value S. PC3200/PowerColor Radeon X850XT 256MB/Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2

Permalänk
Medlem

UndCon
tack för länken. men någon som vet vart som säljer det blocket eller nått annat block som passar för det är väll väldigt litet slang?

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabian
Kan man ha ett Herkules 9800 pro i en sb75g2 . Jag har beställt ett sådant kort men tänkte inte mej för om det rymms i lådan.
UndCon
Tar Zalman kylaren i nått i lådan.

jag antar att det är en kylare motsvarande ZM80 a hp du frågar om, eller dess likar

de tar plats i lådan ja, om du monterar dem rätt kan du inte ha locket på för det bygger för mycket utåt

du kan inte heller använda ett vanligt pci kort, eftersom bakre kylflänsen tar upp stor plats där
(det kan gå med vissa halvhöga pci-kort, men dom är inte så vanliga eller har den prestanda man önskar)

om det är zalman's chipset-kylare du har i tankarna, går det utmärkt att använda istället för den orginal, med fläkt
(om du inte använder det interna grafiken/ljudkortet blir chippet inte så varmt)

Hercules 9800 pro skall få rum i lådan

tror det löser en del frågor...

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av qvertY
UndCon
tack för länken. men någon som vet vart som säljer det blocket eller nått annat block som passar för det är väll väldigt litet slang?
[/QUOTE]

Dangerden blocken borde fungera, det är det han använde på cpu'n och han har ett gammalt gpu block

Danger Den finns hos www.overclockers.se

//
3) Is that a standard GPU block retention system from Danger Den, or did you make one yourself?

3) It's an original on, but he is about 4 year old, so hard to find
//

//
I'm not running the original TTAII, it's a Danger-Den block, a Maze III

//

såå... kanske onödigt att köpa ett TT-A-II om man inte skall använda blocken utan köpa andra...

jag tror fortfarande jag får en tystare/kallare dator om jag byter till TT-A-II och använder min 92mm Zalman fläkt + Zalman chipset cooler + ett tunnt GPU vattenblock så att locket kan vara på

(min shuttle är redan tyst och jag kör utan lock 2m från soffan/tv'n)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

tack i gen jag har kollat runt på olika block men inga har rätt anslutning? för det är väll 6mm på tt a 2?

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qvertY
Iceman17
win mod? jag har det.

Ca[[pp
vissa klagar men inte jag

Win-Mod? Vad är det?

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iceman17
Win-Mod? Vad är det?

Window ett fönster kan visa en till bild snart det finns en liten bit upp i tråden.

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Medlem

Någon som har länken till den där shuttle-tävlingen? skit fin burk med vattenkylning vare någon som höll på med.. *hoppas någon sparde den* ^^

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

det finns många som tävlar med moddningar på shuttle datorer. jag har sett en massa bilder från tävlingar.

själv är jag rätt sugen på att skaffa nån typ av vattenkylning.
nån som har namn och länkar till sajter där man kan köpa sånna till sin lilla shuttle? vore najs med flera alternativ. ha det bra

Permalänk
Medlem

En kompis till mej vill ha en shuttle men vi vet inte vilken av dom man ska satsa på. har ni nått råd om vilken modell man ska ta. Vi har tittat på SK43G men vad tror ni ????

Han har tänkt riva sin gamla high tower och ta delarna från den .Grejorna som han vill ha in är en 2800+ och twinmos 3200 512 cas2 och ett hercules 9700 pro och en dvd brännare....

/Fabian

Visa signatur

MSI K8N NEO4 F, nForce4/AMD Athlon 64 3800+/Corsair Value S. PC3200/PowerColor Radeon X850XT 256MB/Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2

Permalänk
Medlem

kör på en sn45g då

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga till.. Varför går inte mina minnen i 400 det står i uppstarten att dom går i ddr 333 dual chanel tror jag det var . Jag har en p4 2.4/533. Det står på minnena att dom ska gå i 400 det är 2 st 256 Twinmos cas 2.5 . Jag är inte så bra på dessa saker. Har ni något råd om detta..

/Fabian

Visa signatur

MSI K8N NEO4 F, nForce4/AMD Athlon 64 3800+/Corsair Value S. PC3200/PowerColor Radeon X850XT 256MB/Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabian
Jag har en fråga till.. Varför går inte mina minnen i 400 det står i uppstarten att dom går i ddr 333 dual chanel tror jag det var . Jag har en p4 2.4/533. Det står på minnena att dom ska gå i 400 det är 2 st 256 Twinmos cas 2.5 . Jag är inte så bra på dessa saker. Har ni något råd om detta..

/Fabian

om ja inte minns helt fel så om du kör minnena i sync med cpun .. och cpun blir ju typ FSBn 133x4 då får du ju 533 ungefär.. vilket är buss hastigheten på cpun . och då om nu minnena körs i sync dual channel så ska det gå fortare även om det står att dom går i 333 än om dom skulle gå i 400 osyncade..

något sånt e de i alla fall .. så de e inget o bry sig om .. bara intels jäkla sätt att använda FSBn .. typ..

och .. eftersom minnena går upp till 400 MHZ så borde du ju kunna klocka datorn ..
kör en SN41G2 (amd) med en XP2500 i som jag klockat till 2200MHZ alltså samma hastighet som XP3200 kör innan ja klockade stog det 333 MHZ på minnena men nu står de 400

ha de gott mer funderingar kolla in på forums.sudhian.com

Visa signatur

MS k8n Neo2 Platinum, AMD 64 3000+ 2x256mb Corsair XMS pc3200, Gf4Ti4800, WD200gb-IDE, NEC 3500 DVD-R, bla bla bla bla.. o nå mer skräp i en hypad låda (not)

Permalänk
Medlem

Okej tackar för svaret ..

Visa signatur

MSI K8N NEO4 F, nForce4/AMD Athlon 64 3800+/Corsair Value S. PC3200/PowerColor Radeon X850XT 256MB/Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pixler
Kankse är den här du menar ?
http://www.outsideloop.com/company/clearview.html

är alla shuttle plåtsidor likadana eller hur får man reda på vilken "clearview" passar
till? någon som kan se vad det är för chassi på bilderna?

Visa signatur

Gigabyte GA-X38-DQ6, Quad 6600@3,6Ghz (9x400), 2GB PC8500@1280Mhz (2x640Mhz), 1.5TB Hdd (3x500 WD), 2x Raptor 74GB Raid 0, 2 st Sapphire HD2900 Pro i CROSSFIRE, Antec 850W PSU, Lian Li PC1000 Plus, 3dmark 06:17188, 3dmark 05:23598.

Permalänk
Medlem

kolla bara om clearview chassit e till XPC modellen .. sen kollar du om din e XPC.. alla nyare heter väl XPC om ja inte mins fel. så de ska väl funka ja

Visa signatur

MS k8n Neo2 Platinum, AMD 64 3000+ 2x256mb Corsair XMS pc3200, Gf4Ti4800, WD200gb-IDE, NEC 3500 DVD-R, bla bla bla bla.. o nå mer skräp i en hypad låda (not)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortil
kolla bara om clearview chassit e till XPC modellen .. sen kollar du om din e XPC.. alla nyare heter väl XPC om ja inte mins fel. så de ska väl funka ja

$29 är ju billigt som fan tycker jag. Kanske blir billigare om vi beställer tillsammans?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

niceeee kolla inte på d förut va inte alls farligt. men sen tillkommer ju frakt o skit borde bli billigare om fler beställa

Visa signatur

MS k8n Neo2 Platinum, AMD 64 3000+ 2x256mb Corsair XMS pc3200, Gf4Ti4800, WD200gb-IDE, NEC 3500 DVD-R, bla bla bla bla.. o nå mer skräp i en hypad låda (not)

Permalänk
Medlem

jag är med på ett gruppköp

1. Quick
2.
3.

Visa signatur

Gigabyte GA-X38-DQ6, Quad 6600@3,6Ghz (9x400), 2GB PC8500@1280Mhz (2x640Mhz), 1.5TB Hdd (3x500 WD), 2x Raptor 74GB Raid 0, 2 st Sapphire HD2900 Pro i CROSSFIRE, Antec 850W PSU, Lian Li PC1000 Plus, 3dmark 06:17188, 3dmark 05:23598.