Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluekiwi
Det som låter mest i mitt chassi är grafikkortsfläkten. Den ska bytas. 80mm fläkten är redan bytt.. Till en gamal panflo som låter lite mindre och flyttar mer luft.. Ska hänga på en vridpott eller nått där..

Fläkten i nätagget hörs inte.
Min HDD (Segate) låter ganska mycket också..

sätt zalmans heatpipe på den då=) precis som jag gjord. nu är det bara det
att jag tycker att de andra fläktarna låter.. hehe.

Permalänk

om jag har en låda där jag inte har bytt någonting från vad man fick med från början i en Shuttle SB-51G. sedan har jag en 2.4GHZ celeron processor hur ,mycket kan jag klocka den??

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskarthekungen
om jag har en låda där jag inte har bytt någonting från vad man fick med från början i en Shuttle SB-51G. sedan har jag en 2.4GHZ celeron processor hur ,mycket kan jag klocka den??

Celeron + Shuttle = Ingen klockning

Men om jag ska sätta i zalman heatpipekylningen måste jag ju såga hål i lådan och det vill jag inte.. Den är för fin för att såga i

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluekiwi
Celeron + Shuttle = Ingen klockning

Men om jag ska sätta i zalman heatpipekylningen måste jag ju såga hål i lådan och det vill jag inte.. Den är för fin för att såga i

gör som jag då, slipborsta skalet så blir det fräckt=)

Permalänk
Medlem

här är min dator när den slutligen blev klar... dvs för 30 minuter sen=) http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=104...
ska fixa bättre bilder sen.

Permalänk
Medlem

Här är den vatten kylningen jag postade en länk till förut. Här har dom monterat vattenkylningen i en Digidice dator och sänkt temperaturen med 10grader.
http://www.tweakup.dk/article/202/dk/#top

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ne men en sån färdig byggd vattenkylning ska man ju inte ha Jag ska ordna med en riktig radiator och bygga en fin plexi tank med pump i...
Men då är jag ju tvungen att offra cdläsaren Men de får la jag leva med

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

Jag är så jävla sur på min shuttle.. Den är så tråkig.. Har lust att slänga skiten åt helvete för den är ju omöjlig att få tyst om man inte har en massa pengar..

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem

Här har ni min shuttle,

Har gjort en del större moddar på den. I strävan att få den så tyst som möjligt.. och den är tyst, som saetan
I den finns det: som ni ser i sign bla 2 st diskar.

Har även lite ljudisolering här ock där, hjälper lite.

Thats all folk's

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Du har 2 extrafläktar utöver den vanliga. Sen har du tagit bort CD och floppy.. Passiv kylning på grafikkortet..

Det verkar inte vara så tyst men du kanske kör alla fläktar på 5v?

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem

Den var snyggt gjord... Men orka ha en massa fläktar Jag ska iaf ha min vattenkylning jag :):) Och de verkar som att jag kommer få plats

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

Fläktarna i "taket" är ADDA, mycket tysta fläktar. Drivs med 5v.
Sen de andra 2 fläktarna är zalman, med varsin sån där grejj man får med för att sänka spänningen. så de går automatiskt på lite mindre än 5v, sen på det ändrar jag i speedfan till 2%.. Mycket tyst. Vattenkylning går att få plats med, jag var inne på det ett tag. Men sket i det eftersom att jag kom på att den kan inte bli tystare än vad den redan är, såvida man inte sätter radiator utanför chassi osv.
Obs en av de 2 zalman sitter i nätagget som ni kan se på en bild. Alltså har jag inte någon 40mm-tjut-fläkt där.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Ne antagligen kommer den inte bli så jätte tyst med vattenkylningen Men de gör mig inte så mkt.. Häldre kall cpu än en tyst dator. Och senn är det både roligt okk tufft att bygga...

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

jag är nöjd med min modd

cpu'n blir 46 grader vid full load...

låter inte så mycket heller

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Lätt snyggaste och användbaraste shuttlen jag sett hitils, snyggt Simon! Skulle ju kanske sakna en cdrom dock. Vet ni Shuttle ägare om det finns nån shuttle där man får plats med ett pcikort samtidigt som man har en zalman passiv kylare på? FInns nån annan passiv lösning?

Permalänk
Medlem

Tack joKK, min tanke med den är att man ska kunna använda den precis som orginaldatorn. Alltså lika portabel. och så ska den ju vara tyst.. Cd rom behöver jag inte, använder en extern dvd brännare

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Här ser ni bilder på min shuttle, jag har valt att klippa till gratisprovet av tapeter och sätta bakom plexirutan.
Plexifronten har slipats ner då det ifrån börjat satt ett färgband där, försökte få till en dimmig slipyta med målet att få det att se frostat ut. I mörker lyser hd/powerled upp randen.

Jag har även stealthat cd-romen där jag fäst frontluckan med hjälp av trälim.

http://shirayuki.mine.nu/ul/files/shuttle/

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKK
Lätt snyggaste och användbaraste shuttlen jag sett hitils, snyggt Simon! Skulle ju kanske sakna en cdrom dock. Vet ni Shuttle ägare om det finns nån shuttle där man får plats med ett pcikort samtidigt som man har en zalman passiv kylare på? FInns nån annan passiv lösning?

man brukar kunna använda en zalman kylare tillsammans med mini-pci kort

annars kan man använda zm17cu fån zalman och fortfarande ha locket på och ha pci platsen ledig till annat jox:)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

De som inte tycker att fläkten i psu låter mycket, vad har ni för temperaturer ?
40mm fläkten där är nämligen styrd av värme...och har man inte så mycket (tex bara en hårddisk) i lådan så blir heller inte nätagget så varmt och fläkten snurrar långsammare.

Har en SN41G2 själv och hittils har jag bytt ICE-fläkten till en 80mm metallfläkt från gtek. Låter inget på 1% i speedfan och får jag bara in lite mer luft i lådan så borde den kunna ligga på det konstant.
Ska sätta en zalman slim någonstans på sidan...måste bara tänka ut exakt hur innan jag börjar kapa.

Permalänk
Medlem

Jag behöver en lucka till en 3,5" floppyplats!
Med blå akryl som SS51G har.

Kontakta mig på MSN eller mail om ni har..
Thebluecrystal@hotmail.com
----
UndCon: Kyler den där tillräckligt för ett GF4 Ti4200 då?

EDIT: Lite fel..

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem

Tjena, jag har precis beställt en Shuttle XPC SB75G2 och tänker ha en P4 3Ghz, 512Mb+ minne samt grafikkort av någon snabbare sort vilket jag inte bestämt ännu. Iaf, jag har några små frågor eftersom jag aldrig tidigare haft en sån här mini-pc.

1. Jag ska ha min Pioneer DVR-104 som cd/dvd enhet, men fronten är ju fulgrå, finns det någon ersättningslucka så att den blir svart eller hur löser man det? Inte så snyggt med grå fronter mot den svarta aluminumytan på Shuttlelådan.

2. Jag tänker inte överklocka i första taget, kommer kylningen räcka till om jag vill ha 2st hårddiskar i lådan och möjligtvis ett ATI Radeon 9800 Pro?

Permalänk
Medlem

1. Man kan ju alltid stealth modda cd rom enheten, här har du en länk. http://www.crashmeplease.co.uk/shuttle/

2. Du kan ha ett ATI Radeon 9800 Pro i lådan utan några problem, men jag vet inte om det går så bra med två hårddiskar då. Jag vet att några av de nya shuttlarna har utrustats med en lite kraftigare nätdel men jag vet inte om din har det, om det är så borde det ju gå att ha 2 stycken hårddiskar i den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
1. Man kan ju alltid stealth modda cd rom enheten, här har du en länk. http://www.crashmeplease.co.uk/shuttle/

2. Du kan ha ett ATI Radeon 9800 Pro i lådan utan några problem, men jag vet inte om det går så bra med två hårddiskar då. Jag vet att några av de nya shuttlarna har utrustats med en lite kraftigare nätdel men jag vet inte om din har det, om det är så borde det ju gå att ha 2 stycken hårddiskar i den.

Tackar. Intressant länk det där, så skulle man kunna lösa det. Det ska finnas svarta frontar till Pioneer DVR 10X men jag har inte hittat några lösa. Man kan iaf köpa dom med svart front. Är det någon som vet om man kan köpa sådana lösa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluekiwi

klipp...
UndCon: Kyler den där tillräckligt för ett GF4 Ti4200 då?

den skall kyla tillräckligt efter vad jag har hört, jag är sugen på att prova själv, men jag har bara ett gf2ti proV (med enkelsidig zm80a hp fn)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

var kan man köpa en bra shuttle?
vilken e bäst det fins ju så många olika?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
var kan man köpa en bra shuttle?
vilken e bäst det fins ju så många olika?

i dagens läge hade jag, om jag varit du, satsat på en shuttle som tar
de nya intel processorerna tex 2.4ghz / 800mhz
de är snabba och vassa nog för att spela med mera.

Permalänk
Medlem

Ska beställa en sån här till min shuttle, kommer bli kanon snyggt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ganska snyggt men många har klagat på designen då fläktarnas placering (hålen) inte är den bästa

(sök på sudhian forum)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Fläktarna hade nog gjort mer nytta om som suttit närmre fronten eller bak på toppen, där dom är nu kommer den ena sitta mitt i grafikkortet, och den andra mitt i nätdelen och inte bidra med så mycket.

Hade jag haft ork att slösa några hundra så hade jag köpt glowwire eller liknande och dragit runt bottnen på min shuttle för att ge den en svävande effekt. Vit eller ljusblå färg hade nog funkat fint.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Någon med shuttle som ska till DH då?

Jag ska

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.