Hehe, orka tänka själv i ordjakten

Permalänk
Medlem

Hehe, orka tänka själv i ordjakten

Igår satt jag och kollade på ordjakten som går på TV4. Sen kom ordpyramiden upp, där vi tittare kunde ringa in och vinna pengar.
Det är en rätt rolig grej, och jag brukar kunna få ut ordet ganska snabbt då det inte är jättesvårt.
Fast ibland så kan man ha svårt för orden och det gillar jag inte. Då blir jag frustrerad att jag inte kan det.
Så för att lösa detta problem så kom jag på iden att programmera en funktion som listar alla möjliga ord.

Som en bonus så gjorde jag så man kan välja att ordet måste vara lika med, större eller lika med, eller större än det man skrev in. Man kan även sortera i alfabetisk ordning och längd på ordet.

Direktlänk till sidan:
http://nulleman.mine.nu/nulleman/project/122/file/wordmatch.p...

Projektsidan med bakgrund och källkod:
http://nulleman.mine.nu/nulleman/?s=%wordmatch%

Permalänk
Testpilot

Hur många ord har du med i ordlistan? smart idé.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hehe, jag var först
http://wenom.mine.nu/~projekt/crack/
Om det är samma sak vi pratar om... fast min ordlista är rätt begränsad och den är lite buggig.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Kanske är jag som gör fel, men ..

Citat:

Words matching the characters pror

grop
korp
porr
port
prov
ropa
torp
trop

"Match" är satt till "equal" och "Sort by" är "Alphabetic ASC".. är den equal borde den ju inte hitta bokstäver som a, t, g, k och v ..

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Det är ett fel som jag har, eller bugg heter det ju
Jag måste ta bort en funnen bokstav från ordet när det väl har hittats, nu så är det samma sak att söka på aaaaannnnnnsssss som ans

Försöker fixa buggen i skrivande stund.
Wenom har också den buggen

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag tänker fel, men skulle inte mitt program 'Filips Alfapet grej' kunna vara till nytta i det här sammanhanget?

http://w1.361.telia.com/%7Eu36114907/Web/Filer/Filips%20Alfap...

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Jaja, andra har gjort det, men jag ville också göra något.

Nu har jag iaf fixat buggarna och lagt till så att man bara behöver ladda upp en ny ordlista med filnamnet spraket.dic och sedan känner koden av det automatiskt och lägger till en ny radiobox med val för språket.

Edit:

Jag fixade så att det vrkligen blev alfabetisk ordning nu. Förrut så var en del ord som gemener och en del versaler så det blev listade på så sätt också.

Citat:

Match" är satt till "equal" och "Sort by" är "Alphabetic ASC".. är den equal borde den ju inte hitta bokstäver som a, t, g, k och v ..

Det felet måste ha berott på att ordet pror var 4 tecken långt, men när den skulle jämföra med ordlistan så fann han alla som hade bokstäverna p, r och o och var 4 tecken långt. Därför fick du dom resultaten.

Permalänk
Medlem

sökte efter "ITOSDALR", order är ORDLISTA för den som undrar.
blev så här iaf...

Warning: Wrong datatype in sort() call in /var/www/nulleman/project/122/file/wordmatch.php on line 100 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/nulleman/project/122/file/wordmatch.php on line 102

fint litet script annars

edit: hmm, man kan inte ladda ner data.txt från din sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Hehe, jag var först
http://wenom.mine.nu/~projekt/crack/
Om det är samma sak vi pratar om... fast min ordlista är rätt begränsad och den är lite buggig.

"Det tog 17s att knäcka anagramet. " Jaha men sen då?

Permalänk
Medlem

Ni som fick fel var nog inne då jag fixade buggarna

data.txt finns inte längre. Jag gjorde en liten miss när jag gjorde flerspråkstöd och jag laddade inte upp det den tänkta vägen, därför är länke fel.
Ska vara fixat strax

Permalänk
Medlem

Var fixar ni ordlistorna?

Permalänk
Medlem

Jag hittade den svenska listan på nätet någonstans. Det stod inget om copyright så då tyckte jag det var bra.

Jag tror att det finns en del ordlistor som är släppta under GPL men då måste man ju ha kvar allt och att orka det när det är något så simpelt tycker jag bara är jobbigt.

Jo just det, hunden frågade hur många ord det var 24208 stycken.

EDIT: Felet som Rosenson fick berodde på dom stora bokstäverna han använde. Det gick inte att jämför då, så jag gjorde om allt till små och då fungerade det.

EDIT2: Det jag skrev ovan om Rosensons fel var rätt till hälften. Iom att den inte kunde matcha dom stora bokstäverna så hittade den inget ord som stämde med det som skrevs in.
Det huvudsakliga felet var att trots inga ord kunde hittas så skulle koden ändå sortera det som skulle ligga i en vektor. Och att sortera något som inte finns går ju inte.