Permalänk
Medlem

Kontroll ikväll

Weeee =D
Mycket bättre än förra =D
Klart VG
Fable verkar ju ruskigt kul!

EDIT:
Var tvungen att vara först.. Så jag var lite kortfattad ;D

Retro:
Fint att dom fick med hela filmen där
Gulligt!

Intervju med Peter Molyneux...(yeye):
Riktigt trevligt =D
Mycket nöje där, ser fram imot det liret!

Fulast hår:
Ehhh.. Förstod mig inte riktigt på förra veckans lista, heller inte denna.. Onödigt =/

Nyheterna:
Helt okej.. Mycket PC nyheter, vilket jag gillar!

Recensioner:
Bruden - Konsollspel.. Vad lustigt? *suck* Skittråkigt rentutsagt..
SuperPlay killen - Same as above...
E-Type - Kul att han var med.. Han kanske inte är något pro och hans recension kändes lite tunn.. Men det var kul att han valt det spelet och jag gillar honom förövrigt =D

Donkey Konga:
Onödigt.. Men visst.. Rätt skillade trummisar.. Synd bara att man inte fattade poängen

Visa signatur
Permalänk

Tycker det är skit kasst, kort och ytligt. Som recentionen av Bf vietnam ojoj vad mycket folk som inte är insatta fick ut av den. Man kan skjuta öööööh det var kul. Fulaste frisyr tävlingen var enbart pinsam. Retro är dock okej.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk

Jag tyckte det var sämmre än förra, E-type var väll ingen höjdare precis som reccensent. Även gubbarna som spelade congas kändes lite malplacerade, det lät ju på dem som det var första gången de spelade det där spelet.

Permalänk
Medlem

E type verkar jääävligt insatt i spelet
Man kan hoppa in i en helikopter som vietnam och så kommer man i förarpositionen"!!

Permalänk
Medlem

vad var det för spel dom visade som från början var tänkt att användas för att testa en ny grafikmotor?
så riktigt bra ut...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

far cry ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Tycker det är skit kasst, kort och ytligt. Som recentionen av Bf vietnam ojoj vad mycket folk som inte är insatta fick ut av den. Man kan skjuta öööööh det var kul. Fulaste frisyr tävlingen var enbart pinsam. Retro är dock okej.

Kan bara hålla med, ytligare program får man veta efter...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

E-type e ju pinsam, han fatta nog inte själv vad han prata om.

Permalänk

haha ja E-Type var ju verkligen rätt man att recensera BF Vietnam. Tycker att deras recensioner har hållt ganska låg klass över huvud taget såhär långt. Men men, nästa vecka kommer ju Orvar o styr upp det hela. Det ser ja fram emot.

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk

Måste nog säga att programmet var ganska kasst. Lite kul att E-type var med dock
Recensionerna var inte specielt bra. Känns som man borde kunna göra programmet betydligt bättre faktiskt. Beror iof. kanske vilken målgrupp man riktar sig till.
Såg inte förra veckan, men med ett ord så skulle jag beskriva programmet som flummigt.

Permalänk

någon annan som inte kan se det på svt.se
missade det

Permalänk
Avstängd

Bara jag som saknar Sajber?

Visa signatur

Eller inte.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lither
Bara jag som saknar Sajber?

Nej

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lither
Bara jag som saknar Sajber?

Nej

Tittade inte så mycket på Sajber när det gick, men recensionen av Fade to Black minns jag glasklart av någon anledning...

Tyckte kvällens Kontroll missade på allt utom just retrodelen, blev faktiskt riktigt sugen att kolla upp spelet Bjarneby kämpade dock tappert med den lilla tid han fick, det ska erkännas.

Förhandstitten på Fable uppskattdes också, även om programledaren hade ett hopplöst uttal av Molyneux namn.

Permalänk
Avstängd

Alltså programmet suger ju verkligen pung, bara en massa svammel hit och dit. Och det där ordet dom var så nöjda med någoting med "base" jag fattade aldrig vad dom menade riktigt bara att det var någon kass översättning från något spel?
Fable repotage var okej i alla fall. det var det ända. Sen recensionerna av spelen va fan vilket skitsnack bara massa skit och E-Type gå och lägg dig vilket himla skit va fan hyr dom in för jävla sluitsteg. Om man ska testa batlefield vietnamn så borde man väl testat 1942 också eller? nej inte då utan dom snackar kanske 5min om att man kan vara vietnamn och inte bara USA. Tumskiten liksom danskiten förragången nej vilket skrot.
Programledare är så jävla dryg att kolla på och rör sig med huvudet upp och ner, höger vänster i tv-rutan så jävla irreterande. Nej jag får nog säga att det är nog bland det sämsta program jag sett.

Permalänk
Medlem

ser hellre gamplay på tv4+

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk

Programmet var väll rätt ytligt enligt mig. E-type var väll kanske inte rätt person att resensera BF-vietnam, men Tobbe Bjarneby som resenserade "The Twin snakes" var rätt kul. jag gillar super play så jag vart lite förvånad när jag såg honom i stolen där.

ang. detta med att dom rescenserade console spel, jag har då aldrig hört att programmet handlade om enbart PC-spelande?! -_-

//Super^

Visa signatur

-|P4 2.52Ghz | 1024MB DDR | 180GB HDD | Radeon 9500 | XP PRO | NOC 9Glr 19" | Mx500 & Steelpad 4D|-

Permalänk
Medlem

Pinsamt!

Pinsamt SVT säger jag bara!
Man hade ju sina förhoppningar innan serien började, men numer skäms jag verkligen över att min TV-mottagare får in SVT över huvud taget! Usch, ytligare, fånigare, wanna-be-cool-hipp program får man leta efter, och jag lovar du kommer inte att hitta det!

Och nej, jag saknar inte sajber heller

Ursäkta mitt bittra inlägg, men man är ju grymt besviken!

Visa signatur

Soltek SL-K890Pro-939, AMD 64 3500+ Venice, Arctic Cooling Silentium T2 + Freezer 64, 2*512 RAM, 300Gb, HIS X800XL Turbo Ice II, Logitech MX518 + UltraFlat keyboard

-[Mer CO-OP åt folket]-

Permalänk
Medlem

så jävla härligt att dom drar upp retro i programmet, sköna grejjer dom har med sen om den där kärringen kunde försvinna, och ta med en skillad gamer som kan allt om spel + en kändis som är någorlunda insatt i spel skulle programmet kunna bli bättre.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Avstängd

Faan missade, vet nån när det går i repris ?

Visa signatur

Din slickepinne i sandlådan!

Permalänk

Deathwish: det ska gå att se det på svt.se men nu fungerar det inte för mig iaf

Permalänk
Medlem

Har missat alla avsnitt hittills, så jag ska nog inte yttra mig om det. Däremot så är det väl positivt att det iaf finns nått program som handlar om spel och datorer.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Hur gick det med "All your base are belong to us" då? Blev det någon förklaring?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Hur gick det med "All your base are belong to us" då? Blev det någon förklaring?

Ja felaktig översättning från ett spel från sega megadrive, var det allt? dom var så jävla nöjda med det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brevmapp
Ja felaktig översättning från ett spel från sega megadrive, var det allt? dom var så jävla nöjda med det

Du är medveten om fenomenet "All your base are belong to us" va?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt ärligt, jag led mig igenom programmet.

Programledaren rörde sig ofantlig mycket med huvudet. Jag vet inte, men jag fick intrycket att han ville vara överallt i skärmen - nån sorts "hej här är jag se på mig, jag är programledare i tv".

Som vissa har påpekat redan, hårlistan! Satt nån på redaktionen och sa - "Vi måste ha en lista i varje program".

Trummisarna, varför? När dom väl började så var programmet slut? Var det för att studion skulle kännas mindre tom?

Helt ärligt, jag tror det är den där wannabe-programledaren som drar ner hela programmet - det kändes lite som han tycker spelande idag är tv-spel i princip där man bränner någon timme per vecka när man inte har nåt annat att göra.

Och inte för att dissa e-type eller nåt, men herregud. "Ja åsså skjuter man lite och så säger det pang pang" var nivån på hans recension. Nä bjud in lite folk som recenserar spel i tidningar, såsom Bjarneby. Tyvärr verkade det som han var lite för nervös, men sånt kan ju tränas bort.

Angående bruttan från Expressen/Aftonbladet eller vilken kvällstidning det nu var så kändes det nog som hon var den i studion som var mest tv-vänlig (och då menar jag inte att hon såg bra ut utan att hon kunde se en tv-kamera utan att antingen vilja vara överallt i bild eller gömma sig).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangerine
haha ja E-Type var ju verkligen rätt man att recensera BF Vietnam. Tycker att deras recensioner har hållt ganska låg klass över huvud taget såhär långt. Men men, nästa vecka kommer ju Orvar o styr upp det hela. Det ser ja fram emot.

TVÅ stolar.

Permalänk
Medlem

Fable kommer bli ett nytt Black & White. Om någon minns så var det oerhört hypat i några år innan det kom, men visade sig vara ganska tunt.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Du är medveten om fenomenet "All your base are belong to us" va?

nej va fan dom förklarade ju aldrig så jag fattade

Permalänk
Medlem

Programledaren kunde inte uttala "Molyneux", det störde jag mig på.
Programet är skit helt enkelt, de tar upp korkade saker, de vet inte vad de pratar om, och det för mycket konsoll. Jag vet inte riktigt, men Far Cry har väl kommit ut? Jävligt lamt att bara ta upp det några sekunder när det är ett sånt stort spel. Har de inte en recension av det nästa vecka så blir jag ännu mer putt på dom.
De är fan köpta av industrin.

Det enda jag fan vara av något intresse alls var det om Fable. Men som sagt, det kan ju bara vara prat o hype, men jag tror nog att Molyneux kan lyckas med något.