PHP program som är lika enkelt som frontpage?

Permalänk

PHP program som är lika enkelt som frontpage?

Ja, finns det något PHP program som är lika busenkelt som frontpage? att det bara är klipp och klistra för det mesta?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Tror jag inte men PHP är inte så svårt att lära sig med den rätta viljan

Visa signatur

BröL

Permalänk

Lika enkelt som html?:D

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

PHP är ju nästintill ett programmeringsspråk(finns delade meningar om vad det ska räknas som), dock inte ett som liknar visual basic och liknande där du klickar infoga -> fönster så ligger det där. Och tur är väl det. Det är inte så svårt som man tror att sitta ohc leka. Finns en utmärkt manual på php.net, massor av guider, både svenska och engelska, överallt(google) samt massa hjälp att få här och på andra forum. Man akn ju tanka färdiga script, då är det ju nästan lika busenkelt som frontpage, men det är ju desto tråkigare att inte få göra något själv. Men visst, har man inte tid så. Sen antar jag att det är lite knepigt att göra WYSIWYG:s till PHP oxo. Infoga -> gästbok, infoga -> nyhetsscript, infoga -> loginsystem.. njae.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Vad vill du göra med PHP först och främst?

Permalänk

Jag har ett program som vissar uptime på min dator på min hemsida. Så alla besökare kan se det. Men för att den ska funka behöver jag PHP.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Njae =), beror ju iof på vad du ska göra förnått, men lite krångligare än html är de nog

Visa signatur

BröL

Permalänk
Medlem

biohazard: Inte särskilt komplicerat. Tanka hem uptimed.exe, starta den, kör <?php system(telnet localhost xxx); ?>

Där xxx är porten, minns dock inte vilken port(står i nån tråd). Inte så svårt. :]

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

var kan jag tanka uptimed.exe?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Annars kan du använda denna funktionen

//////////////////////////////////////////////////////////////// // WINDOWS ONLY // function: array win_uptime(void); // returns an array with uptime for the windows platform // in format $array['X'] X == [D]ay, [H]ours, [M]inutes, [S] // //////////////////////////////////////////////////////////////// // // input: void // (C) - void :) // Usage: $uptime_array=win_uptime(); // Last Modifier: 11-07-2003 02:40 //////////////////////////////////////////////////////////////// function win_uptime(){ $up_time = time() - filemtime("c:pagefile.sys"); $uptime['D'] = $up_time / 3600 / 24; $uptime['H'] =($uptime['D'] - floor($uptime['D'])) * 24; $uptime['M'] =($uptime['H'] - floor($uptime['H'])) * 60; $uptime['S'] =($uptime['M']- floor($uptime['M'])) * 60; foreach($uptime as $index => $val){ $uptime[$index]=(int)$val; } return $uptime; }

Permalänk
Medlem

upl.mine.nu

Där kan du tanka upp den om den ä mindre än 1mb.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Han vill tanka uptimed.exe, inte tanka upp den.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=2709480...

Som sagt, finns en tråd om det.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Kan inte ladda ner den.. "File requesed does not exist"

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeeXt
Annars kan du använda denna funktionen

//////////////////////////////////////////////////////////////// // WINDOWS ONLY // function: array win_uptime(void); // returns an array with uptime for the windows platform // in format $array['X'] X == [D]ay, [H]ours, [M]inutes, [S] // //////////////////////////////////////////////////////////////// // // input: void // (C) - void :) // Usage: $uptime_array=win_uptime(); // Last Modifier: 11-07-2003 02:40 //////////////////////////////////////////////////////////////// function win_uptime(){ $up_time = time() - filemtime("c:pagefile.sys"); $uptime['D'] = $up_time / 3600 / 24; $uptime['H'] =($uptime['D'] - floor($uptime['D'])) * 24; $uptime['M'] =($uptime['H'] - floor($uptime['H'])) * 60; $uptime['S'] =($uptime['M']- floor($uptime['M'])) * 60; foreach($uptime as $index => $val){ $uptime[$index]=(int)$val; } return $uptime; }

Hehe, smålortigt sätt att mäta uptime på.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
PHP är ju nästintill ett programmeringsspråk(finns delade meningar om vad det ska räknas som)

Finns det? Jag trodde vi alla var ganska överrens om att PHP var ett programspråk. Vad skulle det annars vara?

Permalänk

Scriptspråk? Eftersom det inte kompileras.
Serverscriptspråk egentligen antar jag.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, men om och när ett språk tolkas eller kompileras påverkar inte det faktum att det är ett programspråk.

Permalänk

En del brukar påstå det. Gör egentligen detsamma EMÅ. Man gör ändå i princip samma sak när man programerar/sdriptar....

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
En del brukar påstå det.

Då har en del fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Då har en del fel

Här är ju ett tydligt exempel på delade meningar

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Precis vad jag menar. Vissa säger scriptspråk, andra programmeringsspråk. Hru som helst så ska det inte användas i något som liknar frontpage.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Hedersmedlem

Cyberking: Nej, inte delade meningar. Felinformerade människor.

PHP må vara ett skriptspråk, men det är ändå ett programspråk (termen programmeringspråk är felaktig).

http://www.susning.nu/Programspråk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Cyberking: Nej, inte delade meningar. Felinformerade människor.

PHP må vara ett skriptspråk, men det är ändå ett programspråk (termen programmeringspråk är felaktig).

http://www.susning.nu/Programspråk

Termen prgrameringsspråk må vara felaktig, men den är rätt så vanlig. Och brukar ofta beskriva ett kompilerat programspråk.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Termen prgrameringsspråk må vara felaktig, men den är rätt så vanlig. Och brukar ofta beskriva ett kompilerat programspråk.

Med handen på hjärtat kan jag säga att det är första gången jag hört någon säga att termen "programmeringsspråk" skulle säga någonting om huruvida språket kompileras eller tolkas. Trust me, det stämmer inte. Finns det folk som tror det är så är det upp till oss att berätta för dem att de har fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Med handen på hjärtat kan jag säga att det är första gången jag hört någon säga att termen "programmeringsspråk" skulle säga någonting om huruvida språket kompileras eller tolkas. Trust me, det stämmer inte. Finns det folk som tror det är så är det upp till oss att berätta för dem att de har fel.

Förlåt jag var medvetet taktiskt. Den brukar beskriva kompilerade språk. Dock beskriver den också (uppenbarligen) tolkade språk. Vilket mitt uttalande inte uteslöt. Men kunde väl tolkas så.
Ett poäng till dig.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

http://filigran.no-ip.org/swec/uptimed.exe finns filen på om någon skulle vilja ha den.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Jag kör med uptime.exe från microsoft..
http://www.gs17.com/upload/uptime.exe (lägg i system32)

sen
<? PRINT exec("cmd /c uptime"); ?>

www.gs17.com/uptime.php