Permalänk
Medlem

damn, 3mm. finns det något ställe förutom ELFA som säljer 3mm röda gröna, gula, oranga etc. ? =/ själv äger jag flera av varje färg i 5mm

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

Det kan nog funka med 5mm åxå om de inte är för höga.
Man kanske får trixa lite för att få till det dock. Men det är ju bara att testa.

Permalänk
Medlem

hmm, någon som prövat med 5mm?

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

går att slipa ner 5mm:are till 3mm om man inte slipar mör mycket.

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
Jag hade tänkt tanken tidigare, men inte gjort slag i saken. När jag såg denna tråd så tog jag tag i saken.
Ingreppet tar ca 20min om man har lite vana att skruva och löda sånt.

Man behöver:
1st PH0
1st PH1
1st PH2
3st lysdioder.
Lödpenna
Lödtenn
En spårmejsel kan vara smidigt att ha åxå.

Edit:
Man behöver bara 1st philips Nr 2, inte 2.

Ursäkta en kanske dumm fråga men

1st PH0
1st PH1
1st PH2

Vad är en PH för något, philips låter logiskt men ?

Muu

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulan
Ursäkta en kanske dumm fråga men

1st PH0
1st PH1
1st PH2

Vad är en PH för något, philips låter logiskt men ?

Muu

Jag gissar att det är skruvmejslar...

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgoth
Jag gissar att det är skruvmejslar...

Hehe, driver du med mig eller är det så tro... Låter skummt man skulle behöva philips skruvmejslar.. *harkEL* ?

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulan
Hehe, driver du med mig eller är det så tro... Låter skummt man skulle behöva philips skruvmejslar.. *harkEL* ?

Det låter bekant för mig alltså jag använder en bits som heter PH2 när jag skruvar i datorn alltså en vanlig stjärn mejsel fast i annan storlek.

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgoth
Det låter bekant för mig alltså jag använder en bits som heter PH2 när jag skruvar i datorn alltså en vanlig stjärn mejsel fast i annan storlek.

Då är det väll kanske så det ligger till endå :0) satt o funderade vad mer man behövde en dioderna osv, inga motstånd nej.. men mejslar.. *mobbad*..

Blir nog en liten mod den dag ja fått tag i ett sånt där, veckar läckert men vem vill ha grönt *brr*

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tyckte att det gröna var snyggt eller ?

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgoth
Är det bara jag som tyckte att det gröna var snyggt eller ?

Yepp ;0)

Nej men grönt är väll igentligen den färg som är grymmast o moda med just nu, de flesta andra har blivit så uttjatade men har man resten av serien i tex rött så kanske man vill ha t-bordet rött de me ;0)

Duuuude* Nej måste nog sova, känner jag skriver konstigt.. godnatt Morgoth ;]

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

Också member, köpte mitt för några veckor sedan, ruskigt skönt att skriva på. Verkligen värt 250kr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgoth
Är det bara jag som tyckte att det gröna var snyggt eller ?

Ne.. jag gillar oxå det gröna.. tänker inte byta

Permalänk
Medlem

Det är bra det. grönt är skönt och det är också tangentbordet.

Nej jag ska också sova nu. godnatt Bulan och alla Swecare!

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

orka lysdioder

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Det stämmer bra att det är skruvmejslar.
PH är åxå, mycket riktigt, förkortning för philips. Det är en "vanlig" stjärnskuvmejsel. Det finns ju åxå PZ, Pozidriv, som har fyra extra "splines". Dessa tenderar folk att inte kunna se skillnad på (hur man nu inte kan göra det) och förstör således skruvarna.
0, 1 och 2 är storleken på mejseln.

Edit:

Philips:

Pozidriv:

Permalänk
Medlem

Hmm... Synd att dom inte finns i ergonomi-version... Har ett ms natural nu som jag inte riktigt vet om jag vill byta bort mot något vanligt igen. Fast... Mjaa... Kanske

Offt: är det över 500 man måste vara för att få fri frakt från db.com eller? nollfrakt är kodordet?

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slo'Bed
Hmm... Synd att dom inte finns i ergonomi-version... Har ett ms natural nu som jag inte riktigt vet om jag vill byta bort mot något vanligt igen. Fast... Mjaa... Kanske

Offt: är det över 500 man måste vara för att få fri frakt från db.com eller? nollfrakt är kodordet?

Japp 500kr+ och nollfrakt är kodordet

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

Tjena, Då var mina blåa leds monterade.

Bild:

Vad säger ni om detta?

Visa signatur

| Intel Core2 Quad 2,4ghz@3.0ghz | 4gb Crucial Ballistix PC8500 | Abit IX38 Quad GT | ATI 3870 PRO | WD 500gb + Hitatchi 250gb 7K250 + MAXTOR Dimondmax 10 200gb SATA | Logitech Ultra-X flat & G5 mus v2 | Viewsonic VP930 + Viewsonic VP191 Dualscreen|

Permalänk
Medlem

Men sluta nu - alla får ju inte köpa samma tangentbord som jag har

Permalänk
Medlem

eller så skulle du kollat upp hur många som hade det innan du köpte ett..

om det är nån i jönköping som vill ha ett men som inte orkar beställa ett så har jag ett extra.. fick ett extra för några veckor sedan på en order jag la i början på året då de kom ut.

Visa signatur

|XP 2500+ |Epox 8RDA+|Prometeia Black|TwinMos/Winbond PC3200 2*256mb|Hercules 9700 Pro|
|XP 2000+ AGOIA Y|Epox 8K5A2|Alpha 8045|TwinMos PC2100 2*256mb| Leadtek GF3 Ti200|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]{ing_En
eller så skulle du kollat upp hur många som hade det innan du köpte ett..

Jag har haft mitt sen i september förra året...

Permalänk
Medlem

Köpte mitt första i början av december förra året. Dom är väldigt dåliga på att hålla tätt, så cola är inte att rekomendera fram detta tangentbord. Bytte tillbaka till mitt gammla, urk,, fick bli ett nytt och data uppehåll ett par dagar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filip
Tjena, Då var mina blåa leds monterade.

Bild:
http://hem.bredband.net/vck/ultrax.jpg

Vad säger ni om detta?

Funderar oxå på att köpa ett sånt tangentbord och modda lite. Vad är det för lysdioder du har använt Filip?

Visa signatur

.:AMD64 3500+ Venice:..:Abit AN8-V:..:MSI NX7800GT 256Mb:..:1Gb DDR PC3200:..:Maxtor DMax10 200Gb + Maxtor DMax9 120Gb:..:Antec Sonata II:.
.:Minolta Dimage A1:..:iPod 15Gb:.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde det tidigare med några blåa högintensiva från besthongkong.
fick slipa ner dioderna för att få plats, och sen tog jag en spritpenna, svart, och målade på för att det lös så jävligt annars

Permalänk
Avstängd

PH:Philips något mer,den första versionen utav bits

Pz:Poitzy Drive(säkert felstavat)Har som ett litet kryss om man kollar noga detta gör det till ett bättre val om man ska försänka skruven.

Sådär nu har ni lärt er något nytt man får tacka för praktiken på Jula i Kungens Kurva

1,2,3 avser storlekarna där 1 är minst 2 mellan och 3 störst(om jag kommer ihåg det rätt)

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
PH:Philips något mer,den första versionen utav bits

Pz:Poitzy Drive(säkert felstavat)Har som ett litet kryss om man kollar noga detta gör det till ett bättre val om man ska försänka skruven.

Sådär nu har ni lärt er något nytt man får tacka för praktiken på Jula i Kungens Kurva

1,2,3 avser storlekarna där 1 är minst 2 mellan och 3 störst(om jag kommer ihåg det rätt)

Som redan har sagts en gång tidigare med rätt ord och lite bättre förklarat

Hit me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgoth
Japp 500kr+ och nollfrakt är kodordet

Jäklar vad snyggt! Har också ett sådant tangentbord och funderat på att byta, var köpte du de lysdioderna? Elfa? gärna artikenummer i så fall

Visa signatur

Fråga/ämne: "Ska träffa en tjej o vi ska säkert nuppa jag är nervös"

Svar: Drick en bärs och sluta ljuga, din date består utan en toarulle och en tysk lädersmisk film"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Versus
Jäklar vad snyggt! Har också ett sådant tangentbord och funderat på att byta, var köpte du de lysdioderna? Elfa? gärna artikenummer i så fall

Jaså tack för komplimangen. har fått vg i svenska så jag skriver ganska snyggt, men grammatiken är väll bäst.

Du citera fel! *hehe

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bnz
Som redan har sagts en gång tidigare med rätt ord och lite bättre förklarat

Hit me!

ja vafan det var ju 1 år sedan jag hade en sådan fråga senast ju

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]