Permalänk

LCD-skärmar BRÅTTOM

Imorgon ska jag köpa TFT/LCD-skärm och jag har en budget på runt 10 000 till 5 000 kr! Jag vill själv ha en vanlig men min mamma är paranoid när det gällar strålning och därför måste vi ha en LCD/TFT-skärm.

Iaf så kan jag lite om sånt men är inte så välorienterad bland "Tunnis-skärmar" så jag tänkte fråga er
Det som behövs är en skärm utan högtalare om det går.

Den ska vara en bra som passar för dom som kör spel nu och kommer att köra framtida spel som DOOM osv....

Iaf så an ni väl ge mig länkar och det är ett JÄTTE!! stort plus om den går att köpa i !!!stockholm IMORGON!!!, Måndag 2004-06-14.

Tack på förhand//// Oliver Bond "känd" som DeerDevil

*töntigt? Jag vet :P*

Permalänk
Medlem

Om du ska spela så vill du ha låg responstid, typ 12-16ms hursomhellst man får sämre luminas (tycker jag iallafall har inga siffror på det) ju lägre responstid men det är ju ett avvägande, själv så har jag en 17" EIZO L557 med 24ms responstid. en 17" LCD kan jämföras med en 19" CRT är värt att notera när du köper. Skriver mer ifall jag kommer på något bättre...

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk

vad är det för skillnad på LCD o TFT? Dessa skärmar ska du inte vara missnöjd över heller, de blir inte smutsiga

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12