Permalänk
Medlem

Problem med MSI LIVE UPDATE!

Hej. För det första är jag ny här på forumet. För det andra har jag ett bios problem. Jag uppdaterade min BIOS via MSI live update, och när datorn rebootade så står det först:

"Detecting..."

,och efter ett par sekunder står det "No device is found, Bios not installed!"

Så nu kör jag fortfarande med gammal bios och det där kommer upp varje gång jag startar datorn. Någon med samma problem eller nån som vet vad jag måste göra?

Tack för svar.

Ps. Jag har en AMD Athlon 2600 XP.

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett msi k8t. Står samma sak för mig i början, minns inte varför men det e inget att bry sig om. Det har inget att göra med att din biosflash skulle misslyckats... jäsp måste jobba nu..

Visa signatur

ostabil dator => ostabilt psyke

Permalänk
Medlem

Skickade ett mail till MSI support ang mitt/vårat problem, här är svaret:

" About your concern, it is normal. The message is because there is no IDE Disk on Promise controller or there is no disk be defined to Raid. Please see the manual file page 2-18. You can press “Ctrl-F” to into Promise Raid BIOS when you see the message “ No Array is defined…”

We would suggest you could disable the onboard promise in the bios. "

Nu har inte jag manualen iom att jag köpte datorn begagnad, och jag fattar nada hur man ska göra iom deras nördiga engelska. Hur fan tror dom en vanlig människa (data noob) ska fatta detta?

Permalänk
Medlem

Antingen testar man själv, eller så lämnar man in den. Precis som med en bil eller vad som helst.
Sen beskriver de ju faktiskt vad som är fel och även hur du åtgärdar det. De "nördiga" orden kan du nog slå upp på www.susning.nu, hade ju varit värre om de inte uttryckt sig i specifika "nörd-termer" då det skulle gett upphov till missförstånd.
Förresten, MSI har säkert manualer att tanka hem som pdf:er

Visa signatur

Borta bra men 127.0.0.1 bäst!
[ Maxorb på en Core2Duo E6850 ][ Asus P5N32E-SLI Plus ][ 4*1GB Crucial Ballistix PC8500 ][ 2st GW 8800GTX ][ WD Raptor 74GB ]