Permalänk
Medlem

går de ta bort sata-kontakten?

Håller på att "sleeva" mitt nätagg med kabelstrumpa o knipsa lite onödiga kablar och har ett problem...
På 2st kablar finns det sata-ström-kontakter som jag måste ha bort för att få på kabelstrumpan, men det verkar som man inte kan göra så...

Hur gör jag?
Måste jag hålla på o kapa sladdarna o löda ihop igen(vilket jag inte har sån lust med)?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Ska du aldrig använda sata så knippsa , annars ber du en elektriker att fixa det , gl hf

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

Lättast är nog att du kapar, och sen skarvar ihop kablen men det blir nog inte så snyggt om du inte kan dölja det med kabelstrumpan, lägg krympslang i skarvarna.

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bylund2
Ska du aldrig använda sata så knippsa , annars ber du en elektriker att fixa det , gl hf

Tror att nästa hdd jag köper kommer vara en sata så jag kommer nog behålla dem...
Jag är inte så precis bra på att löda så det är ju inte kul om lödningarna går upp i framtiden precis..
Finns det möjligen "sockerbitar" som är mycket små så att det inte skulle bli en enda stor knöl på krymtslangen??

EDIT: PromeX, najs avatar (hejbilist.nu)

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Vulka alla kablarna och sedan bunta de kablar du ej ska ha och göm högst upp i chassit, syns inte alls då.. då har jag gjort

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

altså...jag har knipsat kablarna jag inte vill ha (dom jobbiga p4-kablarna) och ska sätta kabelstrumpa på de jag vill ha kvar...

Gjorde som så att jag knipsa sata-kontakten för att löda dit och sätta dit krymtslang senare eftersom kabelstrumpan som jag hade kvar inte rätt till...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

man använder inte kablestrumpa.. man kör med vulktejp.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz