Permalänk
Medlem

Snygg ligger ju i betraktarens öga, så det kan jag inte säga så mycket om. Stor, den är ungfär lika hög som en normal mobiltelefon och lite bredare.

Sämre ljud har jag inte hört något om. Vad jag har hört så ska den har bland det bättre ljudet.

Att det är riktigt mycket utrymme är ju också en bonus.

En riktigt nackdel finns dock. Batteritiden är inte så bra. 12 timmar med 4gen iPodarna.

Sen kan du fråga dig, vill du kunna ha med dig nästan all din musik eller på sin höjd 3 album?

Edit: Jotack, jag är ganska inne på den, jag har ju beställt en själv, och väntar bara på att den ska komma

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

aha, ja, jag såg d me batteritiden oxå. men det funkar.

Yes, smaken r som baken, men enligt mej r 130an riktigt snygg och stilren ;P

Visst, det kan va bra att kunna dra me sej en stor del av musikskafferiet, men jag klarar nog mej med 265. Det är ganska lagom, för mitt användningsområde.

Japp, som en mobiltelefon, -130an r betydligt mindre, och i storlek med vad jag hade tänkt mej.
Men, vill man ha en rejäl mp3 spelare med bra minne osv, så är den ju ett hett alternativ.
Apple-designen är också niice.

Sååå, det lutar åt -130, och om du sätter dej in i min tankegång, så förstår du nog

Ngt tips på _riktigt_ bra och prisvärda hörlurar runt 500:- ?

Permalänk
Medlem

Mmm. Om det är ditt användningsområde så kanske en sån spelare passar bättre.

Koss the plug har jag hört är bra.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

jappa

aa, har oxå hört det. hur mkt ligger de på? :-

Permalänk
Medlem

200-400 vad jag har hört.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Okaj.

Då blir det la en JOS -130 och kanske ett par koss the plug ;P

När det gäller -130 r det främst designen jag fastnat för. Läste även denna recension : http://www.64bits.se/recensioner/jos_mp130/index.php#1 , där den starkt rekommenderas. Seems like ME, typ ;P

Ska dock ta en närmre titt på det med hörlurar. Hata när passformen är omöjlig för örat

Permalänk
Medlem

Koss the Plugg kostar omkring 200kr
Sony MDR-EX71 kostar omkring 500kr
Skillnaden är väl ungefär lika stor som priset skulle jag tro. Gillar man mycket (detta är inte samma sak som bra!) bas skall köpa Plugg, annars Sony. Nästa steg är Shure-lurar, men de är dyrare.

Permalänk
Medlem

Okej, hur är passform etc. med the plugg? Vad r positivt respektive negativt med den? Är ju ganska billig, och verkar helt okej

SKa köpa -130 nu, har jag bestämt mej för. Undrar bara vilka hörlurar jag ska ha till. Ngt BRA förslag? Under 400:- ;D

Shure-lurarna r lite över det priset jag hade tänkt mej. Men, smakar det så kostar det, iiofs ;P

Permalänk
Medlem

köp en iRiver om du ska ha riktigt bra ljud!!!!

Permalänk

Du tror inte han nu, 3 månader senare, köpt en mp3spelare ?