Permalänk

Jaa du, det är inget o hänga i granen direkt...

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Fan va onda alla är då!!

Jag förnekar inte att sidan behöver förbättras avsevärt,
men när man skapar en sån här tråd så vill man inte höra saker i stil med:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradiddle
Jaa du, det är inget o hänga i granen direkt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Squeeze
Det måste vara ett skämt...eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
Ful :(.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
Den var faktiskt riktigt ful måste jag säga.

Ge lite konstruktiv kritik istället!

Vem vet hur mycket tid den här snubben har lagt ner på sidan?
När jag gör en sida lägger jag ner en jävla massa energi i den, antagligen har joioi50 också gjort detta.
Om jag lägger ner kropp och själ i någonting, så skulle jag bli rent ut sagt förkrossad av att få denna flod av "Ful"-, "Blä"-, "Inte bra alls"-kritik, utan någon som helst konstruktion och förslag på förbättring!

OM detta är personens första hemsida så är det ett lysande tillfälle för förbättring då man alltid lär sej något nytt när man bygger sina första hemsidor. Saker som man lärde sej första gången kan man tillämpa den andra gången man gör sidan, samma sak gäller gången efter det osv.
Rom byggdes inte på en dag.

Ta åt dej utav den konstruktiva kritiken som vissa har lämnat och se om du kan bygga om sidan en del. Återkom gärna med resultatet sedan så får vi se förbättringarna

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Inaktiv

Hmmm... Lite konstiga saker hände när jag tryckte mig in på PC-avdelningen... Undrade då vart den övre menyn tog vägen och klickade då på någonting i den vänstra menyn, men då började saker bete sig fel...

Se bild -> http://www.rotoni.net/file_upload/konstigt.jpg

Se till att alla länkar har exakt rätt sak att öppna i rätt frame... Samt att din meny stannar där uppe hela tiden, även om man går in på pc-avdelningen...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är fullständigt övertygad om att det är ett skämt ?

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Jag hoppas för joioi50s skull att det är ett skämt...

Visa signatur

MacBook Pro: 2.0GHz Intel Core Duo / ATI x1600 256MB / 1x1GB 667 DDR2 / 100GB SATA Drive@5400rpm

Permalänk
Medlem

ok, nu har jag updaterad sidan, har läst litegrann om css och photoshop, vad tycker ni nu då?

vet att den ser fortfarande amatörmässig ut hoppas jag blir bättre snart.

Permalänk
Medlem

Tycker den är många gånger bättre nu

Permalänk

Har du inte bytt design sen du la upp pollen? Den såg väl inte ut sådär förut?

Visa signatur

Så du söker den perfekta sidan om webbradio? Surfa då vidare till
http://www.radioworld.se
där finns allt du behöver veta om hur du drar upp en ström!

Permalänk
Medlem

Mycket bättre, men den funkar inte riktigt i firefox.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

den var lite tråkig..

Permalänk
Medlem

grönt =
bara grönt:

tips: bry dig inte om vad folk snackar om stilrenhet så du minskar på bilder o dyl på din sida och om du verkligen måste ha så lite text är nästen bakgrundsbil ett måste

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joioi50
ok, nu har jag updaterad sidan, har läst litegrann om css och photoshop, vad tycker ni nu då?

vet att den ser fortfarande amatörmässig ut hoppas jag blir bättre snart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MittroSpaung
Har du inte bytt design sen du la upp pollen? Den såg väl inte ut sådär förut?

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RokkeR
Fan va onda alla är då!!

Jag förnekar inte att sidan behöver förbättras avsevärt,
men när man skapar en sån här tråd så vill man inte höra saker i stil med:

Ge lite konstruktiv kritik istället!

Vem vet hur mycket tid den här snubben har lagt ner på sidan?
När jag gör en sida lägger jag ner en jävla massa energi i den, antagligen har joioi50 också gjort detta.
Om jag lägger ner kropp och själ i någonting, så skulle jag bli rent ut sagt förkrossad av att få denna flod av "Ful"-, "Blä"-, "Inte bra alls"-kritik, utan någon som helst konstruktion och förslag på förbättring!

OM detta är personens första hemsida så är det ett lysande tillfälle för förbättring då man alltid lär sej något nytt när man bygger sina första hemsidor. Saker som man lärde sej första gången kan man tillämpa den andra gången man gör sidan, samma sak gäller gången efter det osv.
Rom byggdes inte på en dag.

Ta åt dej utav den konstruktiva kritiken som vissa har lämnat och se om du kan bygga om sidan en del. Återkom gärna med resultatet sedan så får vi se förbättringarna

men du han sa vad vi TYCKEr om det. Åsikter.!

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Förra sidan va bara FYY andra sidan , den nya va lite mer att du kanske har en chans endå...

Iaf om du jobbar på med den nya o försöker fy till det så kanske ja kan säga att den är helt ok!

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
tips: bry dig inte om vad folk snackar om stilrenhet så du minskar på bilder o dyl på din sida och om du verkligen måste ha så lite text är nästen bakgrundsbil ett måste

Förutom att din meningsbyggnad tom. är sämre än min så tror jag, om jag lyckades tolka dig rätt, att du är ute och cyklar. En hemsida är normalt sett till för att förmedla information, designen på hemsidan bör vara till för att presentera informationen på så bra sätt som möjligt. Onödiga detaljer och animationer hindrar informationen och gör besökaren infokuserad(:cool:). Att göra sidan stilren behöver dock inte alltid betyda att man inte ska ha bakrundsbild, jag har sett bra exempel på sidor med baqkgrundsbild, men att göra sidan stilren bör alltid vara ett mål för en informativ hemsida.

Och sidan är mycket bättre nu, men kan fortfarande förbättras.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Förutom att din meningsbyggnad tom. är sämre än min så tror jag, om jag lyckades tolka dig rätt, att du är ute och cyklar. En hemsida är normalt sett till för att förmedla information, designen på hemsidan bör vara till för att presentera informationen på så bra sätt som möjligt. Onödiga detaljer och animationer hindrar informationen och gör besökaren infokuserad(:cool:). Att göra sidan stilren behöver dock inte alltid betyda att man inte ska ha bakrundsbild, jag har sett bra exempel på sidor med baqkgrundsbild, men att göra sidan stilren bör alltid vara ett mål för en informativ hemsida.

Och sidan är mycket bättre nu, men kan fortfarande förbättras.

sure min meningsuppbyggnad är inte den bästa

men det jag försökte förmedla var att han/hon inte skulle lyssna på vad folk sa angående stilrenhet eftersom alla sin definition om vad det är och betraktar det som en komplimang då stilren egentligen betyder att man följer en stil (t.ex funktionalism,brutalism o dyl), när man bygger en hemsida kan man inte bara följa en utan du måste blanda mellan stilarna för att få ihop något bra...

sidan han/hon har gjort nu är funktionalistisk (stavning)... sidan han/hon gjort innan var brutalistisk... det gäller att hitta ett flyt mellan...
det var min dåliga meningsuppbyggand kanske fick dig att tro det, men stilrenhet har inget med bakgrundsbild att göra, det var ett annat tips

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke
Faktiskt det bästa jag har sett på länge, nytänkande, fräscht, intelligent, kittlar min nyfikenhet.
Helt enkelt briljant!

Instämmer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
sidan han/hon har gjort nu är funktionalistisk (stavning)... sidan han/hon gjort innan var brutalistisk... det gäller att hitta ett flyt mellan...

Jag har ingen koll på stilkategorier, när jag designar så struntar jag i huruvida det jag gör är alphaistiskt, betaistiskt eller en blandning av det.
Så jag kanske blandar utan att veta.
Viktigt är dock at man tänker efter hela tiden, då man inte lägger til för mycket mumbojumbo, utan håller sidan ren från onödiga störningar. I alla fall om man vill ha mig som besökare.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Jag har ingen koll på stilkategorier, när jag designar så struntar jag i huruvida det jag gör är alphaistiskt, betaistiskt eller en blandning av det.
Så jag kanske blandar utan att veta.
Viktigt är dock at man tänker efter hela tiden, då man inte lägger til för mycket mumbojumbo, utan håller sidan ren från onödiga störningar. I alla fall om man vill ha mig som besökare.

jodå, det är klart att man inte ska slänga in en massa onödigheter på sidan... det handlar bara om att blanda stilarna, jag tror väldigt många gör det utan att tänka efter, men så duktig är inte jag så jag brukar ha det i bakhuvudet

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual