Permalänk
Medlem

Plexiglas Chassi

Här är mitt chassi, som jag byggt själv från grunden förutom den gråa lådan. Ni får ursäkta bildkvalitén, de är tagna med min webkamera för jag har inte tillgång/ork till att hitta en bättre kamera.

Det är som sagt inte helt klart, på några av bilderna kan ni se diverse kort liggandes på lådan. De är grafikkortet och ett LAN kort som jag inte har kunnat sätta fast på något smart sätt, har ingen I/O Plåt jag kan skruva i så jag får komma på något sätt att få fast AGP och PCI korten. Tipsa gärna.

Lite bilder: Säg gärna till om de inte fungerar som de ska. Kan ladda dem på något annat ställe kanske för de har tydligen haft problem med uploaden.

Har inte så mycket att skriva men skriv gärna vad ni tycker om de, och tips på hur jag ska sätta fast AGP korten smidigt.

Den grå lådan är top delen på ett vanligt chassi som är "upp-o-ner" så att nätagg och diskar ska kunnas skruvas enkelt. Funderar på att sätta någon alu skiva på sidan för att dölja den något fula sidan, har provat att spraya det svart på en provbit men det blev inge snyggt.

Permalänk

hur fan ska du fästa graffet? ser ut att vara lite långt till kanten

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten

Permalänk
Medlem

Om du läser texten under så står det att tips på hur jag ska montera de sökes. Har inte kommit på något smart

Permalänk
Medlem

försök få tag på ett gammalt chassi som du snor bakstycket ifrån..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Jo de skulle jag kunna men då blir det mer metal än vad jag tänkt mig, och ett stort hål på baksidan. Tack ändå, mer förslag motages gärna

Permalänk

sätt in graffekortet o allt och löd fram kontakter till baksidan på något sätt

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

Problemet är att jag inte har något att skruva i, som bakplåten på ett vanligt där man sätter en skruv som håller AGP kortet på plats. Är rädd att de ska glida ur och falla ner, LAN kortet är litet och sitter ganska hårt så de är bara AGP platsen jag behöver något smart till.

Permalänk
Medlem

PCI/AGP:
Plexiram som sågas ut så den blir som ett u ? typ: |__|
Fäst denna så du kan sruva fast PCI/AGP korten på den.

Kablar:
Förlängningssladdar som du sätter en snygg kabelstrumpa eller liknande runt och drar ut på baksidan ?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Tack för tipset P-L Det var ingen dålig idé. En ram i plexiglas stavar skulle man kunna bygga, kanske som ett " L " som är skruvat i metalen och där man skruvar korten i den långa sidan av " L " det var ett riktigt bra förslag som jag kan fundera vidare på.

Kablarna kommer jag nog förlänga och dra i strumpa under metalen där det är plats, problemet är att göra egna förlägningar är jobbigt och blir nog dåligt och de som sälj billigt är minst 1.5m medans jag behöver ca 50cm skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Hej skulle bara fråga har du såkat plexin skälv eller har du besyällt det klart och har du got efter en ritning isåfall kan jag få en kopia på den ritningen holler på med ett eget plexi chassi så alla tips som du har om skälva byget är mycket uppskattat

mvh
Johnny S

Visa signatur

Dysleksi---ROOLS!!!!---- =)

Permalänk
Medlem

Hur har du fäst ihop Plexit?
Skruv eller lim.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Försöker svara så bra det går. Jag har köpt plexit på en firma där de var vänliga att såga till bitarna till mig. Det jag har sågat är fläkt hålen. Jag tog bara ett heltal som jag tycker passade i höjd och så sågade de till de till mig. Måste ju inte ha någon speciel storlek, bara det passar.

Jag sågade stavar av 8mm plexi skivor från clasohlson. Som jag satte i varje hörn, jag kan fixa en liten enkel ritning sedan när jag kommer hem. I de här stavarna skruvade jag från alla håll in i plexit och gängade M4 i hålen.

Var det några mer frågor eller att jag ska svara mer utförligt så säg gärna till.