Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem

A1000 vs P910i

Faan jag kan inte bestämma mig. Men någon av dessa två mobiler skall jag köpa.

Förutom alla "basfunktioner" som jag efterfrågar, som mp3, tuch-screen Symbian osv... så har jag listat för- och nackdelar jag
kommer på.
Kompletera gärna listan!

Här är de för/nackdelar jag hittat telefonerna sinsemellan.

A1000
+3G, bra inför framtiden

- Endast 3 som leverantör, vill ha Telia.
- Endast 64k färger
- Tidigare Motorola är kända av att vara buggiga

p910
+ Gillar SE-menyerna
+ 200.000 färger

- EJ 3G, kan vara dåligt inför framtiden

Det är väl egentligen 3G som är det avgörande, skall man ladda upp nu eller bör man vänta? För denna telefonen jag köper nu skall jag ha minst i 3-4 år.

Vad säger ni? Övertyga mig!

Permalänk
Medlem

A1000 har ju megapixel kamera, fast det kanske p910i också har?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
A1000 har ju megapixel kamera, fast det kanske p910i också har?

nej, P910 har VGA.

jag hade då köpt A1000 av de där, då denna i stort sett har samma system. den ända punkten den är sämre på är att skärmen har mindre färger. MEN 65k räcker MYCKET långt, det är knappast dåligt.

sett nya Qtek:en då?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Re: A1000 vs P910i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sethiano
A1000
+3G, bra inför framtiden

- Endast 3 som leverantör, vill ha Telia.
- Endast 64k färger

Du kan ju låsa upp din mobil m.h.a olika företag så kan du köra Telia. 64k färg tror jag nog räcker, det som är problem är isf. kontrasten men det gäller det flesta mobilskärmar och har inte med antal färger att göra.

A1000 har även inbyggd GPS.

Permalänk
Medlem

Hur är det med batteritiden på A1000?
Själv har jag en P800, till viss del en P910i och en A925. Förhoppningsvis har A1000 bättre batteritid än denna men har den så pass bra batteritid som P800/900/910.

Jag har som sagt var ingen erfarenhet av A1000 så jag fortsätter att spekulera lite: Skärmen på A925 är klart bättre än P800/910 men totalt omöjlig att kalibrera. Möjligen har jag en usel telefon men på denna så måste man klicka bredvid det man är ute efter för att träffa rätt. På A925 kan man ju också enbart använda ett begränsat utrymme för graffiti (eller vad det nu heter på Symbian), är det likadant på A1000 så tycker jag det är en klar brist.

Ovanstående leder till att jag tycker bättre om SE. Dock kan nog många vara tveksam till att lägga runt 7000:- på en telefon som ej är 3G. Personligen har jag inte insett storheten med 3G ännu men det kankse kommer...=)

För att få drömma runt lite så skulle jag vilja ha en strippad P910. Ta bort kameran, släng in en skarp monokrom skärm istället för det här färgskiten. Kanske skulle detta kunna göra att telefonen blev några milimeter tunnare, det skulle jag uppskatta. Antingen skulle telefonen ha en bra mp3-spelare inbyggd, med 3,5 mm plugg och inget annat tjaffs. Om inte skulle man kunna ta bort allt äckligt extra ljud. Inga polyfoniska ringsignalar här tack! Jag skulle helt enkelt vilja ha en Palm V kombinerat med en Ericsson 628 eller liknande. Kommer denna produkt någonsin dyka upp på marknaden? Troligen inte, men man måste få drömma...

Visa signatur