Service pack 2 -> AMD 64-bitars CPU

Permalänk

Service pack 2 -> AMD 64-bitars CPU

Vågar jag installera Service pack två när jag har en

3200+ AMD 64-bit CPU??

Jag har hört att det blir en massa problem.

Visa signatur

***K8N ASUS || AMD 64 3200+ || 2st Crucial 512Mb DDR
|| Gainward GeForce 6800LE || Western Digital 200GB S-ATA***

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt några problem, inte hört att det ska bli det heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

SP2 har bara gett mig problem, med allting

Permalänk
Medlem

Vissa spel och program osv fungerar inte redigt med SP2 tror jag

Permalänk
Medlem

Om du har en ny dator rekommenderas det att du installerar SP2.

Permalänk
Medlem

Jag får mig icket in på bank sidan när jag kör SP2.
Och det går inte klocka max heller utan buggar ur mycket tidigare.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Hjälpsam

SP2 är säkert, så säkert att det skår knut på sig själv och utan 10ton inställningar så kan man inte göra mycket.

Om du inte har några säkerhetsproblem med en updaterad SP1 (sittar bakom brandvägg etc) så finns det ingen större anledning med SP2 anser jag...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Har du router kan du slå av brandväggen i SP2 så blir du av med 99% av problemen.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Inaktiv

Jag fattar inte att alla haft så mycket problem med SP2, för mig har det fungerat klockrent sen första början!

Permalänk

Ang A64 och SP2 så var det ju just när SP2 kom som man var tvungen att gå in i felsäkert och ändra grejjs, annars slog datorn av eller nått sånt, men det fixade microsoft rätt snabbt.

sen överlag så är det inte många som gillar SP2, vilken processor man än har, själv har jag INTE installerat det.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Hjälpsam

Det jag inte gillar med SP2 var att den slog knut på mit hemmalan, även med brandvägg inaktiverat, dv fix och trix i nätverksinställningar och IE så har jag fortfarande inte återfått full access till utdelade enheter i nätverket.

Sedan ställer IE sig automatisk i passive FTP mode, vilket har gjort att innan man informerat massa folk om det så har de inte kunnat ta sig in på min FTP (då den ligger bakom en raouter/brandvägg) osv. Är man virus och wares fri och meckar med nätverk... Låt bli SP2 och du inte behöver den.

Funderar på hur jobbig WinXP Pro x64 blir för nätverks/LAN inställningar och säkerhet.. suck..

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Det jag inte gillar med SP2 var att den slog knut på mit hemmalan, även med brandvägg inaktiverat, dv fix och trix i nätverksinställningar och IE så har jag fortfarande inte återfått full access till utdelade enheter i nätverket.

Sedan ställer IE sig automatisk i passive FTP mode, vilket har gjort att innan man informerat massa folk om det så har de inte kunnat ta sig in på min FTP (då den ligger bakom en raouter/brandvägg) osv. Är man virus och wares fri och meckar med nätverk... Låt bli SP2 och du inte behöver den.

Funderar på hur jobbig WinXP Pro x64 blir för nätverks/LAN inställningar och säkerhet.. suck..

Jag har hört att det ska finnas en fix som man kan ladda hem som ska ta bort brandväggen i sp2 helt. är det någon annan som hört något om det och i så fall vart kan man ladda hem det någonstans?

Permalänk

Jag installerade SP2 på min dator för ett tag sedan, efter det gick den inte att starta så jag fick formatera om. Jag avhåller mig från att installera det igen.

Visa signatur

Asus TUF Gaming B650 PLUS WIFI
AMD Ryzen 7 7800X3D
Arctic Liquid Freezer II 420
32 Gb DDR5 6000 MHz CL30
MSI GTX 1660 Ti 6GB OC

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med att starta ett antal ggr.

När WIndows ska startas så blinkar bara skärmen också får man reboota.

Windows är i övrigt mykcet stabilt nu men ibland så händer konstiga saker.

Problemet jag har e det att om jag fixar SP1 så får jag hela tiden explorer.exe crash : /

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Det går att inaktivera brandväggen Helt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Funderar på hur jobbig WinXP Pro x64 blir för nätverks/LAN inställningar och säkerhet.. suck..

Hade ruskitga problem med nätverksaccess i 2k3 64-bitars, men vet hur jag skall lösa det nu, har dock inte orkat göra det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kjette
Det går att inaktivera brandväggen Helt!

Hur?