EQ2: Everfrost server

Permalänk
Medlem

EQ2: Everfrost server

Någon här som kör Everquest 2 på Everfrost-servern?

Gorion
lvl10 human fighter
Qeynos

Permalänk
Medlem

Ne men på Runnyeye

SWECRool
lvl17 Barabrian Warrior
Qeynos

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Har en char på Everfrost. Tror det är en lvl8 human fighter. Dock så kan jag inte spela EQ2 eftersom det kräver tvångsgruppering. Är det första spelet jag spelat där man istort sett inte klarar någonting själv.

Jag kör i grupp av två andledningar. För att det kan vara skoj och för att det ibland krävs till ovanligt svåra uppdrag. Detta har fungerat utmärkt i alla MMORPG jag spelat hittils förrutom EQ2. Här måste man alltså gruppera för att klara de inledande uppdragen där man väljer vilket yrke man ska bli.

Så dessvärre sitter jag och letar febrilt efter något att spela tills fredag då man förhoppningsvis äntligen kan spela WoW igen. Abstinensen ligger på topp sedan betan slutade.

Permalänk
Medlem

hmm men man väljer inte yrkesriktning föränn vid level 10.
Du har rätt att det ibland krävs en grupp för att kunna slutföra saker och ting, helt klart och tycker man det är trist så är inte EQ2 nåt att lira.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agentum
hmm men man väljer inte yrkesriktning föränn vid level 10.
Du har rätt att det ibland krävs en grupp för att kunna slutföra saker och ting, helt klart och tycker man det är trist så är inte EQ2 nåt att lira.

Jag kunde börja köra uppdragen som lvl8. Det första jag gjort var att bli "introducerad" till hur en brawler fightas. Det var verkligen skrattretande. Det lät som om man skulle få prova på det, men den enda interaktionen man hade var att klicka på textrutan och välja "punch". Vilket skämt.

Massor med springande mellan olika statsdelar och det enda man gör är att prata med en npc och sedan springa tillbaks igen.

Blev då väldigt glad när jag fick uppdrag att prova på hur guardian skulle vara. Först blev jag sur då jag var tvungen att söka å 3st npc's, men blev snabbt glad då jag fick uppdrag att döda lite olika saker. Bl.a. skulle jag döda 10st gnolls. Stack då iväg och sökte åt några stycken, bara för att inse att de kräver att man är en grupp för att ha en chans att döda dem.

En annan sak som stör mig väldigt mycket är det begränsade inventory man har i början. Man rymmer ju absolut ingenting. Har hänt flera gånger när jag kört i grupp att jag faktiskt vunnit "lottot" om ett item, men har då haft fullt i inventory och då är det helt plöstligt inte mitt item längre även fast jag gör plats åt det, utan då kan vem som helst vinna det igen. Mycket dåligt gjort enligt mig och en anledning att man inte vill köra grupp, speciellt i början.

Permalänk
Medlem

haha låter precis som det everquest jag mindes.

Permalänk
Medlem

Även jag spelar på Runnyeye, planerar dock en movelog sen när den nya engelsktalande servern i Amsterdam kommer upp...

Daerin lvl 15 DE Shaman

Permalänk
Medlem

jo bärförmågan är under all kritik, jag har från andra timmen jag spelade haft en stor jävla röd text med att jag har oweflow inventory.
Måste fasen vara en bugg, för det räcker att jag bär småskit plus min rustning o vapen så gapar den rakt ut, det går dock ändå att bära mer.

Däremot kan man nog inte på sånna här spel tro att man ska få prova på någonting (och så är det väl inte på de andra heller), det är ju ett i viss mån strategiskt tryckande på olika val som gäller, resten sköter sig självt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agentum
jo bärförmågan är under all kritik, jag har från andra timmen jag spelade haft en stor jävla röd text med att jag har oweflow inventory.
Måste fasen vara en bugg, för det räcker att jag bär småskit plus min rustning o vapen så gapar den rakt ut, det går dock ändå att bära mer.

Det är ingen bugg, ta bort vad det nu är du har i din overflow-slot(det som ligger precis till höger om dina skor när du öppnar ditt inventory) så kommer texten försvinna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Det är ingen bugg, ta bort vad det nu är du har i din overflow-slot(det som ligger precis till höger om dina skor när du öppnar ditt inventory) så kommer texten försvinna.

Det kallar jag bugg, vafan jag kan ju ta bort allt annat, varför tror den fortfarande att det är proppfullt, rätt fånigt uppbyggt.
Men jag ska se vad där är när jag lirar nästa gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agentum
Det kallar jag bugg, vafan jag kan ju ta bort allt annat, varför tror den fortfarande att det är proppfullt, rätt fånigt uppbyggt.
Men jag ska se vad där är när jag lirar nästa gång.

Det som står är ju att "your inventory is overflowing", vilket det också är så länge du har något i din overflow-slot. Men visst, ibland önskar man att den skulle flytta det till en vanlig slot om en sådan fanns...

Edit: Bärförmågan tycker jag dock inte det är något fel på, att få ihop två small bags kan man ju nästan lyckas med under de första 15 minutrarna man är på Island of Refuge.

Permalänk
Medlem

Det funkade att rensa den rutan, man lär sig nåt nytt varje dag, tack.

Jag gillar iaf inte systemet med att plocka in massor av säckar o väskor som man sen i sin tur måste öppna för att ta fram sina prylar, realistiskt? nja, saker är ju olika stora i verkligheten.
Jag plockade ju ner en bord o några stolar o en säng i en väska, i en annan fick jag i 4 småpryttlar, nej de skulle haft nåt annat system imho.
Annars mår jag bra:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agentum
Det funkade att rensa den rutan, man lär sig nåt nytt varje dag, tack.

Jag gillar iaf inte systemet med att plocka in massor av säckar o väskor som man sen i sin tur måste öppna för att ta fram sina prylar, realistiskt? nja, saker är ju olika stora i verkligheten.
Jag plockade ju ner en bord o några stolar o en säng i en väska, i en annan fick jag i 4 småpryttlar, nej de skulle haft nåt annat system imho.
Annars mår jag bra:)

Nja, finns ju inte så många system som är bra direkt, vad jag vet har de flesta systemet med ryggsäckar. I Everquest 1 hade de iofs items som var olika stora, så att t.ex. sängar inte gick ner i den minsta väskan, fast nu när man får en säng så pass tidigti EQ2 så kanske det skulle vara jobbigare att ha det så.