Permalänk
Medlem

Faq Nfsu2 Faq

jopp hade inget och göra så jag ska försöka fixa en FAQ

säg till om fel och fyll på tråden så blir den nog bättre

detta är typ bara klipp och klistra men hoppas dert hjälper

frågor som jag inte kan:
Q: När man låst upp alla delar, unika delar och har 10 stjärnor vad finns de mer att hämta, ca 50% avklarat står de.

Kan man inte sälja sina bilar?

Snubben i telefonen tjatar om nåt race i Beacon Hill. Var är det?

faq:

Q:hur ser man hur långt man har kommit

A: tryck på T

Q: Har klarat 98% på NFSU o har inge mer o köra.
Hört allt på World Map eller vad det heter.

A: hitta alla shops o gömda race

Q:jag har spelat massor nu och jag får inga nya race finns bara lite tråkiga sprint

A: Du måste köra ALLA race för att få nya

Q: jag vill ha nya styling grejer men jag har bara fått lite saker typ kjolar och inget mer hur gör jag ???

A: du måste hitta alla affärer på kartan så får du mer delar etc

Q: min bil går sakta finns det något som är gratis att "trimma" den???

A: ja du kan alltid köra dyno run lr vad det nu heter och optimera ecu

Q: vart hittar man 3 motorn i spelet? har kört runt men hittar ej motorn. vill ha hjälp

A:då måste leta upp trimmnings stället...det finns fyra olika ställen...det e bara på det första ställe där man inte kan skaffa level 3 trimmning

Q: Unika delar till NFSU2!? var kan jag få dom ?

A:När du kör outrun och vinner så kommer du få erbjudande ibland att åka till en stjärna på kartan. Sen ska du rejsa till någon av alla affärer och där får du välja vad du vill ha av tre olika saker..

Q:Någon som vet var ens saves till Need For Speed Undergroud 2 lägs?

A:C:\Documents and Settings\ditt användarnamn\Lokala inställningar\Application Data\NFS Underground 2

Q:Nu har jag kommit till dryga 47% men jag hittar inga race nå mer jag vet att man ska söka upp racern som inte är placerade på mini mappen..Men jag har åkt omkring 45 min konstant men inte hittat ett "skit"..Ngn som vet var dom gömmer sig?

A:styla din bil så den får en mer i visual rating så kommer du vidare, (typ om du har 3.49 så måste du få upp till 4 osv)

Q:var finns all verkstäder!?

A:http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/nfsu2map.jpg

Q:Är det någon som vet va nfsu2 kräver för grafik-kort och processor hastighet?
Tror ni man kan spela nfsu2 på ett gF 2 med en processor på 1,7GHz.?

A: Dra ner demot och kolla och bilda din egen uppfattning.

Q:Hejsan, jag fattar inte ett skit i NFSU2 ? Asså ska man börja köra med 350Z:an och fixa races och tjäna pengar ? Eller ska man börja trimma en annan bil ? fattar inte ?

A:Lyssna på vad tjejen säger så ska det nog gå bra

ska fylla på mer

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Medlem

Det borde finnas en FAQ FAQ...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Det borde finnas en FAQ FAQ...

kanske det borde finnas men det här är väll bättre än inget det är ju bara klistra den tills alla trötnar på spelet

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Medlem

jobba lite mer på svenskan, den var inte allt för bra.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
jobba lite mer på svenskan, den var inte allt för bra.

Han har kopierat rakt av. Tror jag. Kände igen en sak jag skrivit. (rättstavat )

edit: lite kul att jag stavar fel på ordet "rättstavat"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Han har kopierat rakt av. Tror jag. Kände igen en sak jag skrivit. (rättsvatat )

jo jag märkte med att jag har läst vissa saker i andra trådar

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Bra bra!!!

Har själv problemet med att jag stylat för lite.. så jag inte kommer vidare.. men har inte några pengar att styla för heller.. så man sitter fast..

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse977
Bra bra!!!

Har själv problemet med att jag stylat för lite.. så jag inte kommer vidare.. men har inte några pengar att styla för heller.. så man sitter fast..

Kör lite outruns eller vad de heter.

Permalänk
Medlem

Att folk sammanställer FAQar är alltid trevligt. Bra jobbat. Har själv inte kommit så långt så jag tror inte jag kan fylla på något men det verkar väl bra. Fast du kanske inte borde skriva att det är just sprint man ämnat kvar för det varierar ju väldans.

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

Kan man inte sälja sina bilar?

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

jag tycker min svenska suger hade ig i 7 8 halva 9 an

sås nu var det sagt

men iaf som dom flesta säger att min lilla faq hjälper

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Kör lite outruns eller vad de heter.

Sorry.. glömde säga att jag kört alla race + alla gömda + alla motståndare i stan.... så jag kan inte få några pengar....

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse977
Sorry.. glömde säga att jag kört alla race + alla gömda + alla motståndare i stan.... så jag kan inte få några pengar....

då undrar jag verkligen vart du har gjort av med dina pengar :S har 3 bilar som jag sylat och har pengar o race kvar

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c, Triangle Elara LN-01A.

Permalänk
Medlem

här är den riktiga url:en till kartan: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/nfsu2map.jpg

Visa signatur

Citera om du vill ha svar

Permalänk

Nån som vet hur man får fler än ett wide bodykit?

jag har klarat nästan 90% av spelet men har bara ett bodykit till en av mina
bilar och inget till de andra bilarna

har alla affärerna framme på kartan, bara 3st bilar att rejsa mot och jag har vunnit över dom så många gånger oxå får inget av dom mer än pengar

Alla bodykits finns i quikrace

även om nån annan har samma problem vore trevligt att veta eller vet vad man kan göra.

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk

har 100% men har inte fått upp Breddningen och sen finns inte level 3 trim grejerna. Har kollat alla garage på kartan

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

some more this

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pro - Logic
har 100% men har inte fått upp Breddningen och sen finns inte level 3 trim grejerna. Har kollat alla garage på kartan

Ok men du måste ha missat någon trim affär för level 3 trim ska finnas, det skall vara 23st runda färg grejer på kartan ink. lila garaget totalt 23st

verkar ruttet om man bara kan ha flera bodykits i Q-mode

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkalmanMike
Ok men du måste ha missat någon trim affär för level 3 trim ska finnas, det skall vara 23st runda färg grejer på kartan ink. lila garaget totalt 23st

verkar ruttet om man bara kan ha flera bodykits i Q-mode

Hittade level 3 nu.. Fan va kul det va. men breddningen då. Hur får jag den? Den är inte upplåst heller.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkalmanMike
Nån som vet hur man får fler än ett wide bodykit?

jag har klarat nästan 90% av spelet men har bara ett bodykit till en av mina
bilar och inget till de andra bilarna

har alla affärerna framme på kartan, bara 3st bilar att rejsa mot och jag har vunnit över dom så många gånger oxå får inget av dom mer än pengar

Alla bodykits finns i quikrace

även om nån annan har samma problem vore trevligt att veta eller vet vad man kan göra.

Du måste köra outruns för att få den!!! kolla denna sidan http://www.nfs-planet.de/nfs8_unique.php?lang=eng wide bodykits räknas som unique parts sen vad dom menar med stage fattar jag inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xzenzor
Du måste köra outruns för att få den!!! kolla denna sidan http://www.nfs-planet.de/nfs8_unique.php?lang=eng wide bodykits räknas som unique parts sen vad dom menar med stage fattar jag inte

Jag har fått ett wide bodykit som jag skrev tidigare och jag har kört bra många outruns å vunnit alla, men inte fått några fler w-bodykits som det finns i Q-mode typ 4st.

Jag har 100% avklarat på hela spelet och 100% upplåsta delar, men som sagt bara ett w-bodykit till en bil om jag går in i en bodyshop med en annan bil så är w-bk låst.

Plus att i Q-mode finns det typ 4st fler colfiber huvar,vingar och säkert en del annat också

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk
Medlem

Jag har kört alla race's och alla outruns och letat efter hidden races överallt på kartan men finner inget att göra, pengarna är slut också. Så, vad ska man ta sig till?

Permalänk
Medlem

Har du köpt en SUV? Man får tydligen åka SUV-race om man har en sådan.

Visa signatur

||Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt ||

Permalänk
Medlem

Kan man lägga in egen musik i spelet? Är ingen större fan av hiphop...

Permalänk
Avstängd

Jag tycker ni är lite taskiga mot grabben som gjorde ett försök och faq'et hjälpte lite faktist. Bryr mig inte om han kan ren svenska eller inte, bara jag förstår vad han menar så är det lugnt.

Jag tycker du gjorde ett bra jobb kriller007, lyssna inte på dom andra. Dom är bara för kräsna och leker moderater.

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uno
Kan man lägga in egen musik i spelet? Är ingen större fan av hiphop...

En baggis! Skruva ner musiken i spelet och kör exempelvis Winamp i bakgrunden med dina favvolåtar i låtlistan! Själv gillar jag hiphop men tycker att soundtracket i NFSU suger ordentligt, jag brukar köra med P3 Street i bakgrunden.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk

hur ser man hur långt man har kommit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av modd_king
hur ser man hur långt man har kommit...

Tryck på T.

Q. Snubben i telefonen tjatar om nåt race i Beacon Hill. Var är det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snaze
Jag tycker ni är lite taskiga mot grabben som gjorde ett försök och faq'et hjälpte lite faktist. Bryr mig inte om han kan ren svenska eller inte, bara jag förstår vad han menar så är det lugnt.

Jag tycker du gjorde ett bra jobb kriller007, lyssna inte på dom andra. Dom är bara för kräsna och leker moderater.

Jag visste inte att moderater är mer kräsna än andra. Kanske tänker du på moderatorer?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snaze
Jag tycker ni är lite taskiga mot grabben som gjorde ett försök och faq'et hjälpte lite faktist. Bryr mig inte om han kan ren svenska eller inte, bara jag förstår vad han menar så är det lugnt.

Jag tycker du gjorde ett bra jobb kriller007, lyssna inte på dom andra. Dom är bara för kräsna och leker moderater.

THX någon som är mänsklig (=

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh