Permalänk

Avstånd till telestation...?

Tja!

Kommer under denna veck (3) att få Bredbandsbolagets ADSL inkopplat. De kan leverera upp till 10 Mbit/s nerströms och upp till 1 Mbit/s uppströms. Enligt BBB så bor jag 1480 meter från telestationen. Ungefär hur stor bandbredd kommer jag då att få av 10/1-tjänsten??? Nån som vet?

Hejs.

Visa signatur

Mitt system: MSI 790GX-G65, AMD Phenom II X3 720 BE, OCZ Reaper HPC DDR3 PC10666 1333MHZ 2x2 GB, XFX HD 4870 1 GB XXX, WD Green SSD 120GD, WD Caviar Green SATAII 1TB, Lambda Lexicon, Corsair HX450W PSU, BenQ E2400HD TFT. OS: Windows 7 64-bit.

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att du kommer ligga på en 8 Mbit i download och 900 Kbit i uppload.

Permalänk
Medlem

Men herregud. Det finns trådar där folk frågar vad man tror de kommer få, i de trådarna finns det även svar som säger varför det är så svårt att säga vad någon KOMMER få. Det är därför operatören kallar allt "UPP TILL".

Det finns inte chans att någon kan säga vad du kommer få.

1480 meter. Ok, hur är kvalitén på ledningarna till telestationen? Är de gamla? Finns det många skarvar/plintar på vägen? osv osv osv.. Det går inte att säga hur fort du kan väntas få enbart på meterna.
Jag hade 2400 meter med telia 8 mbit och kunde maxa min uppkoppling. Antagligen bra kablar hem till mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns massor av trådar att läsa om sådant i, och du har varit här i två år. Skärpning! Varning!

*Tråd låst*

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."