Gamecube Vs X-box

Permalänk
Medlem

Gamecube Vs X-box

ok lite hjälp att välja. jag gillar alla spel. dock e plattform en liten favorit efter RPG. så vad e det lämligast o välja.

jag bryr mig inte om online spelande eller så iheller.

OBS: skriv för o nackdelar. så lite fanboy diskution som möjligt

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Avstängd

plattform spel är nog lite lättare att hitta till GC..?
Xbox är utmärkt för man kan köra DVD-filmer, sen är det ju ett plus att man kan göra mycket mer med den om man chippar den.
Har själv chippat min xbox med ett Spiderchip (lödfritt) som kostade 495:- på http://www.psxcare.com/ . Sen har jag bytt ut hddn mot en maxtor diamond max10 200gb som kostade 895:- på http://www.datorbutiken.se/

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk
Medlem

Det bästa med Gamecube är

+Billig
+Stora spel som zelda/metriod/mario
+Liten
+Extremt sköna kontroller
+bra grafik
+Inga jobbiga Loading bilder (jo lite men inte långa)

Det jag vet om Xbox (spelat 1gång Dead or alive 3)

+Extremt bra maskin
+Många spel att välja mellan

-Stora kontroller
-Dyr

Permalänk
Medlem

Skulle säga att PlayStation 2 är det bästa alternativet om du vill ha RPG och platforms spel.

/Viktor

Permalänk
Medlem

Xbox är väl betydligt bättre än gamecube, spelmässigt och med filmer och roms och allt sånt. Det dåliga med den är att den är en 2a dator och alla spel kommer i princip till pcn. Så har man redan en pc är den rätt onödig.

Gamecube har inte så stort spelutbud men det finns minst 5 stora titlar som alla med gamecube borde ha. Den bästa konsollen för tillfället prestandamässigt med. Gamecube är mycket billigare med.

Permalänk
Medlem

Här har du ett test mellan en ps2:a, gamecube och xbox
http://ryoni.com/media/testconsolas.wmv

Visa signatur

"Inte alltid, bara ibland"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klixman
Här har du ett test mellan en ps2:a, gamecube och xbox
http://ryoni.com/media/testconsolas.wmv

'

hahahhaha det var nog det coolaste testet någonsin. Så rättvist utfört! Det bevisar väl en gång för alla, att gamecube är "the one and only" ?

Permalänk

Game Cube såklart!

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

Gamecube!!!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Avstängd

GC kostar 900kr lol

röstar på GC, har ahft xbox o ps2, xbox är dåligt "smaken", ps2 e ok, gc har ja spelat, de har fetaste spelen o den är finast o mest bäst!

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk

Fan vilket skönt test men det är nog inte meningen att man ska göra så där

Har du ont om pengar så köp Gamecube, annars skulle jag rekommendera både Gamecube och PS2 framför Xbox, om man enbart ser till själva spelandet. Xbox är dock överlägsen när det gäller moddningsmöjligheterna men kostar lite mer. Jag har alla 3

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

xbox är nog det fulaste du kan köpa. Men kan du gömma den i en säck så kan det funka. Klart, den lila kuben är väl inte heller så hmla snygg, lite "Kiddy". Sen gör MS ca 1600 i förlust på varje såld box så gillar du inte MS så har du här ditt lysmäte! kontrollen (lilla) är rätt skön på boxen. KOntrollen till kuben är trevlig men egentligen rätt opraktisk i många spel tycker jag, svårt när knapparna är osymmetriska.

Permalänk
Medlem

Så underbar video. Visar på vilken kvalité Nintendo står för Men PSTwo är roligt det med!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Tycker det är trist att nintendo inte vaknar upp och inser att de måste börja göra bättre prylar och inte de smala nischspel de håller på med nu.
Att de inte fattar att den stora konsumentgruppen (15-35) inte vill bli förknippade med leksaker, vilket de verkar målsöka om man ser till vilken typ av spel som kommer.. Rätta mig om jag har fel men efter nästa generation tror jag nintendo kommer lägga av antingen med allt konsollande (beroende på ds står sig mot psp etc) eller fokusera
på sina bärbara. Man hör en hel del om ps3, xbox2 men när hörde du något om nintendos "revolution"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
xbox är nog det fulaste du kan köpa. Men kan du gömma den i en säck så kan det funka. Klart, den lila kuben är väl inte heller så hmla snygg, lite "Kiddy". Sen gör MS ca 1600 i förlust på varje såld box så gillar du inte MS så har du här ditt lysmäte! kontrollen (lilla) är rätt skön på boxen. KOntrollen till kuben är trevlig men egentligen rätt opraktisk i många spel tycker jag, svårt när knapparna är osymmetriska.

Vart har du hört att microsoft går 1600 i förlust på varje såld enhet? källa? Går de i förlust så mycket varför tillverkar dom då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
Tycker det är trist att nintendo inte vaknar upp och inser att de måste börja göra bättre prylar och inte de smala nischspel de håller på med nu.
Att de inte fattar att den stora konsumentgruppen (15-35) inte vill bli förknippade med leksaker, vilket de verkar målsöka om man ser till vilken typ av spel som kommer.. Rätta mig om jag har fel men efter nästa generation tror jag nintendo kommer lägga av antingen med allt konsollande (beroende på ds står sig mot psp etc) eller fokusera
på sina bärbara. Man hör en hel del om ps3, xbox2 men när hörde du något om nintendos "revolution"?

För inte mer än 1 vecka sen. Du yrar i nattmössan...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Vart har du hört att microsoft går 1600 i förlust på varje såld enhet? källa? Går de i förlust så mycket varför tillverkar dom då?

Kom inte ihåg men är det egentligen en nyhet? De försöker naturligtvis locka köpare och ta igen det på annat. Licenser, kringprodukter etc. Ta tex dell: kan tänka mig att de inte tjänar så mycket på sina bärbara datorer men går du in och kollar vad de tar för reservdelar (laddare tex 1500!) så förstår man deras affärsmodell.

Permalänk
Medlem

Taack för många bra tips. jag äger en PS2 sedan tidigare har ett chipp i men det sitter inte som det ska så jag får väl fixa det. men då blir det nog en gamecube. har redan 2 datorer o eftersom hubben e helt upp använd så blir det inte internet till den inte på ett tag iaf.

mycket sugen på det (kommande?) zelda spelet och prince of persia.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
Tycker det är trist att nintendo inte vaknar upp och inser att de måste börja göra bättre prylar och inte de smala nischspel de håller på med nu.
Att de inte fattar att den stora konsumentgruppen (15-35) inte vill bli förknippade med leksaker, vilket de verkar målsöka om man ser till vilken typ av spel som kommer.. Rätta mig om jag har fel men efter nästa generation tror jag nintendo kommer lägga av antingen med allt konsollande (beroende på ds står sig mot psp etc) eller fokusera
på sina bärbara. Man hör en hel del om ps3, xbox2 men när hörde du något om nintendos "revolution"?

Något klichéartat,men Resident Evil 4, Metroid Prime 1 & 2, MGS - Twin Snakes, F Zero GX, Final Fantasy Crystal Chronicles och Viewtiful Joe 1 & 2 är idag exlusiva titlar till GC och är knappast vad jag anser "Kiddie". Dessutom bara för att ett spel ser fruktansvärt barnsligt ut (Pikmin, Animal Crossing, Super Mario Sunshine) så betyder det inte att en 6 åring kan ta upp spelet och sedan klara av det utan någon ansträning. Fan, Pikmin är ruskigt svårt efter ett tag. Dessutom ser min svarta GC ruskigt mycket bättre ut än den stora heffaklumpen XBOX och den ålderstigna och dammiga PS2. Sedan har Nintendo alltid vart tysta över sina system tills de stora spelmässorna.

Om du rådiggar japanska RPG, gå efter PS2. Tycker du om hack n slash rpg, gå efter XBOX. Tycker du om unika spel och kan se bortom en puttenyttig yta, kör på GC. Jag äger alla 3. Xboxen får mest tid, dock inte för att spela, utan för att titta på serier och film med. XBMC är överlägset. Mest speltid får min GC, drar över några gamla klassiker såsom Zelda - Four Swords, Zelda - OOT, Luigi´s Mansion samt Animal Crossing. Min PS2 har jag inte startat upp på 1 år då det helt enkelt saknas intressanta titlar. De vettiga spelen kommer till Xbox i förbättrat format och bilspel är inte min genre helt enkelt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
Tycker det är trist att nintendo inte vaknar upp och inser att de måste börja göra bättre prylar och inte de smala nischspel de håller på med nu.
Att de inte fattar att den stora konsumentgruppen (15-35) inte vill bli förknippade med leksaker, vilket de verkar målsöka om man ser till vilken typ av spel som kommer.. Rätta mig om jag har fel men efter nästa generation tror jag nintendo kommer lägga av antingen med allt konsollande (beroende på ds står sig mot psp etc) eller fokusera
på sina bärbara. Man hör en hel del om ps3, xbox2 men när hörde du något om nintendos "revolution"?

En kille på Nintendo Power´s forum har skrivit ner den texten jag kopierar nedan.
Han var tydligen den första att ge riktiga specs till DS innan de avslöjades.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
There has been a TON of speculation on Nintendo's upcoming console but little is actually known about it. There are so many different ideas that no one really knows what to think. So here are some supposed "facts" about the Revolution. I can't reveal my source because I've been asked not to. Sorry guys. I would say that this info has at least a 65% chance of being accurate. My source has been right before and he's also been wrong. Here goes......

Ok first things first. Yes, Nintendo will utilize gyros in it's controllers. I think most people pretty much already took this as fact. Also, the Rev will indeed have dual processors. Also broadband is built in, no modem to buy. Nintendo has an online strategy in development. It will be implemented on the DS first. There are no current plans to connect the DS and the Rev....the GB Evolution on the other hand......

The Rev will have four controller ports. It will have a hard drive which will be used in much the same way as the 64DD was supposed to be used. Things like Dolby Digital 5.1 and high def monitor support are included. There is no type of virtual reality or any kind of headset planned. It is backwards compatible with Gamecube games. It will use the HD-DVD format and not Sony's Blu-Ray. Controllers are not wireless, but wireless controllers are planned. It will launch with an unnamed Mario game and work on Zelda has already begun. Super Smash Brothers is in mid development and will be a launch title.

OK, so what's the Revolutionary part? That's what you all want to know. Well my source wouldn't tell me. He said it would get him into too much trouble, and could give Sony and Microsoft an advantage at this stage in the game. But he did say this; "if you think too hard you'll never guess what it is. It's nothing "new" technically speaking. It's just something that hasn't really been applied to video games yet."

He then said "touching is good but feeling is better". What exactly that means I have no idea. Some sort of force feedback device? We already have rumble packs.

Om du vill ha info om Gyration, gå till http://www.gyration.com
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Källa: www.nintendo.com ( Tror att det är den sidan ) allt är kopierat från Gamecores forum.

http://www.nintendoheadquarters.se/news/news.asp?ID=2037
En annan sida som skrev om det.

Permalänk

Jag fick en riktigt jättebra idé:
Dra till spelaffärer eller kompisar, pröva några spel till båda konsolerna, och sen kan du bestämma själv vilken konsol du vill köpa! En helt revolutionerande idé!

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot E3 i år. Jag hoppas på att Nintendo visar samma aggresiva attityd som de hade förra året. Det var absolut inte ett förväntat beteende från Nintendo. Själv hoppas jag att Reggie kommer tillbaka för att "kick some ass and take some names". Men den största förväntningen är givetvis att få se om det blir några nyheter om "Revolution". Sen så är jag intresserad av konkurrensen också. Kommer Sony med nåt nytt, färskt och cool som man kommer sitta och dregla efter i år? Microsoft. Kommer de att visa riktigt sjuka "must-have" titlar och kanske kommer med ännu mera imponerande mjukvaror för spelutveckling? Vi får nog svar nästa E3.

När går E3 av stapeln förresten, maj? Jag måste börja planera in när jag ska köpa medlemskap hos Gamespot, nämligen.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Fan vilket skönt test men det är nog inte meningen att man ska göra så där

Har du ont om pengar så köp Gamecube, annars skulle jag rekommendera både Gamecube och PS2 framför Xbox, om man enbart ser till själva spelandet. Xbox är dock överlägsen när det gäller moddningsmöjligheterna men kostar lite mer. Jag har alla 3

stör mig på folk som du. Varför köpa alla tre?? nöj dig för en gång skull. Å kolla datorn. Snacka om bortskämd liten brat med "pappa betalar" mottot

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+, MSI K8N neo Platinum, 2x512mb Corsair Value, GeForce 4 ti4800, Maxtor 200Gb 7k rpm, Logitech mx310, 17" MAG
-Loookie-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Cooper
stör mig på folk som du. Varför köpa alla tre??

För att det finns bra spel till alla tre som man vill spela?

/Viktor

Permalänk
Medlem

Mr.Cooper: Avundsjuk ? Visst skulle man vilja ha alla konsoller. Vissa har råd med det och vissa inte. Kan nämna att jag inte har det.

Jag har Gamecube och gillar den skarpt. Enda nackdelen jag kan se med den är väll att onlinestödet inte är speciellt bra och att det inte finns många Racing och RPG spel. Såg att du gillade RPG spel då är det ju helt klart PS2 som gäller för dig. Xbox är som sagt nästan bara en dator så har du en bra dator kan du ju skippa den +att det inte finns så många bra RPG spel till den heller. Sen det det farliga med PS2 är att du måste ha gott om pengar om du vill ha råd med alla dom fina titlarna för det finns ju helt klart för många till den. =D

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Cooper
stör mig på folk som du. Varför köpa alla tre?? nöj dig för en gång skull. Å kolla datorn. Snacka om bortskämd liten brat med "pappa betalar" mottot

Öh, seriöst? Det är ju inte direkt så att dom är jättedyra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Cooper
stör mig på folk som du. Varför köpa alla tre?? nöj dig för en gång skull. Å kolla datorn. Snacka om bortskämd liten brat med "pappa betalar" mottot

Du borde kolla upp FÖRST om hur det egentligen ligger till, han kanske köpte alla dessa spelkonsolerna själv?

Jag äger GC och PS2, och har banne mig betalat för dessa själv.

Visa signatur

Döv och hemmabio? Går det? Jovisst! http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=151

Permalänk
Avstängd

Har ett PS2 som är chippat med Messiah, XBOX som är chippat med Aladdin live, Gamecube som är chippat med Viper GC, Nej mina föräldrar har inte betalat enheterna det har jag betalat själv!

Permalänk

Jag röstar på GC.

De andra konsolerna har inte direkt något unikt jämtemot det jag kan lira på datorn.

Jag skaffade GC endast för att komma åt Mario-spelen, det är lite svår att lira Mario Party, Mario Golf, Paper-Mario osv. på PC, PS2 o XBOX.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera att du skaffar en GC då du sa att du gillar plattform.
PS2 har väl både mest RPG och Plattform, men en sådan hade du redan...

Köp den svarta eller "silver"(platinum) versionen av GC då dessa är snyggare än den lila.

Dessa plattforsspel skall ju vara bra:
- Super Mario Sunshine
- Metroid Prime (plattform enligt N?)
- Metroid Prime 2: Echoes (plattform enligt N?)

finns fler, men har bara testat dessa själv...