Cs 1.6 Deddi server krav?

Permalänk

Cs 1.6 Deddi server krav?

Jag funderar på att skaffa mig en cs deddi server.
jag undrar kraven nu. jag har en dator över det är

Cpu: Celeron 2.4ghz
moderkort: Epox P4M266 eller vad den nu heter
Ram:Pc-2700 512mb 333mhz
Hdd: 200gb eller en 37gb raptor men då måste jag fixa ett sata kontrollkort:)

Oprativsystem har lite kunskaper i linux så det skulle nog gå. men jag har musik på 200gb hdd så jag vill ha windows där så jag kan lyssna genom nätverket.

hur mycke folk skulle det gå att ha på den?
uppkoppling: Telia 8000

Permalänk
Medlem

telia 8mbit får du nog inte in många spelare(uploaden är ju inte så hög)

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan uttala mig om är datorn, och det är att den kommer definitivt att klara av det

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem

På en Telia 8000 lina får du in ungefär 8 spelare med rätt inställningar.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Datorn är helt ok, men linan är dock alldeles för dålig.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

hmm okej får se vad det blir av detta:)

Permalänk
Medlem

Ha..ja körde 10pers med 0.5mbit lina idag.. + att ja var med själv på samma dator som ja körde servern! pingen låg hyffsat till.. under 50..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Ha..ja körde 10pers med 0.5mbit lina idag.. + att ja var med själv på samma dator som ja körde servern! pingen låg hyffsat till.. under 50..

knappast jag kan itne äns köra 6pers med BBB 6-7/ca 0.7-0.8Mbit!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

ja hostar server just nu och det är hmmf runt 16-20 pers ibland många med 20-30 i ping. Har dock ping booster som ligger på väldigt hög fps. Samt 0.8mbit ut!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Jag hostade server förut med telia 8000, Körde 14-16 personer på den och ganska många hade under 50 ping, Alla utanför sverige låg på 100+

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hm undrar varför det blir så att på min dedi server så blir det så jäkla låg fps?! Jag har amx mod x på den och stats och lite andra diverse saker, men om jag connectar till min server via ipn som alla andra connectar till (rörigt? ) så har jag då ingen bra fps alls. 30-40 och det hackar och rycker allmänt.
Lirar jag själv och på andras servrar så är det 100fps och mjukt hela tiden.

För dålig dator för att ha server på? Vad krävs? mer minne?
Dator i sign samt telia 8mbit.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Hm undrar varför det blir så att på min dedi server så blir det så jäkla låg fps?! Jag har amx mod x på den och stats och lite andra diverse saker, men om jag connectar till min server via ipn som alla andra connectar till (rörigt? ) så har jag då ingen bra fps alls. 30-40 och det hackar och rycker allmänt.
Lirar jag själv och på andras servrar så är det 100fps och mjukt hela tiden.

För dålig dator för att ha server på? Vad krävs? mer minne?
Dator i sign samt telia 8mbit.

Jadu, kanske för att du går in på din egen server?
Testa lägg upp listen.

Visa signatur
Permalänk

En annan sak som är skum för mej är att om jag kör en listen server så har alla bra ping, runt 10-20.
Men om jag kör en dedicated så får alla en ping runt 100-150 varför är det så?
Ja kör med Telia 8 mbit.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Kanske en listen-server har högre värden i nätverksinställningarna från början och därav högre ping.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Kanske en listen-server har högre värden i nätverksinställningarna från början och därav högre ping.

Men borde det inte i så fall gå att ställa in någonstans att en dedicated server ska få lika bra ping eller hur man ska förklara?
Ja menar iaf att dom ska få lika bra ping på en dedicated som en listen server?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Testa att skriva in sv_maxrate 20000 och sv_maxupdaterate 100 på båda och se om det skiljer sig.

Då måste ju klienterna ha samma värden men då i rate, cl_rate och cl_maxupdaterate, för annars skickas inte det så mycket.

Vill bara säga att det är bättre om fler/större paket skickas med information än lägre ping, de mesta under 70 i ping brukar fungera bra om det är rätt inställt dvs.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk

Det heter Dedicated server.
Kör med HL-Pingbooster, annars lär det inte gå så överdrivet bra.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1