Permalänk
Medlem

vilket lim?

hej!

jag har ett antec plusview chassi och jag har råkat böja av den lilla "flärpen" som höll fast dörren.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/P1000158.JPG

så vilket lim tror in att det lämpar sej bäst att använda för att lima tillbaka den för det universal lim som jag använde höll inte så länge.

mvh kadafi

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag använde superlim från clasohlson... det fungerade bra ett tag men sen gick den av igen för att man var för hårthänd

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
jag använde superlim från clasohlson... det fungerade bra ett tag men sen gick den av igen för att man var för hårthänd

mm det höll kanske i en månad utan att jag utsatte den för något våld:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

den bilden sa inte mycket, men att limma plast är inte kul.

Du kan försöka att tillverka en ny arm i metall, borde inte vara jättesvårt.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
den bilden sa inte mycket, men att limma plast är inte kul.

Du kan försöka att tillverka en ny arm i metall, borde inte vara jättesvårt.

ville bara visa vart den satt och kamerans batteri tog slut innan jag hann ta nån bättre...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

epoxy lim (stavning) sånt man har till att laga plast båtar till.....har glömt vad materialet heter.....

du kan ju fråga i nån affär som säljer lim ..

Permalänk
Medlem

Japp, Epoxy lim är skiiet starkt om du får till rätt blandning av dom där 2 tuberna..
På min Volvo 142 så finns det ventilfönster med en sorts spärr som sitter på rutan, jag tog lite epoxy och vipps så sitter den fasst där för all framtid.
Det var då plast mot glas och det blev skit starkt, så, att limma en liten plast grej med epoxy ska inte vara ngt problem..

Over and out

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Japp, Epoxy lim är skiiet starkt om du får till rätt blandning av dom där 2 tuberna..
På min Volvo 142 så finns det ventilfönster med en sorts spärr som sitter på rutan, jag tog lite epoxy och vipps så sitter den fasst där för all framtid.
Det var då plast mot glas och det blev skit starkt, så, att limma en liten plast grej med epoxy ska inte vara ngt problem..

Over and out

då kör vi på det;)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
då kör vi på det;)

Se bara till att få bra blandning mellan dom där 2 tuberna.. ju jämnare mängd desto starkare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Enligt min erfarenhet är inte vanlig epoxy nån höjdare för plast, det finns special-limmer som är gjorda för plast och sitter rätt bra om det är ABS-plast vi talar om, men är det PET-plast kan du glömma att laga den alls.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Lim som du sätter ihop warhammer-gubbar och sånt med då?
Finns nog i närmaste hobby-affär

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
Lim som du sätter ihop warhammer-gubbar och sånt med då?
Finns nog i närmaste hobby-affär

Vet inte hur relevant det är då man inte använder Warhammer-figurer för att hålla fast chassidörrar, eller något annat för den delen.

Visa signatur

Permalänk

Som Ghlargh skrev så fäster inte epoxy så bra på plast, bland annat så ska feta plaster som PET och teflon inte vara någon höjdare. Däremot så har jula ett lim som ska fästa även på feta plaster, Super Attack Plastix (Artnr. 504002 ). Vet inte hur pass bra det skulle hålla för din lagning, men för mitt bygge just nu (fet plast som limmas fast på plåt) sitter som berget

Permalänk
Medlem

Skaffa dig Cyanolim, med den kan du tex. limma ihop plast med gummi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzWiper
Skaffa dig Cyanolim, med den kan du tex. limma ihop plast med gummi.

Cyanoakrylat menar du? Samma sak som "superlim" "sekundlim" "Super plastix" "supet attack" osv. Det fäster bra, men håller inte för att limma där limskarven är smal som tillexempel på en avbruten spak. Det kan inte alls limma feta plaster. Det enda som skiljer "Super plastix" från dom andra är att det har en aktivator som gör att det funkar bättre på ett fåtal feta och samt många olösliga plaster, men det går inte att limma flertalet av dom feta plasterna alls med vanligt lim, det kan gå med limpistol om man är riktigt jävlig på att få det att smälta in i plasten, men enklast är ändå att borra hål och skruva ihop med en bit plåt.

Jag skulle vilja se en bättre bild av skadan innan jag gör några rekomendationer, för man ser inte så mycket av det nuvarande fotot. Var är skadan? hur ser den avramlade biten ut?

Visa signatur