World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

Vem är du på zenedar? Jag är Eidel (60) kör tauren druid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbror_eskil
Ska nog starta en guild när min gubbe blir lvl 60, har bara 10 lvlar kvar
Ska finnas 2 regler vilka väldigt många kommer ha svårt att klara:
1, var mogen, ålder spelar ingen roll men hur mogen man är i huvvet.
2, kallar man någon annan noob, i guildchat eller i ett /y , kanal eller dylikt så är det "kick".
(självklart är newbie eller nybörjare tillåtet)

Är alliance då på Zenedar, mötte på 3st andra alliance i the slag pit då jag skulle döda sånna där dinosaurier för ett quest.
Då skriver ena /y stop killing them!! I NEED THEM!!

Så svarar jag med att jag behöver dom också för ett quest.
Då kör den en /y igen och blir ännu argare, om jag inte slutar döda dom ska han OWN me!!1One. (hans polare var dock trevliga)
Då svarar jag med att han äger inte det här stället, så jag dödar en dinosaurie här å där.

Yay, då ska han duellera. Skriver att han kan gå tillbaka o lira counterstrike för ingen vill ha honom där. Menade på att ingen jag känner vill det iaf.

Sånna där lol'ande, n00b1! pwn OWN personer hör inte hemma där.

Lirade betan, o koreanska. Då var det ALDRIG sånt där i början. Sa åt mina vänner att "fan det här kommer säkert bli som counterstrike med alla 12 åringar som kommer börja spela" dom svarade med "NÄ! fan heller, kommer inte hända".

Cheers! sitter man där i dag o lirar, stör sig på 90% av alla på servern och vill bara banna hela högen.

Föresten, var en 46 rogue som ville ha en duel med mig, då jag var 24! (också rogue)
Han drog en cheapshot, slog o slog, stun och sen dog jag. Han inte slå en enda gång..
Då skrattar han ut mig, kallar mig för n00b och påstår att min EQ suger?
Finns bara 2 sorts människor som beter sig sådär.
1, counterstrike fanatikern, som gör allt för att trycka ner andra bara denne tar sig till CPL och får Heatons autograf på en ak47 replika.
2, 12 åringen, som knappt hunnit spela sitt första spel, men ser att dom "tuffa" grabbarna beter sig sådär. Denne person bör även lära sig "LOL, n00b, pwn, own och stfu" före orden "mamma" och "pappa".

Seriöst, är less på alla idioter som spelar.

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Ang. mounts från förra sidan:

Gnomernas epic mount är bara för skön. Hur kan man inte gilla en mount med flames, backspegel och tuta? Som gjord att ligga och brassa i vänsterfil med!

passar på o lägga in en bild så dom förstår vad du menar

hur kan man bara inte gilla den?

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem

En fråga till alla Hunters som kör Marksmanship, kommer ni specca om iom det nya talent-trädet?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som kommer komma till Mage och Warlock i nya patchen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
passar på o lägga in en bild så dom förstår vad du menar

hur kan man bara inte gilla den?

Det är väldigt enkelt att inte gilla den. Gnomes är i allmänhet något dåligt med WoW då jag tycker de skulle hållts som en sidoras, som goblins. Mekaniska strutsar i mångfald hör imo hemma i Mega Man. Extra heder åt de gnomes som skaffar sig ett annat riddjur, något som lyckligtvis (och mycket förståeligt) verkar vanligare hos dem än hos andra raser.

Permalänk
Medlem

Vad skulle dom annars ha för mount?
Gnomes är ju uppfinnare.. bara att se på gnomeregan och tinkertown..
Så det e ju inte så kontstigt att dom rider på nått som dom har uppfunnit..

Permalänk
Medlem

jag håller på att bygga lite på mitt fire resistance set och började fundera på en sak. Flame Mantle of the Dawn som mman kan köpa av argent dawn när man är revered, går de att använda som libram enchants? alltså att man lägger itemet i "Will not be traded" och låter någon annan slänga på enchanten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WK-3500
En fråga till alla Hunters som kör Marksmanship, kommer ni specca om iom det nya talent-trädet?

Jag kommer nog ha lite mer poäng i survival ja, men mest i marksmanship, för även MM har fått ett litet uppsving. Jag kommer nog inte gå tillbaka till BM tyvärr, men om jag skulle startat en ny hunter så hade jag gjort likadant som den här innan jag nådde 50: Fullt ut BM, jävligt bra när man ska levla att "aldrig" behöva oroa sig för att dö. Pets är din vän medans du levlar, men sen försvinner övertaget lite, eftersom de inte kan aggroa andra spelare, och när du ska göra högre instanser än uldaman så måste man alltid lita på att MT:n gör sitt jobb. Och då är det viktigare att du själv gör mer skada än att ditt djur gör det, han kommer tyvärr fortfarande inte upp i den skada du kan skita ut med MM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
passar på o lägga in en bild så dom förstår vad du menar

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/WoWScrnShot_0...

hur kan man bara inte gilla den?

har ingen chans mot nelf mounten :>

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Annell87
Vad skulle dom annars ha för mount?
Gnomes är ju uppfinnare.. bara att se på gnomeregan och tinkertown..
Så det e ju inte så kontstigt att dom rider på nått som dom har uppfunnit..

Saker som Gnomeregan tänker jag bara glömma att jag sett. Den instansen var så dålig att jag aldrig kommer göra den igen. Jag tycker inte alls det passar med enorma Mega Man element i fantasy men det är bara min personliga åsikt.

Humans har överlägset bäst mounts i Alliance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WK-3500
En fråga till alla Hunters som kör Marksmanship, kommer ni specca om iom det nya talent-trädet?

Mmm, ska testa olika specs, men kommer nog köra http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/hunter/talen...

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Annell87
Vad skulle dom annars ha för mount?
Gnomes är ju uppfinnare.. bara att se på gnomeregan och tinkertown..
Så det e ju inte så kontstigt att dom rider på nått som dom har uppfunnit..

Men i form av en struts? Gnomes känns lite som ett skämt i hela sammanhanget. De kunde uppfunnit något mer billiknande i sådana fall eller något som går på band. Hade varit snyggt med ett litet minitanksliknande fordon. Nja det är egentligen den delen jag inte gillar med WoW, all "nyare" teknologi. Man ska slåss med svärd och träpåkar och rida på hästar/vargar, i princip. Tycker inte om gevär heller. Pilbågar ska det vara.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Men en struts? Gnomes känns lite som ett skämt i hela sammanhanget. De kunde uppfunnit något mer billiknande i sådana fall eller något som går på band. Hade varit snyggt med ett litet minitanksliknande fordon. Nja det är egentligen den delen jag inte gillar med WoW, all "nyare" teknologi. Man ska slåss med svärd och träpåkar och rida på hästar/vargar, i princip. Tycker inte om gevär heller. Pilbågar ska det vara.

Å andra sidan har allt sånt varit med ända sen warcraft 2. Ubåtar, helikoptrar, tanks och gud vet vad. Warcraft är inte vanlig vaniljfantasy, vissa gillar det inte. Jag tycker det är kul med lite ovanligare saker jag.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedman
Nej de jävligt roligt, för horde är N00bard

Därför ni förlorar AV hela tiden?

Men seriöst, behöver mer pvpande alliance på Ravencrest. Blir så långa köer annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Å andra sidan har allt sånt varit med ända sen warcraft 2. Ubåtar, helikoptrar, tanks och gud vet vad. Warcraft är inte vanlig vaniljfantasy, vissa gillar det inte. Jag tycker det är kul med lite ovanligare saker jag.

Ja det har tyvärr varit så. Man har vant sig lite nu däremot.

Norbius: Din build liknar min en hel del (lite som skiljer sig dock).

Förhoppningsvis kommer detta vara det bästa för PvP.
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/hunter/talen...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Hur fungerar en Trispecbuild som präst om man duo-ar med mage, främst för AoE-grinding? Eller är det helt enkelt bäst att köra rent Disc/Holy som grouppräst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av javaa
jag håller på att bygga lite på mitt fire resistance set och började fundera på en sak. Flame Mantle of the Dawn som mman kan köpa av argent dawn när man är revered, går de att använda som libram enchants? alltså att man lägger itemet i "Will not be traded" och låter någon annan slänga på enchanten?

frågar igen då alla verkar ha undgått att svara, eller är det ingen som vet:P funkar det? (läs ovan)

Permalänk

Pre 1.4 exsalted

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Hur fungerar en Trispecbuild som präst om man duo-ar med mage, främst för AoE-grinding? Eller är det helt enkelt bäst att köra rent Disc/Holy som grouppräst?

Jag tycker trispec fungerar bra. Har testat shadow/disc holy/disc och nu senast trispec. (från lvl 54-57). Fördelen med trispecen är att man står sig hyffsat i PvP med Mindflay och silence, men man har ändå en lite bättre healingförmåga än som mest shadowspecad.

Edit. KAn tillägga att jag har Aoe grindat en hel del med en magekompis och tycker inte att en Holybuild var så stor fördel gentemot trispecen.

Permalänk
Medlem

Jahapp, då har Blizzard kommit med förslagen på Paladins nya talents och den nya magin.
Magin:
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-paladin&...

Talent tree:
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-paladin&...

Hammer of Wrath:
"Since my initial post brought forth more questions than answers, I gathered some specfic details to share with you. Please be aware that what's listed below applies to the final rank of the spell - available at level 60.

Damage 504-556

Mana 425mana

Cast 1second

Cooldown 6seconds

Range 30yards

works when enemy has 20% Health. " <---- den där är jag tveksam till. Det betyder att vi INTE kan döda en flyende fiende med Consentration tickandes och denne har 25% liv kvar. Hade vi kunnat det, hade det vart finemang eftersom Consentration är en DoT som ger hela skadan fast man är utanför "den gula marken".
Men men..vad kunde man begära? Något som liknar Shamans frostchock eller deras totem? Nej..... då vore vi imba. Nästan lika imba som shamans.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hur resettar man en instance? När ska man lämna grupp och göra vem till ledare osv? Kan man resetta ensam längre? Det fungerade ju förut...

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jahapp, då har Blizzard kommit med förslagen på Paladins nya talents och den nya magin.
Magin:
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-paladin&...

Talent tree:
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-paladin&...

Hammer of Wrath:
"Since my initial post brought forth more questions than answers, I gathered some specfic details to share with you. Please be aware that what's listed below applies to the final rank of the spell - available at level 60.

Damage 504-556

Mana 425mana

Cast 1second

Cooldown 6seconds

Range 30yards

works when enemy has 20% Health. " <---- den där är jag tveksam till. Det betyder att vi INTE kan döda en flyende fiende med Consentration tickandes och denne har 25% liv kvar. Hade vi kunnat det, hade det vart finemang eftersom Consentration är en DoT som ger hela skadan fast man är utanför "den gula marken".
Men men..vad kunde man begära? Något som liknar Shamans frostchock eller deras totem? Nej..... då vore vi imba. Nästan lika imba som shamans.

Jag har aldrig riktigt haft koll på paladins och allt gnäll om de är nerfade, kan itne göra någon dmg eller dylikt.

Men bara rent spontant när jag glor på era talenttree så ser jag inte hur ni är tänka som en pvpklass utan mer tank/healer/buff-liknande sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoi
Vem är du på zenedar? Jag är Eidel (60) kör tauren druid

En zenedarian!

/Tykar lvl 60 orc rogue

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HTFFB
Därför ni förlorar AV hela tiden?

Men seriöst, behöver mer pvpande alliance på Ravencrest. Blir så långa köer annars.

ööööö, vadå bara vi som förlorar??:p Det är för att vi har bara massa lvl 50 som inte gör ett piss dom stor bara och tror att vi ska göra allt jobb.:mad:

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk

nämen sigodaa:D hur gör man för att kolla hur många dar man har kvar?

Visa signatur

I can... but I won't

Permalänk
Medlem

Du skriver in ditt acc här: https://www.wow-europe.com/login/login?service=https%3A%2F%2F... skrolla ner till game time expire:D

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbror_eskil
...

polska rogue ROLLA ALLTID även man har sagt n,och dom sa att dom såg inte min n även jag har sagt det två ggr och han sa att jag skulle skriva N ist för n.detta hände mig TVÅ ggr i veckan!

var på stelthrun på BRD för Ghostshroud (rogue head) och på första run droppa en mace som min polare behöver och sa n men polska rogue niljarollade på den ändå (items låg på kistan)
då polare o jag var arg men stannade kvar ändå och kör nästa run..när vi har dödade bossar då jag sprang snabbt till kistan då Ghostshroud droppa,såklart jag niljalottade den och samma mace droppa med så min polare niljalottade mace också sen stack.

det var dock bara jag och polska rogue som behöver Ghostshroud.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
..........

Lirar du på Burning Legion? Isåfall har jag lirat SM med dig :D, lirade med en undead warrior runt lvl 40 i SM armory för ett par dagar sen...

Denna snubben hette alltså förbannad..

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Men men..vad kunde man begära? Något som liknar Shamans frostchock eller deras totem? Nej..... då vore vi imba. Nästan lika imba som shamans.

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
polska rogue ROLLA ALLTID även man har sagt n,och dom sa att dom såg inte min n även jag har sagt det två ggr och han sa att jag skulle skriva N ist för n.detta hände mig TVÅ ggr i veckan!

var på stelthrun på BRD för Ghostshroud (rogue head) och på första run droppa en mace som min polare behöver och sa n men polska rogue niljarollade på den ändå (items låg på kistan)
då polare o jag var arg men stannade kvar ändå och kör nästa run..när vi har dödade bossar då jag sprang snabbt till kistan då Ghostshroud droppa,såklart jag niljalottade den och samma mace droppa med så min polare niljalottade mace också sen stack.

det var dock bara jag och polska rogue som behöver Ghostshroud.

Nilja?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower