World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88

Lirar du på Burning Legion? Isåfall har jag lirat SM med dig :D, lirade med en undead warrior runt lvl 40 i SM armory för ett par dagar sen...

Denna snubben hette alltså förbannad..

yeah,det e mitt alt.vad heter du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D

Nilja?

sorry menar ninja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Nilja?

han menade nog ninja

fake varning eller?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
yeah,det e mitt alt.vad heter du?

sorry menar ninja

Den gubben jag lirade då hette Nusrath, typ lvl 37 mage... troll... =)..

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Är Blasted Lands bra ställe att grinda/questa i för en Lv51 präst?
Med min main körde jag i WPL men nu, efter honorsystem, är det för mycket gankning för att löna sig att grinda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
fake varning eller?

Svårt att säga men den kan vara korrekt. Trodde dock först det definitivt var en fake då jag läste fel; "Claw of Nerfarian".

Det börjar bli dags att lägga lite handling bakom sina ord för Blizzard om det är ett riktigt vapen. De har ju sagt att spelet blivit obalanserat till fördel för melee classes och man tycker ju då att de borde låta casters komma ifatt den nuvarande nivån innan de drar iväg ytterligare. Det är ju lite småsvårt när man möter de välutrustade rogues som finns i WSG och man ofta är, eller nästan är, död efter den inlednde attacken.

Permalänk
Medlem

Fet loot på baron
http://thottbot.com/?i=36898

seiöst... Blir man D/C och

Händer detta under golemagg blir jag sur :P.. ända jag behöver loot ifrån

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Saker som Gnomeregan tänker jag bara glömma att jag sett. Den instansen var så dålig att jag aldrig kommer göra den igen. Jag tycker inte alls det passar med enorma Mega Man element i fantasy men det är bara min personliga åsikt.

Humans har överlägset bäst mounts i Alliance.

Om man inte gillar steampunk/fantasy kan man ju lira typ... dark age of camelot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Fet loot på baron
http://thottbot.com/?i=36898

seiöst... Blir man D/C och
http://img31.imageshack.us/img31/5610/dc8lr.jpg

Händer detta under golemagg blir jag sur :P.. ända jag behöver loot ifrån

Kul jag hade igår då, väntade i 3 timmar på av, dissconneted, bara att börja om. 3 timmar senare så kommer jag in och blir dissad efter 20 min.

EDIT: 30 min kö efter varje diss också :(.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Hmm... ligger i kö för att slippa in på ER nu... bara 239 före mig... hmmm....

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Kööööööööööööööööööööööööööö

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Om man inte gillar steampunk/fantasy kan man ju lira typ... dark age of camelot?

Tekniken är knappast den prominenta delen av WoW. Dessutom finns det mycket under den kategorin som fungerar mycket bättre i mitt tycke än Gnomeregan som är alldeles för överdrivet. Luftskeppen är t ex en teknisk del som jag tycker fungerar på alla plan.

Permalänk
Medlem

Försökte läsa lite om olika talent builds för min Shaman på EU forumet men det är ju helt omöjligt ?! Är ju bara sida upp och sida ner med "nerf posts"
Måste vara för att det är en klass som enbart horde kan spela.

Är det någon av alla som klagar som testat spela en shaman till lvl 50+?
Dingade 58 med min shaman igår och har då aldrig känt mig särskilt "overpowered". Däremot har den varit seg att levla med, om man jämför med t.e.x Warrior eller Rogue som bara köttar på
Prova dom själv alla ni som klagar, spela till lvl 60 och säg sen att dom är "imba"

Edit: Fick stryk av en lvl 60 paladin igår *skämms*

Permalänk
Medlem

Shaman är overpowered sluta snacka dom är DET! Dom kan heala,bära mail, ranged attacker, melee attacker och båda är maximala. Antingen tar man bort eran healing eller era ranged attacker (frost chock o skit) eller så får ni bära cloth armor som dom rikitga shamaner brukar ha.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

Well, jag anser att shamaner är overpowered i pvp, visst är de rätt sega att lvla med , om man jämför med en mage eller rogue.

Men prova på en druid till lvl 60, då kommer du aldrig klaga på att shamaner är sega att lvl.a..

Och att ni får travelform 10 lvlar före druider är sjukt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Försökte läsa lite om olika talent builds för min Shaman på EU forumet men det är ju helt omöjligt ?! Är ju bara sida upp och sida ner med "nerf posts"
Måste vara för att det är en klass som enbart horde kan spela.

Är det någon av alla som klagar som testat spela en shaman till lvl 50+?
Dingade 58 med min shaman igår och har då aldrig känt mig särskilt "overpowered". Däremot har den varit seg att levla med, om man jämför med t.e.x Warrior eller Rogue som bara köttar på
Prova dom själv alla ni som klagar, spela till lvl 60 och säg sen att dom är "imba"

Edit: Fick stryk av en lvl 60 paladin igår *skämms*

det är precis det, vi säger inte att shaman är imba i pve, vilket dom inte är, dom är tillochmed dåliga i pve, men vi menar att i pvp så äger dom det mesta i sin väg

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Shaman är overpowered sluta snacka dom är DET! Dom kan heala,bära mail, ranged attacker, melee attacker och båda är maximala. Antingen tar man bort eran healing eller era ranged attacker (frost chock o skit) eller så får ni bära cloth armor som dom rikitga shamaner brukar ha.

Du har absolut ingen aning om vad du snackar om. Just nu orkar jag inte skriva en milslång post eftersom jag vet att det knappt kommer fastna på den lilla hjärnbark som verkar finnas kvar. Så använd google lite eller bläddra tillbaka i denna tråd(om du nu orkar igenom alla talentbuilds/whine) och läs på lite bättre.

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrikb
Well, jag anser att shamaner är overpowered i pvp, visst är de rätt sega att lvla med , om man jämför med en mage eller rogue.

Men prova på en druid till lvl 60, då kommer du aldrig klaga på att shamaner är sega att lvl.a..

Och att ni får travelform 10 lvlar före druider är sjukt...

När jag nådde lv.30 med min druid och fick travel-form så hade jag ett leende på läpparna fan en vecka.

Är på lv.47 (jävligt snrt 48) nu och förösker spara till mount men det tar fan en evighet.
Jag är ingen person som kan stå och grinda 2-3h heller.
Äger 16g just nu

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
När jag nådde lv.30 med min druid och fick travel-form så hade jag ett leende på läpparna fan en vecka.

Är på lv.47 (jävligt snrt 48) nu och förösker spara till mount men det tar fan en evighet.
Jag är ingen person som kan stå och grinda 2-3h heller.
Äger 16g just nu

Mitt tips är att vara lite lagom full (tillräckligt för att bara känna av det) och spela på bra musik. Då känns grindingen inte lika trist.

Men det passar bättre under helgerna.

Fast klarar heller inte av att grinda så länge. Blir på sin höjd en timme kanske.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Du har absolut ingen aning om vad du snackar om. Just nu orkar jag inte skriva en milslång post eftersom jag vet att det knappt kommer fastna på den lilla hjärnbark som verkar finnas kvar. Så använd google lite eller bläddra tillbaka i denna tråd(om du nu orkar igenom alla talentbuilds/whine) och läs på lite bättre.

Det är ju knappast PvE-delen folk klagar på. Och det är av den enkla anledningen att man möter helt enkelt inte en Shaman i en PvE-situation. Det är PvP som folk reagerar mot. Och om du inte får plats i din lilla hjärna att Shamaner faktiskt är jävligt overpowered i just PvP, så är det snarare du som ska läsa på lite bättre. Fast du har kanske inte lirat med någon alliancekaraktär? Prova en hunter, prova en Paladin, prova en Druid och levla dem till 60, se sen till att möta 5 shamaner i WSG och berätta för mig på vilket sätt de inte är overpowered. Nu ska vi se... travelform, ja den kan dispellas, och sen då? Åh jag vet Earthbind totem, som kan slängas in combat, ja den kan slås sönder med ett slag, men effekten varar ändå tiden ut, är det logiskt tycker vi? Hmm frost shock 8 sekunder, alright... Låt mig måla upp ett scenario där ett jävligt bra balanserat alliancelag möter ett hordelag med 5 shamaner, låt oss säga att resten är... afk, för det spelar ändå ingen roll:

Shamanerna smyger in i basen, hoppar ner, snor flaggan, blir visserligen nedslöade av min frost trap, men oj, de kan visst hela, de släpper själva en earthbind totem, så vi är ju inte direkt snabbare. De släpper sedan earthbinds runt oss hela vägen medans flaggbäraren kutar iväg i ghost wolf form. Och där står vi. Helt förlamade och kan inte göra ett skit, för vi kommer inte undan er.

Låt oss säga att någon av oss har stulit er flagga. Bit av en kaka, rusa in, earthbind, frost shock, kommer helt enkelt aldrig någonsin därifrån. Där har vi den stora problematiken, har man en gång kommit inom en shamans räckvidd 20 yards? Så kommer man inte ur den, så enkelt är det. Och då spelar det ingen roll om man är en mäktig krigare, för de kan inte hela sig, eller om man är en snabb rogue, för de kan inte röra sig ordentligt.

Det finns en anledning till att folk, inte fruktar, utan snarare hatar, förtvivlar och gråter, när de får en shaman mot sig, och det är INTE att alla shamaner är bra spelare.

I PvE tror jag säkert att shamaner suger ordentligt, men som sagt: Det lider inte motståndarna av. Paladins är inte så jätteheta på att levla snabbt heller, så det har ni ingenting för.

Det som är så fel är att, ju fler shamaner ni har, desto svårare blir det. Det kan man inte säga om någon annan klass.

Bring out the pain, please...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Vem ville bidda på essence of pure flame? haha Annars hade ni ganska flyt med era drops från ragnaros. Vi har inte fått något vapen från honom på fyra gånger, dock har vi sluppit den där skit trinketen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Vem ville bidda på essence of pure flame? haha Annars hade ni ganska flyt med era drops från ragnaros. Vi har inte fått något vapen från honom på fyra gånger, dock har vi sluppit den där skit trinketen

haha, men man tackar la inte nej eller?

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

RAGNAROS DÖD :D:D:D:D

Fan vad glad man blir : )))

DÖD

Grupp

Loot

Kan skriva all loot om någon är intresserad..

Roliga var att hans DESPAWN tid var på 42sec när han dog jävlans tur vi hade.

Ett annat guild tog han 5min före oss.. så vi blev det tredje på servern.. Men dom är fan småbarn kom man till IF och där skröt dom som fan.. :S gör ni med så?

Permalänk
Medlem

Jo man kanske skröt för sina polare första gången att man har killat Ragnaros men nu gör man det inte, man har dödat han för många gånger.

downup: skriv loot lista

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem

weee jag ÄLSKAR MIN GUILD! JAG ÄLSKAR VARA MT! Bindings Of The Windseeker droppade, jag hade 52p, mååånga hade fler poäng, sen säger roguen med mest poäng, "imho exerox should have it, he deserves it" och så håller i princip hela guilden med och jag får den för 70p och gick iofs minus, men iaf fan va glad jag är skakar i hela kroppen

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

=(, Argent Dawn är nere

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Du har absolut ingen aning om vad du snackar om. Just nu orkar jag inte skriva en milslång post eftersom jag vet att det knappt kommer fastna på den lilla hjärnbark som verkar finnas kvar. Så använd google lite eller bläddra tillbaka i denna tråd(om du nu orkar igenom alla talentbuilds/whine) och läs på lite bättre.

HEHE..så du tycker inte så?jag mötte en shaman som gorde mer damage mele en vad jag kan göra..eller jag möter ganska ofta..Jag ambushade han sen gorde han en frostshock sen ett slag var ja nere på 15-20% sen drog han en instant heal..vad ska jag göra då han har fullt liv och jag nere på 15-20% och han kan hela sig 15ggr till vanligt..jag tycker helt klart att dom sla nerfa shamaner.så dom max få ha läder för dom är nog svåra då med.ser ingen som hellst anledning att dom ska behöva mail efter 40!

Nu vet jag att du kommer seja att dom inte är ällsmäktiga men så är fallet.annars skulle inte 80% av alla horde vara shamaner..dom skulle lika gärna kunna vara sugwarriors

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedman
Jo man kanske skröt för sina polare första gången att man har killat Ragnaros men nu gör man det inte, man har dödat han för många gånger.

downup: skriv loot lista

Choker of the Fire Lord
http://www.thottbot.com/?i=37852

Stormrage Legguards
http://www.thottbot.com/?i=38128

Dragonstalker's Legguards
http://www.thottbot.com/?i=37611

Cloak of the Shrouded Mists
http://www.thottbot.com/?i=37851

Resten av MC kommer jag inte ihåg.. men det var

3x Heavy Dark Iron Ring
http://www.thottbot.com/?i=37315

Massor av Giantstalker

Permalänk
Medlem

Ja nu är man gla då man vet att man kan på lvl 41 göra 300 dps (tyvärr varar inte det roliga i mer än 8 sec ofta)
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/WoWScrnShot_0...

EDIT: Server är Shadow Moon om någon undrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
weee jag ÄLSKAR MIN GUILD! JAG ÄLSKAR VARA MT! Bindings Of The Windseeker droppade, jag hade 52p, mååånga hade fler poäng, sen säger roguen med mest poäng, "imho exerox should have it, he deserves it" och så håller i princip hela guilden med och jag får den för 70p och gick iofs minus, men iaf fan va glad jag är skakar i hela kroppen

Nice loot, alltid trevligt med party/raid/guilds som uppskattar en!
Har en fråga, vad är det för poäng ni använder för att avgöra vem som får looten?

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG