World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QrAnkY
Vad folk lackar ^^

BoE ser jag inte som något annat än penga dropp i en annan form. Hade boken varit BoP så är det ju självklart att man inte tar den (till snubben som ville ha felheart drop). Om jag tar boken så säljer jag den, köper libram of focus x2 och prestin black diamond x2, smack två zg enchants till mig vilket jag 'behöver'. Det är ju inte så att jag plockar boken och sen säljer den till vendor bara för att jävlas...

Däremot hade jag inte tagit den från någon jag känner som behöver den, men en random warrior (no offence) som man plockar in i gruppen för ingen i guilden vill köra, varför ska jag/vi ge den till honom när den ger mig saker jag vill ha, det hajjar jag inte. OM det hade varit sagt innan att man fick klass böcker / 'rätt' libram / bok till warrior osv. är det en annan sak, men jag tänkter INTE passa 500g till någon jag inte känner (om det inte är bestämt i förväg)...

Det här med att han ska använda den tycker jag är totalt oväsentligt, om han vill ha den så kan han ju grinda ihop pengar och köpa den...

Jävligt tur att du är horde på stormscale, slipper man en girig person.

Dummaste jag hört.
Om du blir in plockad i en grupp, en random MC grupp och de droppas Felheart Bracers, du är den enda warlocken tycker du alla ska få rolla på den då lr? (Teoretiskt)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Någon som kan tipsa vart jag kan grinda cash med en lvl 60 rouge? är PANK!

Tyr's Hand är skitnajs, cash, mycket runecloth, massor av gråa drops som säljs för 70s-2g och en hel del gröna och blåa. Fick även två epics på 3 mobs där en dag (Shadowblade och Glowing Brightwood Staff)
På Stormreaver brukar dessutom horde och alliance låta bli varandra där eftersom alla är där för att grinda cash..

Permalänk
Medlem

Jävla fittmigrations dom har skapat, det har förstört hela communityn på min server. Hälften av alla roliga människor kommer byta server

Permalänk
Medlem

helt lönlöst att försöka döda kazzak på stormscale..

skillnad på horde och alliance pvp set,

HRM, vilka är mycket bättre?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
helt lönlöst att försöka döda kazzak på stormscale..

skillnad på horde och alliance pvp set,

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/allnianceskor...

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/hardeskor.jpg

HRM, vilka är mycket bättre?

Helt sjukt, warriors blåa pvp-set är ju t ex exakt likadant för alliance och horde. Blizzard är ju horde så... xP

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
helt lönlöst att försöka döda kazzak på stormscale..

skillnad på horde och alliance pvp set,

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/allnianceskor...

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/hardeskor.jpg

HRM, vilka är mycket bättre?

Horde... som vanligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
Jag gör, Dock ångrar jag att jag valde den servern

w00t den är ju nice som faen, schysst folk också (inte alla men de flesta)

vet dock inte hur det är på allysidan, men horde är iaf trevliga.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QrAnkY
Vad folk lackar ^^

BoE ser jag inte som något annat än penga dropp i en annan form. Hade boken varit BoP så är det ju självklart att man inte tar den (till snubben som ville ha felheart drop). Om jag tar boken så säljer jag den, köper libram of focus x2 och prestin black diamond x2, smack två zg enchants till mig vilket jag 'behöver'. Det är ju inte så att jag plockar boken och sen säljer den till vendor bara för att jävlas...

Däremot hade jag inte tagit den från någon jag känner som behöver den, men en random warrior (no offence) som man plockar in i gruppen för ingen i guilden vill köra, varför ska jag/vi ge den till honom när den ger mig saker jag vill ha, det hajjar jag inte. OM det hade varit sagt innan att man fick klass böcker / 'rätt' libram / bok till warrior osv. är det en annan sak, men jag tänkter INTE passa 500g till någon jag inte känner (om det inte är bestämt i förväg)...

Det här med att han ska använda den tycker jag är totalt oväsentligt, om han vill ha den så kan han ju grinda ihop pengar och köpa den...

Du verkar ju inte riktigt riktig. Som de flesta sagt, tur man inte lira på samma server som du.

Och ja det är "ju" bara att grinda ihop pengar och köpa den... Den finns väldigt ofta på AH har jag hört och det är inte så att det oftas är en warrior UTAN Quel'serrar som är i DM? Om den droppar för en grupp i DM är jag tämligen säker på att boken får åtminstone en Need-rull.

Nej kissa och gå och lägg dig, pojkspoling. Det är ett under att du blivit level 60 med din attityd. Vem vet, du kanske har ett köpt konto?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
woot 20 dk med min 60 warrior idag. Undrar vad som händer om man fixar ännu fler

En DK påverkar din rank negativt direkt, det är ingen som sparas och räknas varje onsdag utan sker direkt när du gör dom, så tillslut efter tillräckligt många DKs så tappar du en rank, hur många beror ju på hur långt du har kommit i din nuvarande rank, håll koll på din progressbar.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk

Det som suger med Shattered Hand är alla svenskar som står i Orgrimmar och pratar svenska utan att bry sig om folk runt om, "Lael som ja aegde dej i duel lael"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
En DK påverkar din rank negativt direkt, det är ingen som sparas och räknas varje onsdag utan sker direkt när du gör dom, så tillslut efter tillräckligt många DKs så tappar du en rank, hur många beror ju på hur långt du har kommit i din nuvarande rank, håll koll på din progressbar.

Vilket är intressant, eftersom INGEN bryr sig om man skulle råka döda en "civil" NPC. Däremot bryr sig alla om en level 60 hoppar på en level 20, men det ger ingen DK trots att det ALLTID är med flit till skillnad från att döda gråa NPC's som i stort sett alltid görs av misstag.

Permalänk
Medlem

Jag köpte http://www.thottbot.com/index.cgi?i=25398 på AH för 4G, och har lite beslutsångest om jag ska behålla det,eller sälja för att tjäna pengar:) jag har lagt ut det på AH och fått ett bud på 50G, och jag jag undrar hur ni skulle ha gjort?
Är det nån som köper det enchantet, eller är det mest crusader och sånt som säljs? ser ingen mening med att ha det kvar om det ändå inte är någon som köper det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSpawn
Jag köpte http://www.thottbot.com/index.cgi?i=25398 på AH för 4G, och har lite beslutsångest om jag ska behålla det,eller sälja för att tjäna pengar:) jag har lagt ut det på AH och fått ett bud på 50G, och jag jag undrar hur ni skulle ha gjort?
Är det nån som köper det enchantet, eller är det mest crusader och sånt som säljs? ser ingen mening med att ha det kvar om det ändå inte är någon som köper det.

Jag är nyfiken, länka till allakahzam om vad du lagt ut. Thottbot är spärrat på jobbet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSpawn
Jag köpte http://www.thottbot.com/index.cgi?i=25398 på AH för 4G, och har lite beslutsångest om jag ska behålla det,eller sälja för att tjäna pengar:) jag har lagt ut det på AH och fått ett bud på 50G, och jag jag undrar hur ni skulle ha gjort?
Är det nån som köper det enchantet, eller är det mest crusader och sånt som säljs? ser ingen mening med att ha det kvar om det ändå inte är någon som köper det.

Snabba vapen tjänar skitbra på en sån enchant. Men som sagt, crusader och 15 agi/str är lite hetare nuförtiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinnstol
Jag är nyfiken, länka till allakahzam om vad du lagt ut. Thottbot är spärrat på jobbet

det är
http://wow.allakhazam.com/db/spell.html?wspell=20030

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Jävligt tur att du är horde på stormscale, slipper man en girig person.

Dummaste jag hört.
Om du blir in plockad i en grupp, en random MC grupp och de droppas Felheart Bracers, du är den enda warlocken tycker du alla ska få rolla på den då lr? (Teoretiskt)

Lite skillnad om man är i mc med en random eller guildgrupp än med en random grupp i dm med folk man aldrig har spelat med förut. Skulle den droppa skulle jag rolla och om jag vann skulle jag ge den till våran MT istället, beror ju lite på vem warriorn är och vilken guild han lirar i. Är han guildlös så skulle jag lätt rolla.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

till maniak så är jag inte guildlös.
deras MT har redan svärdet och dom fick även en på morgonen så det hade betytt att dom haft 3st. (vilket även kan bekräfta hur loottable är eftersom samma kille varit i samma raid, leader i båda igår)

Fick slut slut boken iaf för 1200G. (Säkert pga av flera personer som vet vilka dom är )
Eftersom jag ändå var på väg att köpa den från horde sparade jag lite guld på detta.

Ska se hur många som kommer jaga mig med blåslampa nu men det ska bli kul att duel-wielda denna tillsammans med Brutality-Blade och gå i full Fury-build

EDIT: Enda jag har egentligen att klaga på är att jag nu måste vänta till måndag för att använda det på drakinnan.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Någon mer som blir lite deppig såhär i migrationstider? ;P många fina guilds som försvinner från servrarna ju...

Permalänk
Medlem

gah, mega uber sämst, vi plockar ner onyxia igår, vann huvudet och ska returna det, men då har de bestämt sig att bugga, så "Lady Onyxia" står som enfriendly NPC, kungen är inte där och bolvar står där redo att nita drakar...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Public Test Realms Are Live!

Så ni inte missar något

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
Public Test Realms Are Live!

Så ni inte missar något

JA!!!!

druid och paladin, ska testa balance build där ;:D

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Värsta nerf-patchen för oss Warlocks.

Ruin har gått från 100% bonus till crit-skada, till 60%.

Soul Link: från 50% damage absorption gjord av demonen, till ynka 30%.

Nåja, blir väl att testa innan man blir allt för ledsen i ögat. Bra är väl att DoT's har blivit lite mer effektivare och att Death Coil har fått en Fear-effekt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Värsta nerf-patchen för oss Warlocks.

Ruin har gått från 100% bonus till crit-skada, till 60%.

Soul Link: från 50% damage absorption gjord av demonen, till ynka 30%.

Nåja, blir väl att testa innan man blir allt för ledsen i ögat. Bra är väl att DoT's har blivit lite mer effektivare och att Death Coil har fått en Fear-effekt.

hahahahaha...säger bara, FAN ta dom..
Jag lägger ner min warlock nu, orkar fan inte mera..Nu blir det att köra warrior!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Värsta nerf-patchen för oss Warlocks.

Ruin har gått från 100% bonus till crit-skada, till 60%.

Soul Link: från 50% damage absorption gjord av demonen, till ynka 30%.

Nåja, blir väl att testa innan man blir allt för ledsen i ögat. Bra är väl att DoT's har blivit lite mer effektivare och att Death Coil har fått en Fear-effekt.

shit :/ det var jobbig nerf

men !

Summon Felhunter - Has a new, unique sound effect!!

haha moonkin form har ogre dance!!

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

hehe tur man är rogue då slipper man oroa sig för att få buffs ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
hehe tur man är rogue då slipper man oroa sig för att få buffs ^^

Alla vapen med högre speed än 1.7 har ju nerfats i damage i v1.8. Så visst har de "buffat" oss rogues.

Permalänk
Medlem

"The ability to transform Rhok'delar and Lok'delar has been removed, but you can talk to Vartrus the Ancient to receive the item you currently don't possess."

Vad jag läst mig till på forumen så kommer vi hunters kunna använda både staven OCH bågen samtidigt, mums

EDIT: http://img169.imageshack.us/img169/58/roklokwtf6ml.jpg

YAY!

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Jag kan inte tanka ned Test realmen från den officiella sidan! Har någon en länk till en mirror eller något annat så jag kan ladda ned den?

Snälla måste testa en ny talent build

Permalänk
Medlem

suck. Jag får väll försöka förtydliga mig ännu en gång så folk kan fatta vad jag menar.'

1. All BoE går att köpa! (Hur tror ni jag fick min Robe of the Void? (Patternet är BoE))
2. Är något bestämt i förväg är det klart warrior får den
3. Är det med guild är det klart warriorn får den
4. Random grupp, vi anstränger oss lika mycket för att köra instancen, varför ska warriorn få 500g över någon annan? (Hade det funnits en bok för varje klass och man bestämt att man fick sin klassbok, np. Nu är det ett lotteri dör endast en klass kan vinna, enligt er.)
5. Dra inte in MC i det här (se punkt 3)

Kan även tillägga att nej jag har inte greedat på alla boe genom alla instanser jag kört som lowbie. Nej jag är inte en elak girig person som är ute efter att förstöra för andra.

Det som är mest sorgligt är ju folk som bara säger att man är dum i huvudet utan att komma med några argument.

Visa signatur

-You Thought This Would Be A Kickass Signature Didn't You ?
-Though Luck.. (http://www.little-gamers.com)
Getekha 60 Orc Warlock @ Stormscale

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneofakind
Funderar på att konvertera till Mage

Försöker igen: Vad menar han med att "konvertera"? Man kan väl knappast byta klass på en befintlig karraktär?