Första bilden på Nintendo Revolution!!

Permalänk
Medlem

Första bilden på Nintendo Revolution!!

Två till tre gånger starkare än dagens GameCube, hmmm alltså den svagaste av NextGen-maskinerna i så fall, men men det är ju spelen som räknas!

Inte FAKE!!

Edit: Om bilden inte funkar, gör följande:

a) Bild funkar inte
b) copy & Paste länken
c) bild funkar

Permalänk
Medlem

Re: Första bilden på Nintendo Revolution!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Två till tre gånger starkare än dagens GameCube, hmmm alltså den svagaste av NextGen-maskinerna i så fall, men men det är ju spelen som räknas!

http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/615/615008/e3-200...

Inte FAKE!!

Bilden syns inte.

http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/615/615008/e3-200...

Hur vet du att den inte är fake?

Permalänk

Den verkar ju bli den snyggaste iaf.
Ska bli intressant att se vad dom har på gång.

Permalänk
Medlem

Helt klart snyggare än Xbox360 och PS3, stämmer bra överrens med att den skulle ha samma tjocklek som tre dvd-fordral tillsammans!

Permalänk

Det finns länkat på IGN men jag kommer inte åt artikeln av någon anledning.
http://cube.ign.com/

Permalänk

Ser ju snygg och stilren ut.
Iofs... ser lite ut som en liten dator... eller en terminal PC.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Tycker PS3 var snyggare

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Hmm... Nice

Undra hur det kommer sig att alla 3 (Sony,Microsoft & Nintendo) bestämt sig för att tänka på designen, och att alla verkar gjort små slimmade konsoller till skillnad ifrån Xbox (jag klagar inte det minsta på Xbox, har ett själv och kommer nog aldrig göra mig av med det!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Tycker PS3 var snyggare

Hur kan man tycka att ett våffeljärn/brödlåda är snyggare?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Hmm... Nice

Undra hur det kommer sig att alla 3 (Sony,Microsoft & Nintendo) bestämt sig för att tänka på designen, och att alla verkar gjort små slimmade konsoller till skillnad ifrån Xbox (jag klagar inte det minsta på Xbox, har ett själv och kommer nog aldrig göra mig av med det!)

PS3 är faktiskt ungefär lika stor som orginal-xboxen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
PS3 är faktiskt ungefär lika stor som orginal-xboxen.

Oj, my bad

Har inte läst på något om måtten eller så

Har du någon aning om vilken konsoll som blir det minsta denna gången då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Oj, my bad

Har inte läst på något om måtten eller så

Har du någon aning om vilken konsoll som blir det minsta denna gången då?

Revolution, helt klart. Precis som förra gången....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameo
Revolution, helt klart. Precis som förra gången....

Okej, tackar för svaren.

För en gångs skull känns det som att jag kommer bli tvungen att köpa alla 3 konsollerna

Permalänk
Medlem

Kan nån lägga in en fungerande bild? Vore snällt

Edit: Har sett den nu, blev lite besviken faktiskt...

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd

Jag var inte speciellt förtjust i denna information:
http://cube.ign.com/articles/615/615019p1.html

"Two-to-three more times powerful than GameCube". Förhoppningsvis så är det en mer ärlig siffra än den MS och Sony ger. Gissar på att Nintendo som vanligt kommer att vara billigast i alla fall.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Jag var inte speciellt förtjust i denna information:
http://cube.ign.com/articles/615/615019p1.html

"Two-to-three more times powerful than GameCube". Förhoppningsvis så är det en mer ärlig siffra än den MS och Sony ger. Gissar på att Nintendo som vanligt kommer att vara billigast i alla fall.

Egentligen är det inte kraften som är avgörande. Det som spelar roll är hur speltillverkarna gör koden/texturer osv anpassat för den kraft som finns. Eller?
Jag tycker Gamecube har bra prestanda, faktiskt. Metroid t.ex är ju extremt snyggt.

Permalänk
Medlem

gillar den helt klart bättre än Xbox 360s dell-utseende (ser ut som en optiplex GX280 i stort sett)...eller Ps3s solarieutseende..

Menmen, man får ju vänta tills man ser dom IRL innan man säger nått..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tveksamt om det är äkta. Revolution är ju bara ett kodnamn, precis om Gamecube hette dolphin.

Permalänk
Medlem

anund: Rykten går att slutgiltiga namnet är Nintendo RS - Revolution System

Varför inte trycka Revolution på beta-hårdvaran (det är trots allt inte nått mer än det) och sen ändra till final-namnet senare?

tror också att det Kan vara fake, men man vet aldrig.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Egentligen är det inte kraften som är avgörande. Det som spelar roll är hur speltillverkarna gör koden/texturer osv anpassat för den kraft som finns. Eller?
Jag tycker Gamecube har bra prestanda, faktiskt. Metroid t.ex är ju extremt snyggt.

extremt snyggt är ju lite att ta i måste jag säga

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

jag bryter ihop om det är sådär den kommer se ut.. nu hoppas jag bara på en snygg och skön handkontroll istället!

Visa signatur

- Vad är det för fel på oss?!
- Tomas kan inte hålla käften, Anna är full, Åke är kåt, Sara är galen i att bli befruktad, Janne krockar bilar, Rickard går i terapi, Erik är plötsligt bög och Pauline bara gråter, behöver jag fortsätta?

Permalänk

Hmm om den är äkta så tycker jag den är redigt fin. Troligen finast av dom tre. Sen kan man ju undra hur den presterar också när den är så liten.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Om den ser ut så, så är jag imponerad

Permalänk

Större bilder: http://media.cube.ign.com/articles/615/615030/imgs_1.html
Redigt fint måste jag säga.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Avstängd

Nintendo kommer inte ha en suck mot sony och MS

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Hmm... Nice

Undra hur det kommer sig att alla 3 (Sony,Microsoft & Nintendo) bestämt sig för att tänka på designen, och att alla verkar gjort små slimmade konsoller till skillnad ifrån Xbox (jag klagar inte det minsta på Xbox, har ett själv och kommer nog aldrig göra mig av med det!)

Både PS3 och XBOX 360 fokuserar sig inte bara på spelnördarna utan vill även ta sig en plats bland videohyllan. Och då spelar designen stor roll.

It will be 2-3 times more powerful than the Gamecube. The Revolution will feature a free online gamer-matching service using the system's Wi-Fi capabilities It will play Revolution games using a DVD based media, Gamecube games and DVD movies There will be downloadable versions of nearly every Nintendo game (supposedly). Downloadable directly to the Revolution. Ranging from games like Donkey Kong to Super Mario Sunshine (this would imply the Revolution has a harddrive of some sort). The system will be far easier to program games for than competing systems. Quotes: "It's not all about having 'turbo power, it's about what you do with it." "We're about sticking to the soul of gaming."

Förhoppningsvis så får vi se att det blir någoting speciellt. Just nu verkar det bara vara Gamecube 1.5.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Ser inte nå lekfull ut. Stel och tråkig, som en "modern" DVD-spelare.

Permalänk

Det finns säkert många som bara vill ha en billig spelmaskin utan massa multimedia-grejer. Om Nintendo kan erbjuda en ny konsoll med mario eller zelda eller nått under 2500kr till julrushen har dom nog många kunder.

Permalänk
Medlem

Vi får vänta till efter konferensen för o va säkra.
Blev lite besviken på att den inte är så kraftfull. Jag menar, om alla andra har bättre hårdvara än RS så varför inte ha bättre hårdvara i denna.
Dom måste ju fatta att ur många personers perspektiv så går man efter hårdvaran.
Sen skadar det ju inte att ha bättre hårdvara. Kanske inte spelar nån roll nu, men om säg 2-3 år så kommer det att göra.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt