Permalänk
Medlem

utöka räckvidd på trådlös mus

hej, jag sitter nu med ett trådlöst tanhentbord och mus (MS wireless desktop) och har pillat isär radiodosan eller vad man nu kan kalla det... nu vill jag bara veta hur man skulle kunna öka räckvidden nån meter till eftersom nuvarande räckvidd enbart är max 1,5 meter.

i själva dosan så finns det ingen antenn som jag kan se det utan två st potentiometrar 4st "chip" och sedan två svarta boxar typ 3x7 mm stora som det står TOKO på

är det nån som har en aning om hur denna skulle kunna moddas?

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

Placera dosan i brännpunkten på någon gammal parabol så ska du nog få upp räckvidden något..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

man borde kunna byta antenn, nu är antennen säkert på etsad på kortet skulle jag tro.

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

tror det kan bli svårt att förlänga räckvidd, mitt bästa tips är att bygga nån form av signalförstärkare som du kopplar innan antennen.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk

sòk...

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum