Fjärrkontroll till PC, snälla hjälp!!

Permalänk
Medlem

Fjärrkontroll till PC, snälla hjälp!!

Jag måste verkligen ha lite tips nu, jag har letat som en åsna på alla sajter jag kan tänka mig från onoff, stygga pojken till komplett med mera..
Det närmsta en fjärrkontroll till PC jag hittat är Windows Media Center's fjärr, riktigt snygg också. Så det skulle funka fint om man drar en usb förlängninssladd in till tvrummet så man kan sitta där och styra datorn med fjärren.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309575&cks=SER

MEN, funkar den med allt? Funkar den med media program annat än Windows Media Center, typ som nvidia dekoderns mediaprogg?
Det är ju ir-signaler som ir-signaler tycker man, men vem vet med microsoft, skulle inte förvåna mig om dom hade nån jävla spärr i recievern så att bara deras media center kan "dekoda" signalerna. Suck.
Någon som har erfarenhet av denna fjärr? Eller nån annan samt var man kan köpa i malmöområdet? tack!!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Funkar bra till MCE allt är för inställt.
Alla funktioner är "förinställda" behöver inget program osv.
Bara koppla in på usb-porten och köra.

Så om du kommer att använda mce så är det ett givet köp.

Kolla på www.thegreenbutton.com så finns det guider till att använda den för universiellt bruk.. om jag inte missuppfattat det hela.

Permalänk
Medlem

Går att styra med en blåtandsmobil också. Kolla Float's Mobile Agent (funkar antagligen bara med SonyEricsson dock...).

Permalänk
Medlem

tack så hemskt mycket ska kolla upp den där guiden!
var är den guiden exakt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det ska väl finnas en som är tillverkad av logitech också...mycket dyrare men nog också mykcet mbättre..
jag har en sån där mce control....och jag skulle inte klara mej utan den nu....ganska skönt att pausa utan att kuta till datorn...slå skärmen o pausa utan bara ett enkelt knapptryck..
det dåliga är väl att det bara är till windows xp media center 2005 och det finns bara på engelska än...för mej spela det ingen roll men....dessutom har dom snikat in på belysningen längts ner på fjärren....man använder dom i princip aldrig men men .....

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Inte direkt Malmö och inte kan du handla över disk men kolla in på http://www.eksitdata.com/ som har en fjärr för 169:- och hur den funkar får du läsa på länken som finns där med iom att Sweclockers har reccenserat den.

Har ingen erfarenhet av den men den verkar kompetent och priset är inte allt för högt heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
det ska väl finnas en som är tillverkad av logitech också...mycket dyrare men nog också mykcet mbättre..
jag har en sån där mce control....och jag skulle inte klara mej utan den nu....ganska skönt att pausa utan att kuta till datorn...slå skärmen o pausa utan bara ett enkelt knapptryck..
det dåliga är väl att det bara är till windows xp media center 2005 och det finns bara på engelska än...för mej spela det ingen roll men....dessutom har dom snikat in på belysningen längts ner på fjärren....man använder dom i princip aldrig men men .....

så den funkar inte alls över huvudtaget till något annat? man kan inte programmera om knapparna till typ "piltangent höger" och så? då hade man ju kunnat styra andra prog med den. måste veta! och var är den där guiden som förklarade hur man kunde få media center fjärren att funka till annat? plz

Visa signatur

Permalänk

Själv köpte jag en fjärr från eksitdata för 169 spänn. Använder programmet uice som klarar att styra det mesta. En mycket billig och smidig lösning. Enda nackdelen är väl att det är en IR-fjärr, men det duger för min del.

Visa signatur

"?"