Hemnätverk,trådlös router problem.Kommer ej in i nätverket

Permalänk
Avstängd

Hemnätverk,trådlös router problem.Kommer ej in i nätverket

Ja svårt att förklara i topic men jag har ett problem,Jag har kopplat in min trådlösa router till mitt bredbandsmodem vilket har 4 portar.

jag har 2 datorer kopplade direkt in i bredbandsmodemet och den trådlösa routern i den 3e porten

Nu till dilemmat

jag kommer inte åt nån dator utanför routern även fast jag söker efter dom

Jag har ju delat ut 2 datorer i nätverket men det verkar som jag inte har tillgång till mitt hemnätverk

mitt internet fungerar jättebra på den bärbara samt alla andra då

hur ska jag komma åt datorerna utan att behöva koppla den bärbara direkt till bredbands modemet?För just nu så är det enda sättet att komma åt alla datorer :/

Tack på förhand //Robban

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Koppla samtliga datorer till routern istället för till modemet.

Permalänk
Avstängd

jag vill helst vara kopplad utanför routern.Alltid vart Anti hårdvaru säkerhets skit

så allt jäkla strul med ICQ,och andra program man ska skicka filer genom osv osv

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
jag vill helst vara kopplad utanför routern.Alltid vart Anti hårdvaru säkerhets skit

så allt jäkla strul med ICQ,och andra program man ska skicka filer genom osv osv

Det e väl bara öppna portarna för X program som utnyttjar X port(ar)? (kan dock strula när flera användare har router).

Permalänk
Avstängd

jo sant men router suger.Kommer tex bara upp i 70kb/s inkopplad till routern meds jag får runt 850kb/s inkopplad direkt till modemet

Vill och vägrar helt enkelt vara inkopplad mer än nödvändigt till den vita skitlådan

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk

du får nog ta och lära dig konfigurera en router

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Avstängd

jag är inte intresserad av att lära mig det,vill bara veta hur jag hittar dom andra datorerna så enkelt är det

utan att verka förbannad .Som jag tidigare sa så köpte jag den för 100 spänn vilket den kanske är värd om jag får skiten att funka

jag vill inte koppla dom andra datorerna till routern så är det.Ordet router får mig att må illa och brandvägg är ännu värre

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Du kommer inte kunna komma åt de andra datorerna på det sättet du har kopplat. Testa med en switch, kanske funkar bättre och är lite enklare.

Permalänk
Avstängd

hm ska hoppa på den ,Värt varenda krona!.Det är ju det jag säger "ROUTER SUX"

tack C-beat för hjälpen.

Nu ska här fram med hammaren

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A