Permalänk
Medlem

DVI eller VGA??

ska köpa en TFT skärm o jag hade problem att välja men nu har ja bestämt mig för att köpa en Samsung 19'' TFT 913 (som ja läst mkt om här på swec) fast nu till min fråga som gör mig lite förrvirrad: är det värt att lägga några hundra lappar för att få dvi utgång lr kan man nöjja sig med VGA o spara lr lägga ut de pengar på annat tillbehör till datan???

tack på förhand

mvh

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

jag funderade på samma sak, men det blev en 913N tillsut, den utan DVI. Fick ett bra pris på den så jag tog den istället

Permalänk
Medlem

Ta 913N Den utan DVI

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

okeej tack för tipsen ska iväg o köpa den nu då

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

har också 913N och den va lite kontig för ögonen i början men efter 10 min skulle man inte komma på tanken o byta tillbaka

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem

perfekt!!! har precis kommit hem öppnade boxen i bilen till och med hahaha..montera o mekka nu fyfan va underbart vilken skönheet!!!

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
perfekt!!! har precis kommit hem öppnade boxen i bilen till och med hahaha..montera o mekka nu fyfan va underbart vilken skönheet!!!

vad fick du ge för den om man får fråga?

Permalänk

Förstår inte hur man kan köpa en TFT-skärm utan DVI, då D-SUB är en död standard. Känns det inte rätt så tråkigt att behöva använda DVI -> D-SUB-adapter på sitt nya grafikkort för att kunna få bild? Lägg ut några hundra extra och få (i de flesta fall) bättre bild och en framtidssäkrad skärm.

Visa signatur

db^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storstark
Förstår inte hur man kan köpa en TFT-skärm utan DVI, då D-SUB är en död standard. Känns det inte rätt så tråkigt att behöva använda DVI -> D-SUB-adapter på sitt nya grafikkort för att kunna få bild? Lägg ut några hundra extra och få (i de flesta fall) bättre bild och en framtidssäkrad skärm.

VGA kommer ju att följa grafikort ett bra tag till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
vad fick du ge för den om man får fråga?

ja fick ge 3495 för att vara exakt köpte den på intedata här nere i gbg orkade inte beställa från nån internet butik =)..hur mkt fick du ge för din

EDIT: Sittter me skärmen nu o e jättenöjd ska lira BF2 nu

thx för rådet är hel nöjd åter igen

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
ja fick ge 3495 för att vara exakt köpte den på intedata här nere i gbg orkade inte beställa från nån internet butik =)..hur mkt fick du ge för din

EDIT: Sittter me skärmen nu o e jättenöjd ska lira BF2 nu

thx för rådet är hel nöjd åter igen

Okej, i karlstad kunde man inte få tag i 913N billigare än 3800kr så jag tänkte chansa o beställa en 913B på internet för 3800kr (vill inte ha döda pixlar). Men tillslut köpte jag den på elgiganten för 3400kr, prutade ner den från 4000! till 3400kr

Permalänk
Medlem

Har fått för mig att det finns ytterst få bra TFT-skärmar, de flesta verkar inte ha mjuk bild alls och är otrevliga att titta på. Är detta bara något jag har fått för mig eller måste man lägga ner massvis med pengar för att få något att trivas med?

Visa signatur

R.I.P. Jeff Buckley 1966-1997
Soltek SL-K8AV2 VIA K8T800 | AMD64 3000+ (NC) @ 2,2 GHz (220x10) | 2x A-data 512 mb PC3200 1:1 | Leadtek 6800LE (AGP) @ 12/6 410/900 1,3V | Maxtor DiamondMax+9 160 Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
VGA kommer ju att följa grafikort ett bra tag till

Många nya grafikkort kommer idag utan vga-utgång - adapter är ett faktum.

Visa signatur

db^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Okej, i karlstad kunde man inte få tag i 913N billigare än 3800kr så jag tänkte chansa o beställa en 913B på internet för 3800kr (vill inte ha döda pixlar). Men tillslut köpte jag den på elgiganten för 3400kr, prutade ner den från 4000! till 3400kr

hehe okeej bra jobbat 95 kr mindre än för min 913N då fan va nööjd jag är med mitt köp alltså

Citat:

Ursprungligen inskrivet av storstark
Många nya grafikkort kommer idag utan vga-utgång - adapter är ett faktum.

okej adapter..va spelar d för roll en adapter som sitter bak lixxom det är inte så att du ska kolla på den bakre delen av lådan hela tiden o störa dig på den..den kommer ju inte synas..men men alla har ju varsin åsikt.

förresten nån som vet ett deadpixel test proggy??

mvh

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^