Permalänk
Medlem

Korrekt

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Delight är väldigt duktig, han har förtjänat sin julklapp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skitbra program, tackar

Men har du testat den nya verren med att uploada PHP filer?
Den jag har nu har en tendens att krasha när jag gör detta.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Skitbra program, tackar

Men har du testat den nya verren med att uploada PHP filer?
Den jag har nu har en tendens att krasha när jag gör detta.

Det fungerar för mig med nya versionen, har fått betatesta litegrann.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag hade gärna betatestat med

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk

borde inte den nya versionen vara färdig snart?

Permalänk
Medlem

Det kan man tycka. Jag har dock inte haft nått "sug" på att programmera den närmsta tiden, sysselsatt mig med andra grejer, men jag ska nog kunna riva av en spurt nu nån gång och släppa en version.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Det skulle vara kul Kan du titta på förslagssidan jag skrev ihop förut då? Writeboarden. Hade några till saker som jag inte kom ihåg också... Får försöka komma ihåg dem. :>

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill gärna se stöd att ladda upp flera filer på samma gång

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Min version hänger sig numera när jag ska ladda upp filer.
Har bockat i att man ska se processen i trayn.
Men den e bara svart dvs att den inte kan ladda upp :/

Permalänk
Medlem

Go go go, *ger en spark i röven* till Delight! Men samtidigt en puss för att han kommer med såna bra program, hehe.

Ser fram emot nästa version.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Relik 📜

Hur går det med nästa v?

Mitt har börjat bete sig underligt, börjar om mitt i filer och liknande..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ah shitt påmfritt, behöver ta nått motivationshöjande medel bara så sätter jag igång när som helst....

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Relik 📜

*smsar över lite weed*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Drog ner programmet och tänkte prova. Saker jag la märke till:

*Riktig installer. Nu är det inte så svårt att zippa upp filen. Men en installer vore fint, där man kan ange kontoinställningar etc etc.

*När man fyller i kontoinställnigar så är det ju förifyllt lite "värden". När man tabbar igenom markeras inte den skrivna texten utan man måste markera själv.

*Tycker det skulle kännas mer logiskt om pilen i ikonen skulle peka neråt

*Provade sedan att göra en överföring, funkade utan något krångel. Clipboard funktionen var ju kanon. Dock så skulle (som det stog i ett annat inlägg) ikonen i trayen få ligga kvar ett tag. Nu blinkade den bara till.

*Provade att göra en överföring till direkt efter (för att se vad det var som blinkade till i trayen till och med )
1: såg att ikonen var helt svart.
2: Det gick inte att göra överföringen alls. Vet inte om det beror på att man väl loggat in och sedan försöker logga in igen precis efter eller vad man ska säga. Gick gjorde det inte i alla fall. Resulterade i fel #2

Det var det jag märkte under och efter "installationen". Klockrent program. Visst finns det en del kvar att göra, men när det är sådana här egna projekt så kan man ju inte klaga
Tycker dock kanske du kan efterlysa hjälp av alla andra duktiga programmera (jag är inte en) på forumet för vissa funktioner som du sen bara trycker in i programmet.

Keep it coming!

Permalänk
Medlem

Addelante, allt du begär finns redan inlagt i den nya versionen Allt utom en installer som är en smal sak att fixa. Nu har jag bara lite strul med själva FTP-funktionerna, annars fungerar det rätt bra.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Jag laddade hem den som var på första sidan? :/

Permalänk
Medlem

ah, jag som var oklar. När jag pratar om "nya versionen" menar jag den som jag håller på och utvecklar som jag inte släppt ännu. Sorry.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Aha ok Gött.
Btw, märkte en sak till. Går det att flytta "dump file" högre upp i listan när man högerklickar? Skulle spela upp en film och skulle gå in på "öppna med" men råkade givetvis klicka på dump file istället. En mindre farlig placering vore gött

Har du lagt till en avbryt funktion också? Fick köra ctrl alt del, men vore ju bra om man bara kunde klicka på ikonen i trayen och avbryta överföringen.

Det var något mer, men det flög ur skallen

Permalänk

nu har ni all rätt att klaga på mig för att jag inte har läst igenom hela tråden.. men jag undrar bara om det går o ladda upp filer till undermappar på ftp:n?
alltså du loggar in på ftp:n sen vill du att filen ska hamna i typ public_html direkt istället för i roten.. går det?

Permalänk
Medlem

jepp det går bra även i gamla (senaste) versionen. Står det inte directory eller nått?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

vet inte.. har inte kollat

Permalänk

Tänkte "bumpa" mitt förra inlägg. Om du har lust att svara

Permalänk
Medlem

GRYMT program!

Fan, det där kan du tjäna pengar på

Precis det där har jag letat efter länge! Tackar!

Haha att jag inte hittat den här tråden innan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Addelante
Tänkte "bumpa" mitt förra inlägg. Om du har lust att svara

Jag tror man kan avbryta genom att klicka på ikonen redan i nuvarande versionen. Högerklicksalternativet hamnar där windows vill. Hamnar som alternativ nr 5 eller nått på min dator. Högst upp på din eller?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

Ok. Jag provade, men hände ingenting. Men får prova igen.

Ah, tråkigt. Jag skulle vilja flytta alternativet lite.
Nu ser det ut så här: (uppladdat med ditt program förstås )

Skulle vilja ha, i alla fall möjligheten, "dump file" liggandes antigen högre upp eller längre ner. Jag brukar använda mig av "öppna med" ganska ofta. Som det hände för mig så klickade jag givetvis för fort och valde då att skicka upp en stor fil istället för att komma i rätt meny.
Kanske lite väl mycket i-landsproblem över det men om jag kunde välja en annan placering vore det kanon. Fast nu verkar det ju tyvärr inte så.

Edit: Har för mig att någon lagt förslag att flytta det till "send to" menyn istället. Har du haft det uppe på idebordet eller?

Permalänk
Medlem

om du placerar en genväg till exefilen i sendto-mappen (ligger i \mittanvändarnamn\SendTo (dold mapp)) så fungerar det oxå.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Riktigt fint, synd att man bara har sftp,
någon som vet om det finns liknande för sftp?

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Det är ganska intressant hur denna tråd ständigt bumpas upp... Det är ett bra tag sen den skapades...

Visa signatur

GCS/GE/GCM d-- s--: a? C+++ UBL+++ P+>++++ L+++(++) E--- W+++ N-(+) o-- w--- O- M++(-) V-- PS PE+++ Y+ PGP- t--- 5-- X-- R- tv- b++ DI++++ D---- G e* h r%(++) y?