Nintendo 8-bit spel jag varvat utan fusk.

Permalänk
Avstängd

Nintendo 8-bit spel jag varvat utan fusk.

Såg tråden "Dom här spelen har jag varvat utan fusk!" och jag snodde det rakt av fast Nintendo 8-bit spelen jag varvat utan fusk.

Chip N Dale
Duck Tales
Faxanadu
Gun Smoke
Kung-Fu (bara några varv inte 50 eller vad det är)
Punch Out
Super Mario Bros
Super Mario Bros 3
Track & Field 2 (alla grenar första gången iaf)
Wizards & Warriors
Zelda (HELA alltså 2 varv)

Kan inte komma på mer. Finns kanske några mer men dom minns jag ej.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

This is a cause to happiness.. Or not.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nurfen
This is a cause to happiness.. Or not.

ok

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Denna tråd hade varit roligare om den hette "Vilka spelhar du varvat till NES - 8 Bits. I vilket fall, dessa har jag klarat:

Super Mario
Super Mario 2
Super Mario 3
Castlevania 1
Zelda
Kidicarus
Punch Out
Chip n Dale
Chip n Dale 2
Mega Man
Mega Man 2
Mega Man 3
Mega Man 4
Mega Man 5
Mega Man 6
Metroid
Bubble Bobble
Turtles
Festers Quest

Får kompletera listan senare, är för trött nu.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Denna tråd hade varit roligare om den hette "Vilka spelhar du varvat till NES - 8 Bits. I vilket fall, dessa har jag klarat:

Super Mario
Super Mario 2
Super Mario 3
Castlevania 1
Zelda
Kidicarus
Punch Out
Chip n Dale
Chip n Dale 2
Mega Man
Mega Man 2
Mega Man 3
Mega Man 4
Mega Man 5
Mega Man 6
Metroid
Bubble Bobble
Turtles
Festers Quest

Får kompletera listan senare, är för trött nu.

Hur gjorde du med Mega Man spelen som aldrig släpptes i Sverige?

Och bubble bobble har jag svårt att tro på från bana 1 till slutet utan att dö och använda koderna man får för att komma till den banan man var på.

Turtles lyfter jag för hatten för fi fasen. Fuskade och sparade med emulator och klarade det. Klarade nästan inte då heller mot slutet

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Jag har haft alla (har varit Tv-Spels samlare, men bara behållt de jag tycker är roligast i dagsläget) Men det är bara Mega Man 6 som inte släpptes i sverige. 1-5 Släpptes av Bergsala. Bubble Bobble behövde man inte dö för att klara, tror iofs inte jag var ensam, tror vi var 2 st som spelade. Delad glädje = Dubbel glädje, jag vet vi körde igenom bonus banorna också. Turtles minns jag inte var så svårt som du skrev, det spelade jag igenom när ja var lite knodd (ca 9 år).

Om du är ute efter något NES Spel ka njag rekommendera att du spanar in www.tradera.com där säljs det grymt många NES titlar.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Zelda 2
Turtles 2
Trojan
Ikari Warriors
SMB 3
SMB

Dom jag kommer ihåg så här på rak hand. Listan kan göras mycket längre.

Permalänk
Medlem

Zelda 2

Som jag skrek när jag äntligen dödade den där flygande blå/röda blobben (vad han nu hette) och så besviken jag blev när det inte var slut i och med det, man skulle ju dessutom slåss mot sin egen själ eller skugga eller nåt men det gick till slut det också, ett av barndomens små minnen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_a
Zelda 2

Som jag skrek när jag äntligen dödade den där flygande blå/röda blobben (vad han nu hette) och så besviken jag blev när det inte var slut i och med det, man skulle ju dessutom slåss mot sin egen själ eller skugga eller nåt men det gick till slut det också, ett av barndomens små minnen.

Dark Link?

Permalänk
Medlem

Maniac Mansion

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

Maniac Mansion var svårt finns nå Maniac Mansion Deluxe att tanka, minns inte alls hur man lyckades klara det förut

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner MMDeluxe för några månader sedan och spelade igenom det på 30 minuter.

När jag väl kom in i det mindes jag precis hur jag gjorde på nes:et.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

Hmmm
Kid Icarus
Turtles 2
Super Mario
Metroid
Chip 'n Dale
Duck Tales

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tombee
Zelda 2
Turtles 2
Trojan
Ikari Warriors
SMB 3
SMB

Dom jag kommer ihåg så här på rak hand. Listan kan göras mycket längre.

Ikari Warriors går väl inte att klara utan fusk?

Permalänk
Medlem

Jag trodde Ikari Warriors var ett evighetsspel.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

klarade super mario bro's 1 för typ ett år sen, då jag stötte på ett gammalt nes.
klarade det aldrig som liten. moahahaha, revenge!
ångrar ju att jag sålde det.

sen klarade jag säkert nå andra lir jag hade då...

Permalänk
Medlem

SMB 1
SMB 2
SMB 3
Metroid
Turtles 2
Chip 'n Dale
Duck Tales
Maniac Mansion
Mega Man 2
Mega Man 3
Mega Man 4
Bionic Commando
Rush 'n Attack
Kabuki - Quantum Fighter
RC Pro Am (finns inget slut på spelet, med varva menar jag spela alla banor så de börjar om från början igen)
Solar Jetman
Eliminator Boat Duel
Power Blade
Gremlins 2
North & South
Street Gangs
Trojan
Bigfoot

och ett gäng till. fyller på listan om jag kommer på fler.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Jag har haft alla (har varit Tv-Spels samlare, men bara behållt de jag tycker är roligast i dagsläget) Men det är bara Mega Man 6 som inte släpptes i sverige. 1-5 Släpptes av Bergsala. Bubble Bobble behövde man inte dö för att klara, tror iofs inte jag var ensam, tror vi var 2 st som spelade. Delad glädje = Dubbel glädje, jag vet vi körde igenom bonus banorna också. Turtles minns jag inte var så svårt som du skrev, det spelade jag igenom när ja var lite knodd (ca 9 år).

Om du är ute efter något NES Spel ka njag rekommendera att du spanar in www.tradera.com där säljs det grymt många NES titlar.

Tradera vet jag har redan köpt lite där Men tack iaf.

Bubble Bobble måste var extremt mycket enklare på NES än på C64 asså. Mot slutet i Turtles sista banan där var det knivigt fi fasen

EDIT:

Nike54: Ikari Warriors. Det håller jag med om. Om han inte är jävligt duktig. Vi körde ju med ABBA fusket och klara det inte. Ofta pga en bugg så man fastna i väggen eller dyl

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Mario
Megaman 1-2-3-4-5-6
kommer inte på mera var med Super nintendo jag spelade

Permalänk
Avstängd

Fasen hade alla mega man 6 fast det inte släpptes i sverige?? Mega Man 1 när man komme till den där sandhögen eller vad det är som flytter sig från vänster till höger från höger till vänster. Där ska ni ha credz för att ni klarade

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Tradera vet jag har redan köpt lite där Men tack iaf.

Bubble Bobble måste var extremt mycket enklare på NES än på C64 asså. Mot slutet i Turtles sista banan där var det knivigt fi fasen

EDIT:

Nike54: Ikari Warriors. Det håller jag med om. Om han inte är jävligt duktig. Vi körde ju med ABBA fusket och klara det inte. Ofta pga en bugg så man fastna i väggen eller dyl

Med Abba fusket har jag klarat det, eller om vi var två. Men nu när du säger det så minns jag att man kunde fastna i väggar och skit. riktigt störande.

Btw så hade jag faktist en lista på alla NES spel jag klarat när jag var liten. Vete fan var den tog vägen sen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nike54
Med Abba fusket har jag klarat det, eller om vi var två. Men nu när du säger det så minns jag att man kunde fastna i väggar och skit. riktigt störande.

Btw så hade jag faktist en lista på alla NES spel jag klarat när jag var liten. Vete fan var den tog vägen sen.

Man kom till ett kontor eller något i slutet och skulle skjuta i väggen va?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Man kom till ett kontor eller något i slutet och skulle skjuta i väggen va?

Ja det stämmer nog. Har inte spelat det på säkert 10 år så jag minns inte så där jättebra

Permalänk
Medlem

Bionic Commando. Var tvungen att ha skiten på en hel dag pga att det inte gick att spara.

Jag är jäkla stolt faktiskt.

Visa signatur

DIn mamma.
Crazy Frog - Kompis

Permalänk

Megaman 1,2,3,4
Super Mario Bros 1,2,3
Zelda 1,2
Metroid
Chip N Dale
Gun Smoke

Nu räknar jag inte upp de spel jag klarat på emulator.

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slint
Bionic Commando. Var tvungen att ha skiten på en hel dag pga att det inte gick att spara.

Jag är jäkla stolt faktiskt.

Varvade jag för någon vecka sedan, tog nån timme.

Permalänk

Re: Nintendo 8-bit spel jag varvat utan fusk.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Såg tråden "Dom här spelen har jag varvat utan fusk!" och jag snodde det rakt av fast Nintendo 8-bit spelen jag varvat utan fusk.

Chip N Dale
Duck Tales
Faxanadu
Gun Smoke
Kung-Fu (bara några varv inte 50 eller vad det är)
Punch Out
Super Mario Bros
Super Mario Bros 3
Track & Field 2 (alla grenar första gången iaf)
Wizards & Warriors
Zelda (HELA alltså 2 varv)

Kan inte komma på mer. Finns kanske några mer men dom minns jag ej.

Var ju trevligt :/

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Medlem

Mega Man 1
Mega Man 2
Mega Man 3
Mega Man 4
Mega Man 5
Mega Man 6
Mario bros 1
Mario bros 2
Mario bros 3
Zelda 1
Zelda 2
Chip n Dale
Duck Tales 1
Duck Tales 2
Solstice
Addams Family
Maniac Masion

Till att börja med

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Varvade jag för någon vecka sedan, tog nån timme.

haha..

yeeeeahh riight.

okej, då , men jag var typ bara 8 år.

Visa signatur

DIn mamma.
Crazy Frog - Kompis

Permalänk
Medlem

Det tar inte särskilt lång tid, vet man vart man ska så går det fort. Du behöver t.ex. inte gå igenom alla banor i spelet, och så behöver man ju inte springa överallt på banorna heller. Jag kan det spelet ganska helt utantill så