Nintendo 8-bit spel jag varvat utan fusk.

Permalänk
Medlem

Super Mario bros 2
Super Mario bros 3
( Har första Super Mario bros men orkade aldrig klara ut det )
Metal Gear: Snake's revenge
Gun smoke
Duck Tales
Batman
Castelvania
Rush n' attack
Shadowgate
Några Megaman spel, kommer inte ihåg vilka
Ice climber
Turtles
Turtles 2

+ några andra som jag har glömt

Permalänk
Avstängd

Det det är komiskt att alla som klarat ett Mega Man spel har inte bara lyckats med typ 1:an och 3:an utan alla klarat alla 6 när inte ens 6:an fanns att köpa i Sverige.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

megaman anniversary collection kanske?

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Det det är komiskt att alla som klarat ett Mega Man spel har inte bara lyckats med typ 1:an och 3:an utan alla klarat alla 6 när inte ens 6:an fanns att köpa i Sverige.

Jag hade aldrig Nintendo när jag var liten, utan satt och spelade hos polare. Jah har däremot köpt ett 50 tal spel nu på senare år och kört igenom dem. Ang MM6 slå till nu så kan du lägga in det på din lista: http://www.tradera.com/auction/aid_15962598

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Jag hade aldrig Nintendo när jag var liten, utan satt och spelade hos polare. Jah har däremot köpt ett 50 tal spel nu på senare år och kört igenom dem. Ang MM6 slå till nu så kan du lägga in det på din lista: http://www.tradera.com/auction/aid_15962598

Nja samlar bara svenska releaser en så länge. Har aldrig varit för Mega Man. Vet inte varför.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nja samlar bara svenska releaser en så länge. Har aldrig varit för Mega Man. Vet inte varför.

Jo jag med, bara bergsala som gäller, men har man spelat igenom 1-5 kan man inte sluta där

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Jo jag med, bara bergsala som gäller, men har man spelat igenom 1-5 kan man inte sluta där

Jasso så du modda din enhet för 6:ans skull?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jasso så du modda din enhet för 6:ans skull?

Ja delvis, sedan visade det sig att jag att SMB2 var från USA också ....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns inte en hjalmar att jag kan komma ihåg alla de spelen!

Permalänk
Medlem

Jag har ALDRIG varvat ett nintendo 8-bitar spel.. inte ens super mario!

EDIT: fixade ett stavfel

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

Metroid
Castlevania simon's quest
rush'n attack
Turtles 2
Trojan
Batman
Solar Jetman
Starwars
Blue Shadow
Terminator(fanns bara att hyra har jag för mig)
Double Dragon 1
Double Dragon 2
Dobile Dragon 3
Megaman 1
Megaman 2
Megaman 3
Megaman 4
Super mario bros 1
Super mario bros 2
Super mario bros 3
Ducktales
Chip'n Dale
Bionic commando
Shadowgate
Captain planet
Defender of the crown
Kabuki Quantum Fighter
Robocop
Tom and jerry
Bigfoot
BlasterMaster(dock lite osäker på jag varva det)
The Battle of Olympus

jaja här var några av dom jag kom ihåg...angående double dragon spelen så kan det hända att nån av dom spelade jag på amigan dock är jag säker på att 3:an var till nes.

Edit: Lakanman angående sandubben(såg att du kommenterat om han tidigare) i megman 1 så var jag först i klassen att klara av han!!=)...gissa om jag var stolt.
Han var mycket svår om man inte gjorde på exakt rätt vilket tog "några" ggr att lista ut men när man väl kunde han blev han bus enkel.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Metroid
Castlevania simon's quest
rush'n attack
Turtles 2
Trojan
Batman
Solar Jetman
Starwars
Blue Shadow
Terminator(fanns bara att hyra har jag för mig)
Double Dragon 1
Double Dragon 2
Dobile Dragon 3
Megaman 1
Megaman 2
Megaman 3
Megaman 4
Super mario bros 1
Super mario bros 2
Super mario bros 3
Ducktales
Chip'n Dale
Bionic commando
Shadowgate
Captain planet
Defender of the crown
Zelda
Kabuki Quantum Fighter
Robocop
Tom and jerry
Bigfoot
BlasterMaster(dock lite osäker på jag varva det)
The Battle of Olympus

jaja här var några av dom jag kom ihåg...angående double dragon spelen så kan det hända att nån av dom spelade jag på amigan dock är jag säker på att 3:an var till nes.

Edit: Lakanman angående sandubben(såg att du kommenterat om han tidigare) i megman 1 så var jag först i klassen att klara av han!!=)...gissa om jag var stolt.
Han var mycket svår om man inte gjorde på exakt rätt vilket tog "några" ggr att lista ut men när man väl kunde han blev han bus enkel.

Otusan.. känner ingen som klarat han fasen =).. *Lyfter på hatten*.. Klarade du Zelda på 2 varvr? Andra varvet är ju borgar osv på andra ställen. Man måste ju klara det två. Suger att göra men känns som man måste så man känner att det är rätt

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Otusan.. känner ingen som klarat han fasen =).. *Lyfter på hatten*.. Klarade du Zelda på 2 varvr? Andra varvet är ju borgar osv på andra ställen. Man måste ju klara det två. Suger att göra men känns som man måste så man känner att det är rätt

Angående Zelda har jag faktiskt inte spelat igenom det andra varvet mest på grund av att det kändes onödigt men vi får väl stryka den från listan=)

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Angående Zelda har jag faktiskt inte spelat igenom det andra varvet mest på grund av att det kändes onödigt men vi får väl stryka den från listan=)

Tror dom flesta tror dom har klarat det efter ett varv men ICKE

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Tror dom flesta tror dom har klarat det efter ett varv men ICKE

Jao ska man vara petig så är det ju som du säger men det känns bra drygt att köra om det igen:D hehe för min del får första varvet vara nog:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

orka skriva hela listan....

gradius var jag stolt när jag klarade första gången utan att fuska...
men senare i tiden klarad jag 3 varv utan att dö

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

SMB 1,2,3
MegaMan 1-4
Zelda 1
Chip 'n' Dale
Double Dragon 3
Blue Shadow
Trojan
Guardian Legend
Turtles 1,2
Faxanadu har jag för mig att jag klarade, dock inte 100% säker.
Kabuki Quantum Fighter
Powerblade
Section Z
Star Force
Lolo 3
Sedan säkerligen några andra som jag glömt bort...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Bubble Bobble måste var extremt mycket enklare på NES än på C64 asså.

Jag har bara spelat Bubbel Bobble på NES en gång och jag minns inte riktigt hur det var. Men Bubble Bobble till C64 var mitt favoritspel. Jag spelade det med en kompis nästan varje dag. Jag vet inte hur länge vi spelade det, men vi kunde alla banorna utantill och visste exakt var man skulle stå för att klara banan enklast. Tex, på först banan skulle man snabbt hoppa upp till översta "hyllan". Där dyker det upp ett par skor som gör att man springer snabbare. Om båda spelarna stod på stället som skon dök upp så fick båda spelarna bonusen.

Vi varvade BB varje gång vi spelade det med ett få undantag.

Det var en bana som vi hade mycket svårt för. Man startade i en vägg. Oftast klarade vi bara banan genom att det dök upp ett paraply som vi kunde ta och därmed hoppa över den bannan. Men det gick att klara banan med lite tur. Om man sköt en bubbla på exakt rätt tillfälle när man hoppade så gick den inte alltid sönder, och man kunde därmed hoppa ut ur väggen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fercius
Jag har bara spelat Bubbel Bobble på NES en gång och jag minns inte riktigt hur det var. Men Bubble Bobble till C64 var mitt favoritspel. Jag spelade det med en kompis nästan varje dag. Jag vet inte hur länge vi spelade det, men vi kunde alla banorna utantill och visste exakt var man skulle stå för att klara banan enklast. Tex, på först banan skulle man snabbt hoppa upp till översta "hyllan". Där dyker det upp ett par skor som gör att man springer snabbare. Om båda spelarna stod på stället som skon dök upp så fick båda spelarna bonusen.

Vi varvade BB varje gång vi spelade det med ett få undantag.

Det var en bana som vi hade mycket svårt för. Man startade i en vägg. Oftast klarade vi bara banan genom att det dök upp ett paraply som vi kunde ta och därmed hoppa över den bannan. Men det gick att klara banan med lite tur. Om man sköt en bubbla på exakt rätt tillfälle när man hoppade så gick den inte alltid sönder, och man kunde därmed hoppa ut ur väggen.

Det där med att man fick bonusen båda två hade jag ingen aning om. Måste jag berätta för mina 2 polare som var helt galna i det spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag och min bror var upp emot 100 spel på vår lista.
Ingen trodde på att vi klarade spelen, så vi spelade in alla varvningar.
Har dem på ett gammalt vhs-band.
Vi ville bli "power-players" i nintendo-tidningen, men fick aldrig tummen ur.
Har klarat zelda 1 båda varven, utan att dö, det är min största bedrift.
Spelet som vi dock gick bet på, rygar.. har jag än idag itne klarat.. grrrr.
Annars så klarade vi så gott som alla spel som kom ut i samma vecka som de kom ut, bara ut o hyra o låas in sig hela helgen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krexx
jag och min bror var upp emot 100 spel på vår lista.
Ingen trodde på att vi klarade spelen, så vi spelade in alla varvningar.
Har dem på ett gammalt vhs-band.
Vi ville bli "power-players" i nintendo-tidningen, men fick aldrig tummen ur.
Har klarat zelda 1 båda varven, utan att dö, det är min största bedrift.
Spelet som vi dock gick bet på, rygar.. har jag än idag itne klarat.. grrrr.
Annars så klarade vi så gott som alla spel som kom ut i samma vecka som de kom ut, bara ut o hyra o låas in sig hela helgen.

Rygar klarade en polares farsa. Det är den enda jag hört klarat Rygar.

Visa signatur

Permalänk

Rygar

Rätt stolt än idag att jag klarat av skiten.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Det tar inte särskilt lång tid, vet man vart man ska så går det fort. Du behöver t.ex. inte gå igenom alla banor i spelet, och så behöver man ju inte springa överallt på banorna heller. Jag kan det spelet ganska helt utantill så

det luktar nesticle, fraps och speedrun!

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockos
det luktar nesticle, fraps och speedrun!

Det luktar Nintendo 8-bit en orginal kasset med Bionic Commando. Lite tid och lite skicklighet.

Permalänk
Medlem

har du tv-in på ditt graffe då? för här på swec räcker det inte med tomma ord!

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr har jag inte det, men jag känner inte riktigt att jag måste bevisa nåt. Jag klarar mig bra med vetskapen om att jag kan klara det spelet på såpass kort tid, och om ni inte väljer att tro mig så är det erat problem

Permalänk
Avstängd
Citat:

Nej tyvärr har jag inte det, men jag känner inte riktigt att jag måste bevisa nåt. Jag klarar mig bra med vetskapen om att jag kan klara det spelet på såpass kort tid, och om ni inte väljer att tro mig så är det erat problem

Jag tror dig. Det spelet har jag nog aldrig kört mer än 2 minuter. Vet inte varför. Tyckte det var coolt med den där grejen man sköt iväg för att ta sig upp. Vet ifan varför jag aldrig körde det mycket. Får ropa in det på tradera kanske. Är det värt att köpa tro?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är helt klart värt att köpa, jag tycker det är kul som fan. Men smaken är ju som baken, (världelöst ordspråk iofs, stämmer ju inte alls)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det är helt klart värt att köpa, jag tycker det är kul som fan. Men smaken är ju som baken, (världelöst ordspråk iofs, stämmer ju inte alls)

Det gör det väll. Smaken är som baken (delad)

Visa signatur

Permalänk

nån som klarat cobra triangle?
vet att jag varit på sista bossen flera gånger
och vill gärna tro att ja fick ihjäl han men
tyvärr tror jag aldrig det inträffade.