Poker odds program, formler, tips och trix?

Permalänk
Medlem

Poker odds program, formler, tips och trix?

Jo nu är det så att jag undrar vilket det bästa poker odds programet är, och hur det funkar.

Jag kan själv räkna ut att om jag sitter med endast klädda kort på handen, och floppen (korten på bordet) också alihopa är klädda så finns det en stor risk att min/a motståndare har klädda också.

Men jag vill kunna räkna ut lite bättre saker, räkna ut odds, hur en kortlek beter sig och hur stora chanser jag har med kort osv.

Tänkte att jag lägger tråden hära, för ni här i denna forums del brukar vara tekniska och smarta.

Jag letar efter program, formler, böcker, tips och tricks för att räkna ut odds i kortspel.

Några tips?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk

Re: Poker odds program, formler, tips och trix?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome
Jag kan själv räkna ut att om jag sitter med endast klädda kort på handen, och floppen (korten på bordet) också alihopa är klädda så finns det en stor risk att min/a motståndare har klädda också.

Det var en av de dummaste sakerna jag någonsin hört. (jag måste börja göra en lista av alla dessa saker)

Permalänk
Medlem

lär dig räkna kort .. gör dig nog väldigt populär :rolleyes:,
tror inte du kommer att få så mycket hjälp här om du vill "fuska" dig till pengar, lär dig spela ordentligt istället.

Permalänk
Medlem

Det är inte fusk.

Citat:

Varför? Om de ligger klädda på bordet och du har klädda på handen så finns det ju färre klädda kvar och det är mindre sannolikhet att någon annan har dem? Däremot är det större sannolikhet att folk spelar klädda kort än ickeklädda (i de flesta fall)

Du får helt enkelt prova att rulla ut alla möjliga floppar å se hur många du vinner osv..Exempelvis säg att du har en viss hand på floppen. Du kan då ta alla möjliga andra händer som kan förekomma och se hur många av dem som du slår. För enklare odds, exempelvis "Vad är oddsen för att ja får en färg om jag har 4 i samma färg på floppen" kan du använda enkel kombinatorik.

Brukar dock bli slött att "simulera" exakt, ofta slumpar man bara fram några tusen floppar och kollar dem.

Visa signatur

Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because OCT 31 == DEC 25 !

Permalänk
Medlem

http://www.pokerinspector.com/

Kanske en hjälp.. vet inte.

Visa signatur

"My lifestyle determines my deathstyle!"

Permalänk
Medlem

jag försöker inte fuska, det är inte så, utan jag letar efter tips och trix för att lära mig bli en bättre spelare och inte varje gång man vinner tänka "poo, det var nära att mina pengar försvann, nu måste jag chansa mindre"

Jag bara undra om nån hade erfarenhet av kortspel i all allmänhet och kunnde ge tips på böcker osv.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Det finsn många bra program att använda sig av, men de kostar allihopa en slant. Har du 1000kr att lägga på program så kan du få 2st som är riktigt bra som täcker allt man behöver. Kolla runt på pokerforum för mera tips istället för på sweclockers

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

det finns ett program som heter Holdem Spy som mina böder andvänder ibland, tror man sak ha det på när du tex sitter på ett bort på multipoker eller expekt eller ngt sånt. googla på det, jag tror att du kommer behöve det..

Visa signatur

the vineyard

Permalänk
Medlem

Poker Eval är ett C-bilbiotek för att evaluera pokerhänder.
http://freshmeat.net/projects/poker-eval/
Open Source.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whodoo
Däremot är det större sannolikhet ... (i de flesta fall)

Permalänk

Inte konstigt att så många förlorar pengar på poker...
VEM har lärt dig det där?!!!

EDIT: Tror inte att räkna kort kommer hjälpa så mycket i poker...

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Som tuffejalle säger hjölper det inte mycket att räkna korten då de blandas om efter varie giv. Men att räkna utt sina chanser kan vara avgörande. Det absolut bästa är att ta reda på hur programet slumpar (gissar att du spelar online) då kan du räkna utt vilka kort motstondaren har. Men lätast här ju att räkna utt oddsen (säkert det ända lagliga också?).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Som tuffejalle säger hjölper det inte mycket att räkna korten då de blandas om efter varie giv. Men att räkna utt sina chanser kan vara avgörande. Det absolut bästa är att ta reda på hur programet slumpar (gissar att du spelar online) då kan du räkna utt vilka kort motstondaren har. Men lätast här ju att räkna utt oddsen (säkert det ända lagliga också?).

jo det funkade ju bra när nätpokern var ny och siterna inte förstog bättre än att använda slumpfunktionerna i tex C++ och använda serverklockans tid som frö. Som jag förstog det så fanns det de som kunde fuska fram korten hos motståndarna ganska enkelt på den tiden.

Idag är sådant fusk i praktiken omöjligt (iaf på alla större nätverk) här kan ni titta på hur paradise poker blandar sin kortlek idag.

Visa signatur

Confused by earlier errors. Bailing out...
pluggakuten.se - Din läxhjälp på internet