Jag snackade med Fasadglas idag, en firma jag trodde kunde hjälpa mig med beskärning av glas, men icke..
Jag har en glasskiva som är 160x10x0.5cm stor. Det är som så att jag vill skära ut en massa glasstavar som är 10x1x0.5cm stora. Jag behöver ungefär 160 bitar (från 2 hela skivor) och undrar om det är någonting man kanske kan försöka sig på själv? Eller är det såpass svårt att det inte är värt att testa?
Jag tänkte annars köpa mig en bra glasskärare och bygga en liten fix för glaset och sedan skära det själv. Kan det fungera eller är glasstavarna - som ska vara 1cm breda - för smala??
Jag har hört med två glasmästare förutom Fasadglas, men de har ingen riktig tid för sånt då de främst sysslar med fönster av olika slag. Att skära ut 160 glasstavar är ingenting de gärna sysslar med.
Så jag har antingen endast talat med sura glasmästare, eller så sysslar de inte med sånt - vilket de borde, för de är ju glasmästare.
Så har ni tips och råd om glasskärare (dvs verktyget) eller glasmästare i sthlm lyssnar jag.
Mvh Patrik