Permalänk

3g internet, prövat?

kan inte få adsl, och satellit dubbelriktat är alldeles för dyrt.

funderar på 3G (jo jag har täckning) och undrar vilken som vart bäst för er som testat?
har vart i kontakt med 3 och vodafone, pga att det är de som är aktuella, 499kr i månaden fast pris.

verkar ju skysst med tanke på att 56k kostar mer plus att de går sämre.

somsagt, någon som har positivt om detta lr tvärt om?
hastigheter osv?

testade en gång med en vanlig 3g mobil å då så låg de på 40kbsek i stan och 20 i skogen.

tack på förhand därdå ;]

Visa signatur

AMD Barton 2500+ | Abit NF 7-S v2.0 | 512 DDR TwinMOS 2x256 PC3200| Shappire radeion 9200 128| Western Digital 120GB 7200

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit det som nödlösing om det inte fick att få ADSL eller RadioLAN

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att det funkade utmärkt under den tiden telia hade det gratis.
Angående det där med hastigheten så kanske masten du testade med på landet var en 3GIS-mast. De var nämligen lite strypta innan. Vet dock inte hur det är nu, men enligt en jag pratade med på tre så ska det numera vara samma hastighet på landet som det är i stan, förutsatt att du har 3G-mottagning där du bor.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jag kör, fungerar sådär. ca 15kb/sec. Downtimen är ganska hög. masterna krånglar en del.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Jag tyckte att det funkade utmärkt under den tiden telia hade det gratis.
Angående det där med hastigheten så kanske masten du testade med på landet var en 3GIS-mast. De var nämligen lite strypta innan. Vet dock inte hur det är nu, men enligt en jag pratade med på tre så ska det numera vara samma hastighet på landet som det är i stan, förutsatt att du har 3G-mottagning där du bor.

Okej, jag prövade (3)Tre:s tjänst, och när jag tänker efter så kan det hända att det är strypt här på landsbyggden. de har slängt upp en till mast här nu för ett halvår sedan så de borde ju tabort det tycker man. vad jag hört så är det Telia som står för de största delen av näten och tre & vodafone som köper in sig på dessa?

Hoppas det är samma som i stan, blir nog vodafone data, stör mig dock på att det var en person inne samtidigt som jag var inne i butiken i sthlm och hade seriösa problem. men de var antagligen en tillfällighet...

må säga att jag fick några intressanta svar, någon mer som har någon varning om detta eller tips?

Visa signatur

AMD Barton 2500+ | Abit NF 7-S v2.0 | 512 DDR TwinMOS 2x256 PC3200| Shappire radeion 9200 128| Western Digital 120GB 7200

Permalänk

När comviq kompis körde med gratis surf i 6 månader, så använde jag det dagligen till min bärbara. Helt okej fart, satt och tankade dygnet runt med den nästan. Men det är fruktansvärda fördröjningar. Jag hade som minst 180ms till sunet.

Så ta det som sista nödlösning.

Permalänk

Det får bli det, som nödlösning, tills de har byggt ut min station, vilket är om 5-6 år skulle jag tro. vi bor ju trots allt i sverige =/

Visa signatur

AMD Barton 2500+ | Abit NF 7-S v2.0 | 512 DDR TwinMOS 2x256 PC3200| Shappire radeion 9200 128| Western Digital 120GB 7200

Permalänk
Medlem

Flytta till mig. Hela kalmar län kommer att ha Wi-Fi täckning 31 oktober.
Tjänsten kommer att säljas av tex. Telia, Tele2 och Bredbandsbolaget.

Bredband åt alla.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jacob_osterlindh
Det får bli det, som nödlösning, tills de har byggt ut min station, vilket är om 5-6 år skulle jag tro. vi bor ju trots allt i sverige =/

Då skulle du inte vilja bo någon annan stans.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm