Permalänk
Medlem

Omega Drivers

hej jag har ett ati radeon X800se och jag läste lite om den nya drivrutinen Omega Drivers men förstod inte riktigt vad den gör och vad den ska vara bra till nån som kan vara så snäll och berätta.

Permalänk

den är tweakad så att det funkar "bättre"
till spel. också hänger ati tray tools med som man kan bla clocka med

mitt tips: kör orginal catalyst håll dig uppdaterad

Visa signatur

ati radeon x850xt 1,5gb ram 500gb hdd intelpentium 3.4ghz

Permalänk
Medlem

så ditt tips är att jag inet sak ladda hem och använda omega driver eller har ja fel??

Permalänk
Medlem

För mig är Omegadrivers, nöd-drivers om originala (www.ati.com) inte funkar så bra.

Edit: Men jag har inte fått problem med originala eller Omegas.

Visa signatur

Asrock P4V88+, Intel P4 Prescott 3.0 GHz, Kingston ValueRAM 512MBx2, Asus V9999/TD 6800 128MB AGP, Samsung 160GB 8MB cache, Integrated Via AC'97 5.1 chipset.

Permalänk
Medlem

oki men dom drivrutiner ja har nu är det ingen skilnad på dom och omega driver?

Permalänk

bossen91 kör med catalyst om dom fungerar bra annars testar du dig fram med tex omega drivers

Visa signatur

Permalänk
Medlem

catalyst är det orginal drivrutinerna eller?? om ja instalerar omega försvinner mian nuvarande drivrutiner då??

Permalänk

ja det om du har catalyst så gör dom det www.ati.com ladda hem dom där.
om du vill kolla om du har catalyst som du förmodligen har så högerklickar du på skrivbort sen egenskaper sen inställningar sen under fliken bildskärm ska det stå annars letar du lite på avancerat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo ja hade visst dom men ja spelar mycket spel så ska ja skaffa omega istrället då eller,sen undra ja om dte finsn nån klockfubnktion med i omega?

Permalänk
Medlem

va ska ja ha till radeon 9550 ?!vilka drivisar

Visa signatur

[AMD sempron 2800+ @ 2 Ghz][1,25 GB "unknown" RAM][Club3D Radeon 9550][Samsung HD@120 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bossen89
jo ja hade visst dom men ja spelar mycket spel så ska ja skaffa omega istrället då eller,sen undra ja om dte finsn nån klockfubnktion med i omega?

Ja ATI tray Tools får du med men dom kan du tanka hem till vanliga catalyst också. Så du kan ha kvar dina vanliga som du har nu sen bara tanka hem ATI Tools.

EDIT: Men se till att hålla dig uppdaterad med dom nyaste Catalyst bara så funkar allt bra och du märker nog ingen skilnad i spel m.m.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

oki tack så mycket vet du vartt ja kan tanka ati tolls då?? hur mycket vågar ja klocka mitt ati radeon x 800 se då??

Permalänk

Det kan omöjligen någon av oss sitta här och säga exakt.
Testa att höja frekvensen på GPU;n och minnen med små steg, provspela en stund och håll koll på temperaturen och utifall det kommer fram artifakter.