hdd:na krashat ??

Permalänk
Medlem

hdd:na krashat ??

Tja, igår så börja datorn bli skum, den starta om sig efter ett tag och efter det så hittar den inte mina sata diskar, jag kände en skum lukt från en av hdd, ingen överdriven lukt direkt, datorn hittar inga i bios. och så står de ju operativsystem not found, antar att det är en disk krash ? Datorn är en hyrdator från office, och är ca 3-4 månader gammal.

Visa signatur

System | Amd 3700+ @ 2,2ghz | 2x1gig pc3200 minnen | 1800xt alien | 5x320 gig, 1x300gig, 1x250gig hdds | 520w agg

Permalänk
Medlem

Är det en Maxtordisk, dom brukar styrkretsen faktiskt smälta på ibland!

Permalänk
Avstängd

va?

Och det har du en källa på?

Twim_ låter som sagt som om något gav upp i datorn men det kan lika gärna vara moderkortet eller något. Öppna och se efter. Är det hårddisken så ring Office och hör hur det funkar. RIsken är att de hämtar datorn och i sådana fall blir ni nog av med den ett tag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
va?

Och det har du en källa på?

Twim_ låter som sagt som om något gav upp i datorn men det kan lika gärna vara moderkortet eller något. Öppna och se efter. Är det hårddisken så ring Office och hör hur det funkar. RIsken är att de hämtar datorn och i sådana fall blir ni nog av med den ett tag...

jag får ju inte röra datorn där inne, så jag vill inte pilla, garantin kan gå bort då.. office sepe regler,att om man öppnar sidan på chassit så försvinner de typ..

Visa signatur

System | Amd 3700+ @ 2,2ghz | 2x1gig pc3200 minnen | 1800xt alien | 5x320 gig, 1x300gig, 1x250gig hdds | 520w agg

Permalänk
Avstängd

ajdå men ring dem i så fall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twim_
jag får ju inte röra datorn där inne, så jag vill inte pilla, garantin kan gå bort då.. office sepe regler,att om man öppnar sidan på chassit så försvinner de typ..

Om du nu inte öppnat chassi sidan, hur kan du då säga att lukten kommer ifrån hdd'n?

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk
Avstängd

bra tanke

Luktade det hallon om datorn så är det kanske nätaggregatet som gick?