Permalänk
Medlem

DV-kamera?

Jag tänkte köpa en DV-kamera och har kollat runt lite på bland annat Siba som verkar rätt billigt. Jag har absolut ingen aning om vad jag skall köpa, blir helt förvirrad. Någon som har bra koll som kan hjälpa mig?

Jag tänker använda den till att dokumentera lite av varje, som man kan spara och se när man blir äldre och så. Den kommer säkert användas när jag går ut och så, så den får gärna vara bra på att filma i mörka miljöer, ha bra batteritid och gärna bra bildkvalité. Den får kosta max 3700 kr. Tack på förhand!

Läste ett par recensioner om Sony DCRHC17 som verkar rätt bra? Någon som har erfarenhet av denna kamera?

Visa signatur

Signatur...

Permalänk
Medlem

för 3700 kommer du inte få en vidare bra kamera..
ett tips dock, är att checka vilken kamera du är intreserad av, och sen leta upp den på pricerunner.. i 90% av fallen får du den mycket mycket billigare på nätet.

Permalänk
Medlem

jag rekommenderar sonys hc17 av hela mitt hjärta otroligt hur bra bild för pengarna.. liten, lätt, asbra.. + infraljus som ger den där "blair witch projekt"-bilden du blir knappast sur o besviken om du skaffar dig en sån. sök på www.pricerunner.se annars vet ja att netonnet säljer den för runt 3400:- med frakt

Visa signatur

nej tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patriiik
jag rekommenderar sonys hc17 av hela mitt hjärta otroligt hur bra bild för pengarna.. liten, lätt, asbra.. + infraljus som ger den där "blair witch projekt"-bilden du blir knappast sur o besviken om du skaffar dig en sån. sök på www.pricerunner.se annars vet ja att netonnet säljer den för runt 3400:- med frakt

Håller med till fullo!

jag har tidigare haft Canons motsvarighet MV600 och den var betydligt sämre

Permalänk