att söka på internet, sökmotorer!

Permalänk

att söka på internet, sökmotorer!

Hej!
Vad jag förstått så fungerar en sökmotor så att de har ett index om vilka sajter som kan komma upp vid en sökning. Så om man letar efter något som inte finns i indexet så får man inget resultat på sökningen.

Jag kan tänka mig att de flesta index ser lika dana ut som hoss google, altavista, yahoo med flera...
men finns det någon sökmotor som snarare pumpar in allt och inte har några regler om vilken information som skall synas på deras sökmotor?
eller finns det andra sätt att söka på internet än med hjälp av sökmotorer som de jag nämde ovan?

upplys och rätta gärna mig!

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk

Sökte och hittade en tråd med rätt rubrik, så jag ställer en fråga till helt enkelt

Är det någon som har en bra länk på hur man ska söka för att finna det man söker. Jag tycker alltid jag har problem att finna korrekt benämning på saker, mitt tycke är att de inte lagt med sökord som är snarlika det som finns på sidan. Inga exempel men om de efterfrågas så sätter jag mig och hårdfunderar lite. Och återkommer...

Men nu t.ex vill jag hitta ett höj och sänkbart databord. Så jag söker på höj och sänkbart databord och får bara upp blocket, blocket, tradera, blocket, tradera, tradera e-bay. Hur fanken undviker man alla j**vla annonser överallt.

Nu (en minut senare) löste jag en del av problemet. Alla som säljer databord skriver lika fel som jag, datorbord gjorde det bättre Nu hittade jag lite
Men fortfarande, har någon något tips på hur man slipper annonser. Tror detta foruminlägg kommer lägga sig högt i sökmotorerna om ett tag och då klämma in sig mellan blocket, blocket, ebay, tradera...

/jon

Permalänk
Inaktiv

du kan väl skriva typ -blocket, så tas de med blocket bort? (tror det funkar så...)